1. al-Mustadrak, el-Hakim, c.3, s.121, bu hadisin sahih olduğunu kayt etmişdir.
2. Müsnad Əhmed ibn Henbel, c.6, s. 323
3. Fadail əl-Sehabə, Əhməd ibn Henbel, c.2, s.594, hadis #1011
simdi sorum su:Neden siz sahabeleri muhakime etmiyorsunuz? o ZAMAN Aise,Hafsa ve baska peygamberin(s)hanimlari Hz alinden ustundur?!Biz bazi sahabelere lanet diyerken oluruk rafizi?neden Ali gibi sahabeye lanet soyleyenMuaviyye muminlerin emridir?
Yaş :
Konu: Geri: Hz Ali (a) lanet okuyanlarin hukmu Ptsi 10 Mayıs 2010, 20:00
hak etmeyen birine lanet etmek tehlikelidir zira lanet sahibine geri dönebilir Allahu Alem
sahabeyi lanetlemek büyük günahtır Allah'ın lanetine müstehak olmaya sebeb olabilir
Ali (ra) gibi büyük bir sahabiyi lanetlemek kişinin ahmaklığını gösterir
bu vb bazı şeyleri bahane ederek ashabın geri kalanına sövmek ise Allah korusun kişiyi dinsiz dahi yapabilir
daha önce de söylediğim gibi Allah bazı büyük sevaplarından dolayı Muaviye'yi (ra) affedebilir Ali (ra) da mahşerde Muaviye'ye (ra) hakkını helal edebilir onlar kolkola cennete girerken onlara düşman olanlar cehennemi boylayabilir. Allah korusun.
ben ne Ali ne de Muaviye için cehennem tehlikesini göze almam
Ayrıca verdiğin kaynak bir tarih kitabı olup ashabtan birine düşman olmak gibi büyük olaylarda tarih kitaplarını delil kabul etmemek daha akıllıca olur kanaatindeyim.
Yaş :
Konu: Geri: Hz Ali (a) lanet okuyanlarin hukmu Cuma 14 Mayıs 2010, 12:43
Alıntı :
Ali (ra) gibi büyük bir sahabiyi lanetlemek kişinin ahmaklığını gösterir
Sonunda Muaviyenin ahmak oldugunu kanitladiniz
Alıntı :
bu vb bazı şeyleri bahane ederek ashabın geri kalanına sövmek ise Allah korusun kişiyi dinsiz dahi yapabilir
Bazi sahabeler bir birilerini sövüyordu,onlar dinsiz idiler? en esasi peygamerin önünde!
Alıntı :
Allah bazı büyük sevaplarından dolayı Muaviye'yi (ra) affedebilir Ali (ra) da mahşerde Muaviye'ye (ra) hakkını helal edebilir onlar kolkola cennete girerken onlara düşman olanlar cehennemi boylayabilir. Allah korusun.
Allah Ebu Lehebi de affedebilirmi.siz kendiniz iddia ediyorsunuz ki,Peygamberin(s)doğum haberini duyarken kul azat etti.Peygamber(savv) ve Ebu Leheb(1) cennete gire bilirler.Peygamberin ve Ebu Lehebin düşmanlari cehenneme gire bilir.Ve o zaman bu demektir ki,hami cennetliktir.
Alıntı :
Ayrıca verdiğin kaynak bir tarih kitabı olup ashabtan birine düşman olmak gibi büyük olaylarda tarih kitaplarını delil kabul etmemek daha akıllıca olur kanaatindeyim.
3 tarih kitabıdır.hepsi Ehli sunnenindir.yalniz orada değil ki? Sahiheynde keçiyor ki, Hz Ali hakta Muaviye kötu sözler kulaniyor.Bunu benden iyi biliyorsun! 4.Tam kalbin rahatlasin diye daha bir kaç delil yazayim. 32- (...) Bize Kuteybe b. Saîd ile Muhammed b. Abbâd rivayet ettiler. Lâfız da birbirlerine yakındırlar. (Dediler ki) : Bize Hatim (bu zat İbni İsmail'dir) Bükeyr b. Mismar'dan, o da Âmir b. Sa'd b. Ebî Vakkas'dan, o da babasından naklen rivayet etti. (Şöyle demiş) : Muâviye b. Ebî Süfyân Sa'd'a emir verdi ve : — Ebû't-Türab'a [5] sövmekten seni ne menetti? dedi. O da : — Benim söyleyeceğim üç şey var ki; bunları onun için Resûlüllah (Satlallahü Aleyhi ve Setleın) söylemiştir. Binâenaleyh ben ona asla sövemem. Bu üç şeyden birinin benim olması bence kızıl develerden daha makbuldür. Ben Resûlüllah (SaHallahü A leyhi ve Sellem) 'i gazalarından birinde onu yerine bıraktığı, Ali de ona : — Yâ Resûlallah! Beni kadın ve çocuklarla beraber mi bıraktın? dediği zaman; «Benden Musa'ya nisbetle Harun yerinde olmana razı değil misin? Şu kadar var ki, benden sonra Peygamberlik yoktur.» buyururken işittim. Hayber gününde de : «Bu sancağı mutlaka Allah ve Resulünü seven, Allah ve Resulü de kendisini seven bir zata vereceğim.» buyururken işittim. Biz sancak için hepimiz uzandık. Fakat o: «Bana Ali'yi çağırın!» buyurdu. Ali gözlerinden rahatsız olduğu halde getirildi. Resûlüllah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) onun gözüne tükürdü ve sancağı kendisine verdi. Allah da ona fethi müyesser kıldı. Şu âyet: «De ki : Gelin, bizim ve sizin çocuklarınızı çağıralım...» [6] inince Resûlüllah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) Ali'yi, Fatıme'yi ve Hasan'la Hüseyin'i çağırarak: «Allahım! Benim ailem bunlardır.» buyurdu. Sahih Müslim
Yaş :
Konu: Geri: Hz Ali (a) lanet okuyanlarin hukmu Cuma 14 Mayıs 2010, 18:57
ahmaklık kafir olmaktan iyidir ahmaklar cennete giremez diye bir nass da yok Muaviye'nin kendisinin doğrudan doğruya Ali'ye sövdüğüne yada lanetlediğine dair nass da yok sadece tarih kitaplarından bilgi veriyorsun
müslimden verdiğin delilin hangi bölümün kaçıncı hadisi olduğunu da yazarsan bir bakarım.
Yaş :
Konu: Geri: Hz Ali (a) lanet okuyanlarin hukmu Paz 16 Mayıs 2010, 13:51
Alıntı :
ahmaklık kafir olmaktan iyidir ahmaklar cennete giremez diye bir nass da yok
ahmak bir rehber olsa...bak o zaman iş çok ilginç.Ne ise,sizin akidede ahmak da olsa rehber,tabe olmalisin,qaliba.
Alıntı :
Muaviye'nin kendisinin doğrudan doğruya Ali'ye sövdüğüne yada lanetlediğine dair nass da yok sadece tarih kitaplarından bilgi veriyorsun
Deliler var.şimdi 1 hadis kitabından da getirdim.Bu sadece benim hizli bir zamanda buldugum bir şey idi.bir de lanetlemeyi hangi kitablarda olmalı idi? Tarihi hadiseler tarihi kitablarda olacak da! Ne ise bu konuyu insallah sonra doneriz,ancak sen Hz Aliye lanet okuyanin hükmünü bana demedin? sadece ahmak??? kendisi de oyle ahmak ki,cennete de gire bilir?bilmiyorsun ki,Hz alini lanetleyen Peygamberi lanetleyib?
Alıntı :
müslimden verdiğin delilin hangi bölümün kaçıncı hadisi olduğunu da yazarsan bir bakarım.
Konu: Geri: Hz Ali (a) lanet okuyanlarin hukmu Ptsi 17 Mayıs 2010, 11:21
verdiğin linki okudum ve bak azıcık aşağısında ne buldum:
Ulemânın beyânına göre zahir mânâsı itibariyle bir sahabiye müdahele sayılan hadîslerin te'vili icab eder. Burada Muâviye'nin sözü Ali‘ye sövmesi için açık bir emir değildir. O yalnız sövmesine ne mâni olduğunu sormuştur. Ve herhalde : «Vera' ve takvadan dolayı mı, yoksa korku gibi bir şey sebebiyle mi bundan vaz geçtin. Eğer takva ve ihtiram için sövmedinse isabet etmişsin, iyi yapmışsın, başka bir sebeple vazgeçtinse onun da cevâbı başkadır.» demek istemiştir, ihtimal Sa'd, Ali'ye söven taife ile berabermişdir. Fakat bu sefer onlarla beraber sövmemiştir. Muâviye bunu sormuştur.
Bu sözün başka te'vile de ihtimali vardır. O bununla : «Ali'nin rey ve ictihadında hata ettiğini söylemekten seni ne men etti. Bu meselede bizim rey ve ictihadımızın güzel, ofıunsa hatalı olduğunu halka açıklasaydın ya!» demek istemiş de olabilir.
Tekrar soruyorum: Muaviye'nin Ali'ye lanet ettiğinin ya da ettirdiğinin sahih kaynaklardan bir delili var mı?
Yaş :
Konu: Geri: Hz Ali (a) lanet okuyanlarin hukmu Salı 18 Mayıs 2010, 08:51
e-mir demiş ki:
verdiğin linki okudum ve bak azıcık aşağısında ne buldum:
Senin getirdigin,hadisten ve ya hansisa revayetden bir konu değil! Sadece şerhtir-yorum!Deniliyor ki,
Alıntı :
Burada Muâviye'nin sözü Ali‘ye sövmesi için açık bir emir değildir.
Hadisten açik aşkar görseniyor:
Alıntı :
O yalnız sövmesine ne mâni olduğunu sormuştur.
Şimdi bana aydinlat.Nasil yani ne mâni olduğunu soruşub?Demek ki,sövmeye kimse teşvik edib.
Alıntı :
Tekrar soruyorum: Muaviye'nin Ali'ye lanet ettiğinin ya da ettirdiğinin sahih kaynaklardan bir delili var mı?
Sen burada konunun o olduğunu demiyorsunsa ve tarih kitabarını kabul etmiyorsunsa bu delile bak:Sunen ibn mace mukaddime.121
Konu: Geri: Hz Ali (a) lanet okuyanlarin hukmu Salı 18 Mayıs 2010, 19:51
verdiğin birinci linkteki hadiste de Muaviye'nin Ali'ye lanet ya da küfr ettiği yazmıyor sadece aleyhinde konuştuğu yazıyor ki bazı sahabiler diğer bazıları aleyhinde konuşmuştur bu ise onları tekfir etmemize ya da ebedi cehennemlik oldukların iddia etmemize sebeb olamaz.
ikinci link ise Arapça Türkçe'ye çevirdim ama birşey anlamadım
Yaş :
Konu: Geri: Hz Ali (a) lanet okuyanlarin hukmu Perş. 20 Mayıs 2010, 13:15
Alıntı :
verdiğin birinci linkteki hadiste de Muaviye'nin Ali'ye lanet ya da küfr ettiği yazmıyor sadece aleyhinde konuştuğu yazıyor ki bazı sahabiler diğer bazıları aleyhinde konuşmuştur bu ise onları tekfir etmemize ya da ebedi cehennemlik oldukların iddia etmemize sebeb olamaz.
aklımızı koyalim bir yere düşünelim.Sahih Muslimin tum hadislerin kabul ediyorsun,Ibn Maceden getirdiyim hadiste de Albanin sahih oldugun soyleyib.Demeki her iki tanesi sahih oldu size göre.Bu belli. Simdi gel 1-1 bakalim Se'dle Muaviyenin konusmasina. Ibn Macede deyiliyor ki,Muaviye onun aleyhinde konusuyordu.Muslimde deyliyor ki,Muaviye soruyor Sa'dden seni Alini sovmekten ne ayirdi?(Ne mani oldu?)Demek ki,Muaviyenin ibn Macenin dedigi gibi aleyhinde konusdugu,Muslime bakib boyle diye biliriz ki,onu sovmesi idi.Daha sonra ise Sed Alinin 3 faziletini kayt etti.Hz Alini sovenler ve lanetleyenler hakta hadisler bilmiyorsun? bilmiyorsunsa,problem yoktur getirerem insallah
Yaş :
Konu: Geri: Hz Ali (a) lanet okuyanlarin hukmu C.tesi 22 Mayıs 2010, 19:14
?
Yaş :
Konu: Geri: Hz Ali (a) lanet okuyanlarin hukmu Ptsi 24 Mayıs 2010, 11:43
cevap icin cok mu bekleyecegim.
Yaş :
Konu: Geri: Hz Ali (a) lanet okuyanlarin hukmu Ptsi 24 Mayıs 2010, 12:05
yukardaki mesajın senin yorumun verdiğin her iki hadiste de Muaviye'nin Ali'ye lanet ettiği ya da sövdüğü ile ilgili en ufak bir emare yok başka hadisler getireceğim dedin onları bekliyorum.
Yaş :
Konu: Geri: Hz Ali (a) lanet okuyanlarin hukmu Çarş. 26 Mayıs 2010, 09:59