Konu: Hanefi Fıkıh Usulünde Hadis'e Dair Bir Not Salı 13 Eyl. 2011, 18:41
İmam Serahsi Temhidul Fusul adlı eserinde "Hadis kitaplarında yer alan haberlerin, Kur'an-ı Kerim'de yer alan hükümlerle sağlamasının yapılmasını" izah ederken, şu tespitte bulunmuştur: Bid'atlerin ve hevaya tabi olmanın kaynağı, haber-i vahid hükmünde olan haberlerin Allah'ın kitabına ve meşhur hadislere göre değerlendirilmemesidir. Bir kısım kimseler, yakin ifade etmeyen haberleri Resulullah'a isnad ediyorlar ve o haberleri esas kabul ediyorlar. Onların bu tutumları bid'atlerin yayılmasına ve insanların hevalarına uymalarına sebep olmaktadır. En selamaetli yol, bizim alimlerimizin yoludur ki, bu yol Kur'an ahkamını ve meşhur hadisleri asıl kabul etmek, haber-i vahid hükmünde olan haberleri o iki asla (Kur'an ve Sünnete) göre değerlendirmektir. İmam Ebu Bekir el-Cessas Ahkamu'l-Kur'an isimli meşhur eserinde, haber-i vahid hükmünde olan haberlerin Kur'an-ı Kerim'e arz edilmesi meselesini izah ederken şöyle demiştir: Kur'an-ı Kerim'in ahkamına ittiba vahiy ile sabittir. Halbu ki haber-i vahidin kabulü böyle değildir. Dolayısı ile Kur'an ahkamının haber-i vahid sebebi ile terki veya haber-i vahid ile Kur'an ahkamının zahirine itiraz edilmesi caiz değildir. Yusuf kerimoğlu, Misak Dergisi, sayı 250, shf.43
NOT: Uyduruk kıytırık hadislerle ölülerden, türbelerden, cinnlerden vs yardım istenebileceğini iddia eden ve kendilerinin Hanefi olduğunu iddia edenlerin kulakları çınlasın. e-mir.