Allah'ın Selamı, Rahmeti ve Bereketi Hidayete Tabi Olan Kullarının Üzerine Olsun...
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Allah'ın Selamı, Rahmeti ve Bereketi Hidayete Tabi Olan Kullarının Üzerine Olsun...

İSLAMİ BİLGİ PAYLAŞIM SİTESİ
 
AnasayfaLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap
Rahmet Forum Son Konular
Konu Yazan GöndermeTarihi
star
starPaz 28 Ekim 2012, 12:04
star
starÇarş. 14 Eyl. 2011, 21:58
star
starSalı 13 Eyl. 2011, 18:41
star
starSalı 06 Eyl. 2011, 19:48
star
starSalı 06 Eyl. 2011, 19:15
star
starSalı 06 Eyl. 2011, 19:02
star
starPtsi 05 Eyl. 2011, 22:51
star
starPaz 04 Eyl. 2011, 13:51
star
starCuma 02 Eyl. 2011, 16:06
star
starCuma 02 Eyl. 2011, 15:45
Similar topics
  • » Hz Ali (a) lanet okuyanlarin hukmu
  • » "Ya Muhammed!" Demenin Hükmü

  • (SAV) Kısaltmasının Hükmü

    Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek
    Yazar Mesaj
    e-mir
    Admin
    Admin
    e-mir
    Yaş :
    Kayıt tarihi : 02/02/09
    Mesaj Sayısı : 1596
    Nerden :
    (SAV) Kısaltmasının Hükmü Vide
    http://www.rahmet.yetkin-forum.com
    MesajKonu: (SAV) Kısaltmasının Hükmü (SAV) Kısaltmasının Hükmü Icon_minitimeSalı 09 Mart 2010, 21:21

    Soru:
    Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-'in adı anıldıgı zaman "sallallahu aleyhi ve sellem" cümlesini tam olarak yazmak yerine (s) veya (s.a.v) seklinde yazmak câiz midir?
    Cevap:
    Hamd, yalnızca Allah'adır.
    Mesrû olan; "sallallahu aleyhi ve sellem" cümlesini tam olarak yazmaktır. Bu cümleyi,
    (s.a.v) veya (s) seklinde kısaltılmıs olarak yazmamak gerekir.
    Degerli âlim Abdulaziz b. Baz -Allah ona rahmet etsin- bu konuda söyle demistir:
    "Namazların tesehhüdünde (oturusunda), hutbelerde, duâlarda, istigfarda, ezandan
    sonra, mescide girerken, mescitten çıkarken, Muhammed -sallallahu aleyhi ve sellem-'in adı anıldıgı zaman ve baska yerlerde Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-'e salâtta bulunmak mesrû olduguna göre, kitap veya mektup veyahut da makalede onun adını yazarken ona salâtta bulunarak baslamak daha kesin olur.


    Mesrû olan; Allah Teâlâ'nın bize emrettigini yerine getirmek ve bu cümleyi okuyan
    kimsenin üzerine geldiginde onu hatırlaması için "sallallahu aleyhi ve sellem" cümlesinin
    tam olarak yazılmasıdır. Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem-'e salâtta bulunurken, bazı kimselerin ve yazarların kullandıkları (s) veya (s.a.v) veyahut da buna benzer sembolleri, "sallallahu aleyhi ve sellem" cümlesinin yerine yazmamak gerekir. Çünkü böyle kısa sembollerle yazmakla, Allah Teâlâ'nın aziz kitabındaki su emrine aykırı hareket edilmis olmaktadır:

    "Hiç süphesiz ki Allah ve O'nun melekleri, Peygamber'e salavât getirirler. Ey îmân
    edenler! Siz de ona salavât getirin ve ona (islâm'ın selâmı ile) selâm verin." Ahzâb Sûresi: 56


    Halbuki böyle kısaltarak yazmakla maksat gerçeklesmemekte ve tam olarak yazılan "sallallahu aleyhi ve sellem" cümlesinde var olan fazîlet yok olmaktadır.
    (s) veya (s.a.v) seklinde kısaca yazılan "sallallahu aleyhi ve sellem" cümlesini okuyan kimse, buna dikkat etmeyebilir veya bu harflerden neyin kastedildigini
    anlamayabilir.


    Bilindigi gibi "sallallahu aleyhi ve sellem" cümlesini sembollerle yazmayı âlimler çirkin görmüsler ve bundan sakındırmıslardır. Nitekim muhaddis ibn-i Salâh -Allah ona rahmet etsin-, ibn-i Salâh Mukaddimesi' adıyla bilinen hadis terminolojisi kitabının 25. bölümünde: "Hadisin yazılması, kitabın nasıl zabıt edilip kaydedilecegi bölümü"nde söyle demistir:
    "Dokuzuncusu: Adını andıgı zaman Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem-'e salât ve selâmda bulunmaya devam etmelidir.Adının tekrarlanması halinde bundan usanmamalıdır.
    Çünkü bu, hadis talep edenlerin ve hadis yazanların acele ettikleri en büyük faydalardan birisidir. Bunu yazmayı terkeden kimse, büyük bir nasipten (sevaptan) mahrum olur. Nitekim "sallallahu aleyhi ve sellem" cümlesini yazan kimselerin salih rüyâlar gördüklerine şâhit olduk. Çünkü yazmakta oldugu o cümle, rivâyet ettigi bir söz degildir, aksine sâbit kıldıgı bir duâdır. Bunun içindir ki onu yazarken rivâyete baglı kalmaz ve sadece metinde olanla yetinmez.


    Aynı sekilde Allah Teâlâ'nın adını anarken de durum böyledir. Örnegin: Allah -azze ve celle- veya Allah Tebâreke ve Teâlâ gibi..."
    ibn-i Salâh -Allah ona rahmet etsin- devamla söyle demistir:
    "... Sonra "sallallahu aleyhi ve sellem" cümlesini yazarken iki sekilde noksan yazmaktan uzak durulmalıdır:
    Birincisi:
    iki veya daha fazla harften olusan sembolle yazmak sûretiyle bu cümleyi yoksan yazmaktan uzak durulmalıdır.
    ,kincisi:
    "ve sellem" kısmını yazmayıp sadece "sallallahu aleyhi" diye yazmak sûretiyle bu cümleyi anlam yönünden noksan yazmaktan uzak durulmalıdır.


    Hamza el-Kinânî'den -Allah ona rahmet etsin- rivâyet olunduguna göre, o söyle
    derdi:
    "Ben, hadis yazarken, Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-'in adını zikrederken
    "sallallahu aleyhi" diye yazıyor, "ve sellem" kısmını ise yazmıyordum. Bunun üzerine ben, rüyamda Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-'i gördüm. Bana söyle dedi:
    - Sana ne oluyor? Niçin bana tam salâtta bulunmuyorsun?
    Hamza el-Kinânî dedi ki:
    -Bu rüyadan sonra artık 'sallallahu aleyhi' cümlesini; 've sellem' cümlesi olmadan hiç yazmadım."

    ibn-i Salâh -Allah ona rahmet etsin- devamla söyle demistir:
    "Dedim ki: Sadece 'aleyhisselâm' diye yazmak da mekruhtur.Allah Teâlâ en iyisini bilir."

    Büyük âlim Sehâvî -Allah ona rahmet etsin-, 'Fethu'l-Mugîs Serhu Elfiyyeti'l-Hadis Lil-Irâkî' adlı kitabında söyle demistir:
    "Ey hadis yazan! Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem-'e 'salât ve selâm' lafzını yazarken sadece iki harfle veya buna benzer sembolle yazmaktan uzak durmalısın! Böyle yazarsan sekil olarak noksan olur. Nitekim el-Kettânî, acemlerin evlâtları ve talebelerin çogu böyle yapmaktadırlar.Zirâ onlar, 'sallallahu aleyhi ve sellem' seklinde yazacakları yerde (s) veya (s.v) veyahut da (s.a.v) seklinde kısaltarak yazmaktadırlar. Evlâ olanın aksine noksan yazıldıgından dolayı ecri noksan olmaktadır."


    Suyûtî -Allah ona rahmet etsin-, 'Tedrîbu'r-Râvî fî Serhi Takrîbu'n-Nevâvî' adlı
    kitabında söyle demistir:
    "Bu kitapta veya Serhi Müslim ve diger kitaplarda oldugu gibi, salâtın mesrû kılındıgı her yerde sadece salât veya selâm yazmak, mekruhtur. Çünkü Allah Teâlâ bu konuda
    söyle buyurmustur:
    "Hiç süphesiz ki Allah ve O'nun melekleri, Peygamber'e salavât getirirler. Ey îmân edenler! Siz de ona salavât getirin ve ona (islâm'ın selâmı ile) selâm verin."

    Suyûtî -Allah ona rahmet etsin- devamla söyle demistir:
    "Salât ve selâmı, (s.a.v) seklinde yazan kimse gibi, bir veya iki harfli sembolle yazmak mekruhtur. Aksine bu iki lafzı tam olarak (sallallahu aleyhi ve sellem seklinde) yazmalıdır."


    Özet olarak derim ki:
    Bununla birlikte okuyan ve yazan her müslümana tavsiyem; fazla ecir ve sevabı olan en fazîletlisini arayıp bulmaları, bu fazîleti ortadan kaldıran veya noksanlastıran seylerden uzak durmalarıdır.


    Allah Subhânehu ve Teâlâ'dan, râzı oldugu seylerde bizi muvaffak kılmasını dileriz. Çünkü O, pek cömerttir, karsılıksız verendir.


    Allah Teâlâ, Peygamberimiz Muhammed'e, âile halkına ve ashâbına salât ve selâm eylesin."


    www.islamhouse.com adresinden alınmıştır.
    Sayfa başına dön Aşağa gitmek
    Azerbaycan
    Vip Üye
    Vip Üye
    Azerbaycan
    Yaş :
    Kayıt tarihi : 29/01/10
    Mesaj Sayısı : 269
    Nerden :
    (SAV) Kısaltmasının Hükmü Vide
    MesajKonu: Geri: (SAV) Kısaltmasının Hükmü (SAV) Kısaltmasının Hükmü Icon_minitimePtsi 03 Ocak 2011, 22:42

    Guzeel bir paslaşım Allah razı olsun dikkat etmek lazım yazerken kaş ki Hamza el-Kinânî' gibi Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem bizim ruyamıza girseydi Embarassed
    Sayfa başına dön Aşağa gitmek
    e-mir
    Admin
    Admin
    e-mir
    Yaş :
    Kayıt tarihi : 02/02/09
    Mesaj Sayısı : 1596
    Nerden :
    (SAV) Kısaltmasının Hükmü Vide
    http://www.rahmet.yetkin-forum.com
    MesajKonu: Geri: (SAV) Kısaltmasının Hükmü (SAV) Kısaltmasının Hükmü Icon_minitimePtsi 03 Ocak 2011, 23:09

    Amin ecmain Allah cümlemizden razı olsun

    Resulullah'ın rüyamıza girmesine gerek yok hadisleri var
    onlar rüyadan daha muteberdir
    Sayfa başına dön Aşağa gitmek
    Azerbaycan
    Vip Üye
    Vip Üye
    Azerbaycan
    Yaş :
    Kayıt tarihi : 29/01/10
    Mesaj Sayısı : 269
    Nerden :
    (SAV) Kısaltmasının Hükmü Vide
    MesajKonu: Geri: (SAV) Kısaltmasının Hükmü (SAV) Kısaltmasının Hükmü Icon_minitimePtsi 03 Ocak 2011, 23:13

    e-mir demiş ki:
    Amin ecmain Allah cümlemizden razı olsun

    Resulullah'ın rüyamıza girmesine gerek yok hadisleri var
    onlar rüyadan daha muteberdir
    Ama yanılmıyorumsa böyle bir hadis var ki Peygamberi rüyada gören şahs cennete girecek ne kadar doğru bu?
    Bir de kopya ettiğin siteyi bana versene actım menuya girdi
    Sayfa başına dön Aşağa gitmek
    e-mir
    Admin
    Admin
    e-mir
    Yaş :
    Kayıt tarihi : 02/02/09
    Mesaj Sayısı : 1596
    Nerden :
    (SAV) Kısaltmasının Hükmü Vide
    http://www.rahmet.yetkin-forum.com
    MesajKonu: Geri: (SAV) Kısaltmasının Hükmü (SAV) Kısaltmasının Hükmü Icon_minitimeSalı 04 Ocak 2011, 00:21

    söylediğin hadisi bilmiyorum
    sadece
    “Bir kimse beni rüyasında görse, gerçekten beni görmüş olur. Zira şeytan, benim kılığıma giremez.”
    şeklinde bir hadis biliyorum

    verdiğim linkte bir sıkıntı yok
    link çalışıyor
    senin için Azerbaycanca sayfası da var
    tıkla:
    http://www.islamhouse.com/s/9357
    Sayfa başına dön Aşağa gitmek

    (SAV) Kısaltmasının Hükmü

    Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön
    1 sayfadaki 1 sayfası

    Bu forumun müsaadesi var: Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
    Allah'ın Selamı, Rahmeti ve Bereketi Hidayete Tabi Olan Kullarının Üzerine Olsun... :: DİNİ KONULAR :: Rasulullah Muhammed Mustafa (Sallallahu Aleyhi Vessellem) -