Konu: Sahih Buharinin Namaz vakti Allahin önümüzde olmasina aid hedis Ptsi 01 Mart 2010, 17:51
Selamun aleykum kardeş bu konu sizin Akidaya ayitdir konuşalim bende seninle konuşmak istiyorum şimdi ben Buharinin kitab okudum hadis okudum Buhari diyor.Sahih Buhari İbn Ömer revayet ediyor: Hz Peygamber(sas)Namaz vakti kimse mescidin kible istikametinde Tükürdügünü gördu ve sonra Peygamber(sas) onu divarda temizledi.Namazda olanlarla birlikde sonra Namazda olanlarla söyledi ki,Namaz vakti ALLAH önümüzde olur ve hemin istikametde tükürmek olmaz. 1-çi bölüm,12 kitab hadis 720 Şimdi sorum şüEhli Sunne kardeşim buna açiklama yaparmisin,bu ne demekdir. ALLAH cisimdir ki,karşimizda olsun namaz vakti? Lütfen aktiv ol bu konuya
Yaş :
Konu: Geri: Sahih Buharinin Namaz vakti Allahin önümüzde olmasina aid hedis Ptsi 01 Mart 2010, 21:15
Aleykum Selam Namaz sırasında yüzümüzü Allah'a dönmekteyiz biz O'nı göremesek de O bizi görür
Namaz kulun Alah ile bir tür konuşmasıdır konuşma sırasında tükürüğün karşısındakinin suratına gelmese bile onun bulunduğu tarafa tükürmen ayıptır. sen babanla karşılıklı otursan aranızda tükürüğünün ona ulaşmayacağı kadar bir mesafe olsa ama sen ondan tarafa tükürsen bu babana hakaret sayılmaz mı?
Buharideki yerlerini bulamadım. Bunlar Müslimden:
54- (551) Bize Muhammed b. El-Müsennâ ile İbni Beşşâr rivayet ettiler. İbnü'l - Müsennâ dedi ki: Bize Muhammed b. Cafer rivayet etti. (Dedi ki) Bize Şube rivayet etti. (Dedi ki) Katâde'yi, Enes b. Mâlik'den rivayet ederken dinledim. Dedi ki: Resûlüllah (Sallallahü Aleyhi ve Sellem):
«Biriniz namazda bulunursa muhakkak Rabbi ile münâ'cât eder. O hâlde sakın önüne ve sağ tarafına tükürmesin! Lâkin sol tarafına ayağının altına tükürsün!» buyurdular.
53- (550) Bize Ebû Bekir b. Ebî Şeybe ile Züheyr b. Harb» hep birden İbni Uleyye'den rivayet ettiler. Züheyr dedi ki: Bize îbni Uleyye, Kaasim b. Mihrân'dan, o da Ebû Râfi'den, o da Ebû Hüreyre'den naklen rivayet etti ki Resûlüllah (Sallallahü Aleyhi ve Sellem) mescidin kıblesinde bir balgam görmüş ve cemaata dönerek:
«Sizin birinize ne oluyor ki Rabbinin kıblesine dönüyor da önüne tükürüyor?!.. Hiç sizden biriniz kendisine doğru dönülüpde yüzüne tükürülmesini ister mi? O hâlde biriniz tüküreceği zaman sol tarafına, ayağının altına tükürsün! Buna imkân bulamazsa şöyle yapsın!» buyurmuşlar. Kaasim elbisesine tükürmüş, sonra elbisenin iki tarafına birbiri üzerine oğuş-turmuş.
Yaş :
Konu: Geri: Sahih Buharinin Namaz vakti Allahin önümüzde olmasina aid hedis Salı 02 Mart 2010, 14:22
e-mir demiş ki:
Aleykum Selam Namaz sırasında yüzümüzü Allah'a dönmekteyiz biz O'nı göremesek de O bizi görür
Namaz kulun Alah ile bir tür konuşmasıdır konuşma sırasında tükürüğün karşısındakinin suratına gelmese bile onun bulunduğu tarafa tükürmen ayıptır. sen babanla karşılıklı otursan aranızda tükürüğünün ona ulaşmayacağı kadar bir mesafe olsa ama sen ondan tarafa tükürsen bu babana hakaret sayılmaz mı?
Kardeş siz beni qaliba anlamadiniz.Ben demiyorum ki,namaz vakti tükürmek olar.Ben diyorum ki,Ehli Sünne Allaha MEKAN veriyor.Babanin durdugu yer var.Ama ALLAHİN yokdur.ALLAH zati ile namaz kilanin karşisinda duruyorsa,O zaman onun sayi namaz kilanlarin sayi kadar olsun.Ama Allah her yerdedirse,o zaman (Ehli sunnetin dediklerine esasen )heç yere tükürmek olmaz.
Yaş :
Konu: Geri: Sahih Buharinin Namaz vakti Allahin önümüzde olmasina aid hedis Salı 02 Mart 2010, 14:30
Bu konudan lütfen aktiv olalim kardeş akide konulari konuşmak çok isterim
Yaş :
Konu: Geri: Sahih Buharinin Namaz vakti Allahin önümüzde olmasina aid hedis Salı 02 Mart 2010, 19:39
senin verdiğin hadiste de benim verdiğim hadislerde de hep namaz vakti mescidde kıble duvarına yapılan tükürmelerden bahsediliyor. Geri kalan yer ve zamanlarda kıble tarafına tükürmeyi yasaklayan bir hadis bilmiyorum.
Allah ise zatı ile her yerde değildir. Allah sıfat ve fiilleri ile her yerdedir ama O'nun Zatı Arş'ının üzerindedir.
Konu hakkında bu forumun akaid bölümünde birkaç başlık var. onlara bakabilirsin.
Konu: Geri: Sahih Buharinin Namaz vakti Allahin önümüzde olmasina aid hedis Çarş. 03 Mart 2010, 12:08
Alıntı :
Namaz sırasında yüzümüzü Allah'a dönmekteyiz biz O'nı göremesek de O bizi görür
Namaz kulun Alah ile bir tür konuşmasıdır konuşma sırasında tükürüğün karşısındakinin suratına gelmese bile onun bulunduğu tarafa tükürmen ayıptır. sen babanla karşılıklı otursan aranızda tükürüğünün ona ulaşmayacağı kadar bir mesafe olsa ama sen ondan tarafa tükürsen bu babana hakaret sayılmaz mı?
Sizin düşünçe tarziniz tamamile yalnişdir.AMA kiyasiniz ahlak tarafdan düz olsa da,sirf elmi tarafdan kiymetsiz ve yalnişdir.Neye esasen siz hansisa mahluqu Xaliqnen (ALLAHLA)bir mükayise ediyorsunuz?
En son Azerbaycan tarafından Çarş. 03 Mart 2010, 12:12 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
Yaş :
Konu: Geri: Sahih Buharinin Namaz vakti Allahin önümüzde olmasina aid hedis Çarş. 03 Mart 2010, 12:10
Alıntı :
Allah ise zatı ile her yerde değildir.
Bu kati şekilde Allahın "la mekan" olmadığını bildiriyor ve küfrdür.
Yaş :
Konu: Geri: Sahih Buharinin Namaz vakti Allahin önümüzde olmasina aid hedis Perş. 04 Mart 2010, 12:07
Kadeş niycin cevab vermiyorsun?
Yaş :
Konu: Geri: Sahih Buharinin Namaz vakti Allahin önümüzde olmasina aid hedis Cuma 05 Mart 2010, 09:29
kıbleye tükürmekle ilgili soruma neden sen cevap vermiyorsun? babanla karşılıklı oturmuş konuşurken ondan tarafa tükürmek ona hakaret midir değil midir? verdiğim hadislerde de aynen bu söylenmemiş mi?
Allahın arşının üzerinde oluşu ile ilgili olarak verdiğim linklerdeki nassları okudun mu?
son günlerde biraz meşgulüm fazla girmiyorum nete
Yaş :
Konu: Geri: Sahih Buharinin Namaz vakti Allahin önümüzde olmasina aid hedis Cuma 05 Mart 2010, 13:26
MUMSEMA COMDA SENE CİHAT HAKTA SUAL VERİRLER BİRAZ ONADA BAXSAN GUZEL OLUR RAŞHİD NİCKLİ AMA BU KONUDA ORADA SANA VERİLMİŞ İNSELLAH BURADADA ORDADA KONUSA BİLİRİZ
Yaş :
Konu: Geri: Sahih Buharinin Namaz vakti Allahin önümüzde olmasina aid hedis Cuma 05 Mart 2010, 19:52
Alıntı :
kıbleye tükürmekle ilgili soruma neden sen cevap vermiyorsun? babanla karşılıklı oturmuş konuşurken ondan tarafa tükürmek ona hakaret midir değil midir? verdiğim hadislerde de aynen bu söylenmemiş mi?
Kardeş,sen konuyu niycin başka yöne çekiyorsun ki? 1.İlk önçe benim sözüm hedisde geçdiyi gibi ALLAHİN ''yüzü'' ''vechi'' konusundadir.ALLAHİN ''yüzü''BİZİM ÖNÜMÜZDE OLUR?Allah ''yüzünün''mekani var(neuzu billah)??2.Ben hedise hakaret tarafdan yaklaşmiyorum.KONU o **ALLAHİN VECHİ**baresindedir. 3.Ben size soru sordum:Neye esasen siz hansisa mahluqu Xaliqnen (ALLAHLA)bir mükayise ediyorsunuz?Atanin mekani,renk,şekili ve.s maddi alametleri var.Sizce Allahin da böyle maddi sifatlari varmi?
Yaş :
Konu: Geri: Sahih Buharinin Namaz vakti Allahin önümüzde olmasina aid hedis C.tesi 06 Mart 2010, 10:37
Lütfen buraya girerken cevab yaz mantikli inşealla merakla bekliyorum cevabinizi
En son Azerbaycan tarafından C.tesi 06 Mart 2010, 10:41 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
Yaş :
Konu: Geri: Sahih Buharinin Namaz vakti Allahin önümüzde olmasina aid hedis C.tesi 06 Mart 2010, 10:40
Zikredilen bu yedi Ayeti celilede Allah’u Azze ve Celle Arşının üzerine istiva ettiğini haber vermektedir.
Bu Ayeti celilelerde zikri geçen istiva kelimesinin anlamı ise ; yerleşme … kurulma … ve … oturma demektir ……
Ben HADİT suresinin 4 ayetin okudum arabca türkçe anlami.4 - O'dur ki gökleri ve yeri altı günde yarattı. Sonra arş hükmü altina alan odur. Yere gireni, ondan çıkanı, gökten ineni, ona çıkanı bilir. Nerede olsanız O sizinle beraberdir. Allah yaptıklarınızı görmektedir.Burada"O" kelmesi ne demekdir hiç biliyormusunuz?Allah qeybul qeyibdir.,ALLAHİN tum isimleri bir allah kelmesinde cem olub.**O**kelmesi ise sonzudur yani bilinmiyor ne.Zan et ki,bir insana bir şey veriyorsunuz bunu **O**insana veriyorsun,kime?Yani sonsuzluk aliniyor.**O**kelmesi Allahn zatina mahsusdur,Allah ise bir çok ayetde buyurur ki,**O**sizinledir(Arabca *HU*) buda o demekdir ki,siz diyen gibi deyil,Allahin bazi sifatlari burada olsun,Zati ise ARŞda.Allahin Zati da bütün isimleri de her bir tarafi idare ehate ediyor.Böyle konularda dikkatli olun ve Allaha mekan vermeyin ,bu küfürdür
Yaş :
Konu: Geri: Sahih Buharinin Namaz vakti Allahin önümüzde olmasina aid hedis Ptsi 08 Mart 2010, 20:27
"Allah sizinle beraberdir." ve benzeri ayetler selef alimleri tarafından "Bu senin birine mektub yazıp. 'Ben seninle beraberim.' demene benzer. Halbuki sen onunla değilsindir." şeklinde yorumlanmıştır.
Eğer zannedildiği gibi "Ben sizinle beraberim." şeklindeki ayetler Allah'ın Zatı ile her yerde olduğu anlamına geliyor olsa idi bu, Allah'ın "Sizinle beraberim" dediği resullere bir fayda sağlamazdı. Zira Allah Zatı ile her yerde olsaydı, Musa'nın yanında olduğu kadar Firavn'ın da yanında olmuş olurdu ki bunun Musa'ya ne faydası olacak?
Yaş :
Konu: Geri: Sahih Buharinin Namaz vakti Allahin önümüzde olmasina aid hedis Salı 09 Mart 2010, 17:31
e-mir demiş ki:
"Allah sizinle beraberdir." ve benzeri ayetler selef alimleri tarafından "Bu senin birine mektub yazıp. 'Ben seninle beraberim.' demene benzer. Halbuki sen onunla değilsindir." şeklinde yorumlanmıştır.
Eğer zannedildiği gibi "Ben sizinle beraberim." şeklindeki ayetler Allah'ın Zatı ile her yerde olduğu anlamına geliyor olsa idi bu, Allah'ın "Sizinle beraberim" dediği resullere bir fayda sağlamazdı. Zira Allah Zatı ile her yerde olsaydı, Musa'nın yanında olduğu kadar Firavn'ın da yanında olmuş olurdu ki bunun Musa'ya ne faydası olacak?
1.O alimin sozlerinin hic bir anlami yokdur.Daha dogrusu bu fikir Ebu hanifeye mahsusdur.Kendi sahsi fikirinden baska bir sey deyil ve bu dusunceyi isbat etmek icin hic bir agil ve nakli delil movcud deyil.Biz alemlere alim secilen mesum imamlara(a)siginiyoruz,hansisa alimin kiyasina yok 2.Benim 1 soruma cevab vermeyi lutfen unutma.Bunu diyorum(Kardeş,sen konuyu niycin başka yöne çekiyorsun ki? 1.İlk önçe benim sözüm hedisde geçdiyi gibi ALLAHİN ''yüzü'' ''vechi'' konusundadir.ALLAHİN ''yüzü''BİZİM ÖNÜMÜZDE OLUR?Allah ''yüzünün''mekani var(neuzu billah)??2.Ben hedise hakaret tarafdan yaklaşmiyorum.KONU o **ALLAHİN VECHİ**baresindedir. 3.Ben size soru sordum:Neye esasen siz hansisa mahluqu Xaliqnen (ALLAHLA)bir mükayise ediyorsunuz?Atanin mekani,renk,şekili ve.s maddi alametleri var.Sizce Allahin da böyle maddi sifatlari varmi?)
Yaş :
Konu: Geri: Sahih Buharinin Namaz vakti Allahin önümüzde olmasina aid hedis Salı 09 Mart 2010, 19:16
Alıntı :
bu dusunceyi isbat etmek icin hic bir agil ve nakli delil movcud deyil.
Allah'ın Zatı'nın semada oluşu ile ilgili en az 50 ayet var. Bir o kadar da hadis. Tabii sen nakli delil derken masum dediğiniz imamlarınızın sözlerini kasdediyorsanız o başka.
Biz mescidde kıble yönüne tükürmeyi Allah'a karşı saygısızlık sayarız. Bunda da senin verdiğin ve benzeri diğer hadislere dayanırız. Bu hadisler insanlar arasında Allah'ı en iyi tanıyan Resulullah'a ait sözlerdir. O "kıble yönüne tükürmeyin." derken neyi kast etmişse biz de onu kasdederiz. Yani Resulullah Allah'ın vechinin mekanı olduğunu iddia etmişse, Allahın vechinin mekanı vardır; etmemişse yoktur.
Alıntı :
3.Ben size soru sordum:Neye esasen siz hansisa mahluqu Xaliqnen (ALLAHLA)bir mükayise ediyorsunuz?Atanin mekani,renk,şekili ve.s maddi alametleri var.Sizce Allahin da böyle maddi sifatlari varmi?)
daha önce de söyledim ama anlamamakta ısrar ediyorsun. Tükürüğünün babanın yüzüne gelmesi şart değil. Hatta görmesi bile şart değil. sonuçta ondan tarafa tükürmek ona bir saygısızlıktır.
Allah'ın da maddi sıfatları olduğu ile ilgili bildiğim kadarı ile bir nass yok. Ama Allah'ın tüm isim ve sıfatlarını bize bildirdiği ile ilgili bir nass da yok. Gerçi yed,vech,ayak,sakk,basar vb. bazı sıfatlar nasslarda geçiyor. ama biz bunların nasıl olduğunu tam olarak blemeyeceğimiz gibi bizim bu sıfatlarımız da asla Allah'ınkilere benzemez.
Allah'ın maddi sıfatları olsun olmasın babandan tarafa tükürmek onun maneviyatına bir saygısızlık olduğu gibi kıble tarafına tükürmek de Allah'ın maneviyatına bir saygısızlıktır.
Yaş :
Konu: Geri: Sahih Buharinin Namaz vakti Allahin önümüzde olmasina aid hedis Çarş. 10 Mart 2010, 14:09
Mesheb imamlarinin ve o mesheblere tabi olan milyonlarla alimin fikirlerini bir dişari koyarak, kendi düşüncelerini "selef selefiyye adi altinda ümmete bildirmeye çalişan bir tayfanin seyleri malumdur.Bu düşüncelerin tastik ettirmek için de İmam Azam gibi buyuk alimlerin bazi sözlerini göturerek,deyişdirerek kendilerine delil getriyorlar.On göre,Hanefi mezhebinin alimleri olan Şerhu akidetul tahaviye sahibinin görüşlerini kendilerine uygun hesab yapdiglari icin oradan çok istifade ediyorlar.Ama,bu insan İbn teymiyyenin fikirlerinin tesirinde olan şah.Bu sebebden Tavahinin demediyi şeyleri kitaba salarak kendi düşünçelerini yayamaga çalişmişdir.
<BLOCKQUOTE> Arşa istiva bazilarinin hesab ettiyi gibi gibi bir hakikat olarak kabul edilse,Allahi maddi varlik gibi tesevvur etmek lazim geler ki,buda Ehli sünne düşüncesine ziddir.Ama bunun mecazi bir ifade gibi Allahin bütün varliklar üzerindeki saltanatinin manevi bir remzi olarak kabul etmek ne dine ziddiyet,ne ayenin ifadesine teza teşkil edir, ne de kurandaki Allah tesevvürünü inkar edir.Üstelik.böyle bir anlayişi ortaya koyulmasi bile bu gün ki insanlarin aklinda yalniş bir Allah tesevvürünu de karşisini alinmiş olur.
İMAM azam ebu hanifenin "Allah hardadir? sorusuna veren birine göydedir"diye idda edilir bu doğrumu. http://www.suallarlaislam.com/index.php?s=article&aid=93 bu siteyi bi oksan lutfen BU da Ehli sunneden ,emir daha ne delil lazim </BLOCKQUOTE>
En son Azerbaycan tarafından Çarş. 10 Mart 2010, 17:40 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
Yaş :
Konu: izi Çarş. 10 Mart 2010, 14:34
Alıntı :
Allah'ın Zatı'nın semada oluşu ile ilgili en az 50 ayet var. Bir o kadar da hadis
Allah Zatınin SEMADA olduğunu bildiren o ayelerden hiç olmasa birin bana yazardin.eks halda Kurana yalan nisbet vermiş oluyorsun.
Alıntı :
Biz mescidde kıble yönüne tükürmeyi Allah'a karşı saygısızlık sayarız. Bunda da senin verdiğin ve benzeri diğer hadislere dayanırız. Bu hadisler insanlar arasında Allah'ı en iyi tanıyan Resulullah'a ait sözlerdir. O "kıble yönüne tükürmeyin." derken neyi kast etmişse biz de onu kasdederiz. Yani Resulullah Allah'ın vechinin mekanı olduğunu iddia etmişse, Allahın vechinin mekanı vardır; etmemişse yoktur.
Neuzu billah! Siz ne yazdiginizin farkina variyormusunuz?Sizin hadislerde acik-aydin deyilir ki,Allahın vechi namaz vakti karşimizda oluyor,bu ise açik aydin mekan vermekdir.Siz ALLAHA mekan veriyorsunuz?Soruyu artik 3-defadir tekrar ediyorum.
Alıntı :
Allah'ın da maddi sıfatları olduğu ile ilgili bildiğim kadarı ile bir nass yok. Ama Allah'ın tüm isim ve sıfatlarını bize bildirdiği ile ilgili bir nass da yok. Gerçi yed,vech,ayak,sakk,basar vb. bazı sıfatlar nasslarda geçiyor. ama biz bunların nasıl olduğunu tam olarak blemeyeceğimiz gibi bizim bu sıfatlarımız da asla Allah'ınkilere benzemez.
Sizin "nass"-larinizdan haberdarlik.Bir "nass"-ki Kurani kerime zitdir o"nass"-i vur divara.
Alıntı :
Allah'ın maddi sıfatları olsun olmasın babandan tarafa tükürmek onun maneviyatına bir saygısızlık olduğu gibi kıble tarafına tükürmek de Allah'ın maneviyatına bir saygısızlıktır.
1.Nasil yani olsun,olmasin?Allahin maddi sifatlari var,ya-yok?Kisa ve kankiret cevab vermeyi rica ediyorum. 2.Onda niycin hedisde Allahın "vechidne"söhbet gediyor? Siz bunun mecazi menada oldugunu bildiriyorsunuzsa,size helal olsun.Fakat sizin İbn Baz,İbn Useymin gibi alimleriniz bu hadisleri zahirine uyub nasil var öyle kabul ediyorlar.bildiribler ki,söhbet bir başa allahin üzünden gedir.
En son Azerbaycan tarafından Perş. 11 Mart 2010, 17:33 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi
Yaş :
Konu: Geri: Sahih Buharinin Namaz vakti Allahin önümüzde olmasina aid hedis Çarş. 10 Mart 2010, 17:15
Kardeş unutmayin sizi tek Ailem yok bakudan en buyuk forumda isminiz ve yazsiniz gediyor kisacasi sizi cook insan izliyor Allahcun tum sorulara cevab yazin lütfen.bide cevab yazarken alinti yapin yani hangi sorunun cevabin veriyorsunuz gibi benim gibi Ailemin sana duasi var kardeş
En son Azerbaycan tarafından Perş. 11 Mart 2010, 17:35 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
Yaş :
Konu: Geri: Sahih Buharinin Namaz vakti Allahin önümüzde olmasina aid hedis Çarş. 10 Mart 2010, 17:22
Alıntı :
Allah isə zati ilə hər yerdə deyildir. Allah sifat və fiiləri ilə hər yerdədir Amma O'nun Zati Arş'ının üzərindədir.
Sende selefi ekidesi gibi Allaha mekan veriyorsun,Allahin mekani yokdur. Sen bana de görelim Arş kendisi nerdedir? Arş yukardadirsa Allahin Zatı ordadirsa onda demeki Allahin Zatinin bir formasi ve görnüşü olmalidir eger onun icin mekan karar vermiş oluyoruzsa,ve ama sen dediyin gibi Allahin Zatına bir mekan veriyoruzsa o zaman bunu böyle başa düşene bir isim koymak olar ki,o insan dinden cikmiş olar.
Yaş :
Konu: Geri: Sahih Buharinin Namaz vakti Allahin önümüzde olmasina aid hedis Cuma 12 Mart 2010, 13:50
Konu hakkındaki ayetleri ve hadisleri bir iki gün içerisinde yazacağım İnşaalah.
Yaş :
Konu: Geri: Sahih Buharinin Namaz vakti Allahin önümüzde olmasina aid hedis Cuma 12 Mart 2010, 17:35
Emir kardeş lütfen yukardaki tum sorulara cevab verseniz beni cok sevindirmiş olursunuz ayet ve hadislerde yazin inşallah sorularin hepsine cevab verin beklerim inşeallah 1,2gün
Yaş :
Konu: Geri: Sahih Buharinin Namaz vakti Allahin önümüzde olmasina aid hedis C.tesi 13 Mart 2010, 13:22
Doğu da batı da ALLAH'ındır. Nereye yönelirseniz ALLAH'ın yüzü oradadır. ALLAH her şeyi kuşatan ve her şeyi bilendir.
Namazda yüzümüzü -Kıbleye döndüğümüz sürece- nereye dönersek dönelim, Allah'ın vechi karşımızda demektir. O yöne tükürdüğümüzde de yukarda verdiğim hadisteki gibi «Sizin birinize ne oluyor ki Rabbinin kıblesine dönüyor da önüne tükürüyor?!.. Hiç sizden biriniz kendisine doğru dönülüpde yüzüne tükürülmesini ister mi? O hâlde biriniz tüküreceği zaman sol tarafına, ayağının altına tükürsün! Allah'ın vechine doğru tükürmüş oluruz.
Alıntı :
İMAM azam ebu hanifenin "Allah hardadir? sorusuna veren birine göydedir"diye idda edilir bu doğrumu.
Ebu Hanife'nin bu sözünü ben de okudum. O bunları söylerken aşağıdaki vb hadislere ve Kur'an ayetlerine dayanarak söylemiştir.
Efendimiz (s.a.v) "Allah nerededir?" diye sormuş, cariye eliyle yukarıyı işaret etmiş, "Ben kimim?" sorusuna cevaben de cariye, "Sen Allah'ın Resulüsün" anlamında eliyle önce Efendimiz (s.a.v)'i, sonra da yukarıyı işaret etmiştir. (Ebû Dâvûd, "Eymân", 16; Ahmed b. Hanbel, II, 291)
Müslim - Kitabu'l-Mesacid - 7- Namazda Konuşmanın Haram Kılınması ve Evvelce Mübah Olan Konuşmanın Neshi Babı 33- (537)
Benim bir cariyem vardı. Uhud ve Cevâniyye taraflarında koyunlarımı güderdi. Bir gün kendisini dolaşmaya gittim. Bir de ne göreyim!. Onun koyunlarından birini kurt götürmüş! Ben de Benî Âdem'den bir adamım. Onlar gibi ben de üzülürüm! Lâkin cariyeye öyle bir tokat aşkettim ki!..
Müteakiben Resûlüllah (Sallallahü Aleyhi ve Sellem)'e geldim. Bu yaptığımı bana fazla buldu. Ben:
— Yâ Resûlüllah! o dalde cariyeyi âzât edeyim mi? dedim. Resûlüllah (Sallallahü Aleyhi ve Sellem) :
— «Sen onu bana getir.» buyurdular. Derhâl getirdim. Peygamber (Sallallahü Aleyhi ve Sellem) ona:
— «Allah nerededir?» diye sordu. Câriye:
— Göktedir... Cevâbını verdi. Resûlüllah (Sallallahü Aleyhi ve Sellem) :
— «Ben kimim?» dedi. Cariye:
— Sen Resûlüllah'sın! cevâbını verdi. Resulü Ekrem (Sallallahü Aleyhi ve Sellem):
— «Onu âzâd et; çünkü o mü'minedir.» buyurdular.
Yaş :
Konu: Geri: Sahih Buharinin Namaz vakti Allahin önümüzde olmasina aid hedis Paz 14 Mart 2010, 00:07
Alıntı :
1.O alimin sozlerinin hic bir anlami yokdur.Daha dogrusu bu fikir Ebu hanifeye mahsusdur.Kendi sahsi fikirinden baska bir sey deyil ve bu dusunceyi isbat etmek icin hic bir agil ve nakli delil movcud deyil.Biz alemlere alim secilen mesum imamlara(a)siginiyoruz,hansisa alimin kiyasina yok
Eğer zannedildiği gibi "Ben sizinle beraberim." şeklindeki ayetler Allah'ın Zatı ile her yerde olduğu anlamına geliyor olsa idi bu, Allah'ın "Sizinle beraberim" dediği resullere bir fayda sağlamazdı. Zira Allah Zatı ile her yerde olsaydı, Musa'nın yanında olduğu kadar Firavn'ın da yanında olmuş olurdu ki bunun Musa'ya ne faydası olacak?
cevabını alamadığın başka soru kaldı ise anlayabileceğim bir Türkçe ile yazarsan cevaplamaya çalışırım.
Yaş :
Konu: Geri: Sahih Buharinin Namaz vakti Allahin önümüzde olmasina aid hedis Paz 14 Mart 2010, 18:38
Alıntı :
Kardeş unutmayin sizi tek Ailem yok bakudan en buyuk forumda isminiz ve yazsiniz gediyor kisacasi sizi cook insan izliyor Allahcun tum sorulara cevab yazin lütfen
forumun adresini verebilir misin? bir bakayım.
Alıntı :
Ailemin sana duasi var kardeş
bilmukabele
Yaş :
Konu: Geri: Sahih Buharinin Namaz vakti Allahin önümüzde olmasina aid hedis Ptsi 15 Mart 2010, 12:52
Alıntı :
"Allah sizinle beraberdir." ve benzeri ayetler selef alimleri tarafından "Bu senin birine mektub yazıp. 'Ben seninle beraberim.' demene benzer. Halbuki sen onunla değilsindir." şeklinde yorumlanmıştır.
Tövbe suresi 40 ayet "Üzülme, çünkü Allah bizimledir."
Yaş :
Konu: Geri: Sahih Buharinin Namaz vakti Allahin önümüzde olmasina aid hedis Ptsi 15 Mart 2010, 12:55
Doğu da batı da ALLAH'ındır. Nereye yönelirseniz ALLAH'ın yüzü oradadır. ALLAH her şeyi kuşatan ve her şeyi bilendir.
Namazda yüzümüzü -Kıbleye döndüğümüz sürece- nereye dönersek dönelim, Allah'ın vechi karşımızda demektir. O yöne tükürdüğümüzde de yukarda verdiğim hadisteki gibi «Sizin birinize ne oluyor ki Rabbinin kıblesine dönüyor da önüne tükürüyor?!.. Hiç sizden biriniz kendisine doğru dönülüpde yüzüne tükürülmesini ister mi? O hâlde biriniz tüküreceği zaman sol tarafına, ayağının altına tükürsün! Allah'ın vechine doğru tükürmüş oluruz.
1.Siz Allaha Mekan veriyor musunuz? 2.Allahın maddi sifati var mi? Ya yok mu? Mecazi kabul etmediyinizden dolayi tevhidiniz çok kötü haldedir.Allah yüz,el,kol ve s.cisim nisbet vererek,Allahı cisime benzetiyorsunuz ve bununla da küfürdesiniz. Allah Teala buyurur: 28-Kasas suresi 88 ayet وَلَا تَدْعُ مَعَ اللَّهِ إِلَٰهًا آخَرَ ۘ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ ۚ كُلُّ شَيْءٍ هَالِكٌ إِلَّا وَجْهَهُ ۚ لَهُ الْحُكْمُ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ 88 - Allah ile birlikte başka bir tanrıya tapıp yalvarma! O'ndan başka tanrı yoktur. O'nun zatından başka her şey helak olacaktır. Hüküm O'nundur ve siz ancak O'na döndürüleceksiniz.
Allahın eli,kolu yok olaçak?Anlamak bu kadar zormu ki,Allah bu sözleri mecazi anlamda ve arab dilinde başka anlam verilib?Ne vakite kadar kendinizi küfüre salacaksiniz?Bu ayet aksine isabet ediyor ki,Allah siz söylediyiniz gibi gökte,ne bileyim,bulutlarin üstünde deyil,aksine Allah her yerdedir ve Ona mekan vermek küfürdur.
Yaş :
Konu: Geri: Sahih Buharinin Namaz vakti Allahin önümüzde olmasina aid hedis Paz 21 Mart 2010, 13:05
Insallah cevabinizi bekliyorum.
Yaş :
Konu: Geri: Sahih Buharinin Namaz vakti Allahin önümüzde olmasina aid hedis Ptsi 22 Mart 2010, 12:37
Ben konu hakkında bildiğim ayetleri yazdım verdiğim linklerde de bazı hadisler vardı. Daha başka hadislerde de Allah'ın yedi kat semanın üzerindeki Kürsi'nin üzerindeki Arş'ında İstiva ettiği yazmaktadır.
Şimdi ben diyorum ki biz bu ayetleri ve hadisleri olduğu gibi kabul eder ve "Allah'ın ve Rasulunun bundan kastı ne ise biz de aynen öyle olduğuna inanırız. Mecazsa mecaz, hakikatse hakikat. Semina ve Ata'na Amenna ve Saddekna"
Siz ise diyorsunuz ki "Biz Kur'an ve hadiste yer alan Allah'ın sıfatları ile ilgili nasslara mecaz olarak inanırız."
Peki şöyle sorayım: Ya mecaz değilse? Allah'ın Zatı mecaz olarak değil de hakikat olarak semada ise O'na inanır mısınız? Allah'ın Yed'i, Basar'ı, ayağı, Vechi vs. mecaz değil de gerçekse O'na gene de inanır mısınız? Üst semadan dünya semasına inen bir Allah'a inanıyor musunuz?
Yaş :
Konu: Geri: Sahih Buharinin Namaz vakti Allahin önümüzde olmasina aid hedis Çarş. 24 Mart 2010, 09:18
e-mir demiş ki:
Ben konu hakkında bildiğim ayetleri yazdım verdiğim linklerde de bazı hadisler vardı. Daha başka hadislerde de Allah'ın yedi kat semanın üzerindeki Kürsi'nin üzerindeki Arş'ında İstiva ettiği yazmaktadır.
Şimdi ben diyorum ki biz bu ayetleri ve hadisleri olduğu gibi kabul eder ve "Allah'ın ve Rasulunun bundan kastı ne ise biz de aynen öyle olduğuna inanırız. Mecazsa mecaz, hakikatse hakikat. Semina ve Ata'na Amenna ve Saddekna"
Siz ise diyorsunuz ki "Biz Kur'an ve hadiste yer alan Allah'ın sıfatları ile ilgili nasslara mecaz olarak inanırız."
Peki şöyle sorayım: Ya mecaz değilse? Allah'ın Zatı mecaz olarak değil de hakikat olarak semada ise O'na inanır mısınız? Allah'ın Yed'i, Basar'ı, ayağı, Vechi vs. mecaz değil de gerçekse O'na gene de inanır mısınız? Üst semadan dünya semasına inen bir Allah'a inanıyor musunuz?
Bizim suçumuz yok ki,siz bir ayeti götürüb başka ayetleri görmemek istiyorsunuz.Bir konuyu araşdirmak istiyorsunuzsa,bir konuya alakali bütün ayetlere dikkat etmek lazim.Allahın gökten yere yüzüne enmesi haraketdir ve bir haraket mekan ve zaman taleb ediyor.Sizin Ebu Hureyranin dilinde olan "Allahiniz"böyle ola bilir,ama bizim Allahımızın hiç bir şeye benzemez (İhlas suresi) ve onun duanı kabul etmesine gökte ve yerde düşmesine ihdiyac yokdur,Çünki o her bir yerde duyandir ve es-semeddir.Tevhidi gelib imamlardan(a) bilmekdense,gediyorsunuz yapışmış Ebu Hureyra,Kebul-Ehbar ve başklarindan öyreniyorsunuz.
Yaş :
Konu: Geri: Sahih Buharinin Namaz vakti Allahin önümüzde olmasina aid hedis Çarş. 24 Mart 2010, 09:23
Sen mecazi anlama inaniyor musun ? inanmiyorsunsa sen 28-Kasas suresi 88 ayeti açiklar misin lütfen? bide "Allahın ipi" konusundaki ayeti acikla?
Yaş :
Konu: Geri: Sahih Buharinin Namaz vakti Allahin önümüzde olmasina aid hedis Çarş. 24 Mart 2010, 09:26
her iki mesajima lütfen cevab ver
Yaş :
Konu: Geri: Sahih Buharinin Namaz vakti Allahin önümüzde olmasina aid hedis Paz 28 Mart 2010, 19:23
3-Ali İmran-103- Hepiniz Allah'ın ipine sımsıkı sarılın. Dağılıp ayrılmayın. Ve Allah'ın üzenizdeki nimetini hatırlayın. Hani siz düşmanlar idiniz. O, kalplerinizin arasını uzlaştırıp-ısındırdı ve siz O'nun nimetiyle kardeşler olarak sabahladınız. Yine siz, tam ateş çukurunun kıyısındayken, oradan sizi kurtardı. Umulur ki hidayete erersiniz diye, Allah, size ayetlerini böyle açıklar.
Bu ayette de Allah'ın semada olduğuna imaen delil var. Zira kurtarıcının ipi kurtarılacak olana ancak yukarıdan uzatılır. Bu durumda kuyunun dibinde olanın kendisine ip atanın attığı ipin mecaz mı hakikat mi olduğunu sorgulaması abestir. Hele birde kuyu, ipi kimin uzattığını göstermeyecek kadar derinse, kuyunun dibinde kendisine ip atılan kişinin ipi atanın kendisi hakkında söylediklerinin mecaz mı hakikat mi olduğunu sorgulaması daha bir abestir. Ona düşen ipi sımsıkı tutması ve birdaha bırakmamasıdır.
Yaş :
Konu: Geri: Sahih Buharinin Namaz vakti Allahin önümüzde olmasina aid hedis Ptsi 29 Mart 2010, 13:19
e-mir demiş ki:
3-Ali İmran-103- Hepiniz Allah'ın ipine sımsıkı sarılın. Dağılıp ayrılmayın. Ve Allah'ın üzenizdeki nimetini hatırlayın. Hani siz düşmanlar idiniz. O, kalplerinizin arasını uzlaştırıp-ısındırdı ve siz O'nun nimetiyle kardeşler olarak sabahladınız. Yine siz, tam ateş çukurunun kıyısındayken, oradan sizi kurtardı. Umulur ki hidayete erersiniz diye, Allah, size ayetlerini böyle açıklar.
Bu ayette de Allah'ın semada olduğuna imaen delil var. Zira kurtarıcının ipi kurtarılacak olana ancak yukarıdan uzatılır. Bu durumda kuyunun dibinde olanın kendisine ip atanın attığı ipin mecaz mı hakikat mi olduğunu sorgulaması abestir. Hele birde kuyu, ipi kimin uzattığını göstermeyecek kadar derinse, kuyunun dibinde kendisine ip atılan kişinin ipi atanın kendisi hakkında söylediklerinin mecaz mı hakikat mi olduğunu sorgulaması daha bir abestir. Ona düşen ipi sımsıkı tutması ve birdaha bırakmamasıdır.
Evet, o zaman söyle bakalim"Allahın ipi" Haradadir?
Yaş :
Konu: Geri: Sahih Buharinin Namaz vakti Allahin önümüzde olmasina aid hedis Salı 30 Mart 2010, 21:05
Benim evimde 8-10 tane var Elhamdulillah.
Yaş :
Konu: Geri: Sahih Buharinin Namaz vakti Allahin önümüzde olmasina aid hedis Perş. 01 Nis. 2010, 12:16
e-mir demiş ki:
Benim evimde 8-10 tane var Elhamdulillah.
Allah ip diyor siz ise Kuranı misal getiriyorsunuz.Neden burada Allahın mecazla konuşdugunu idda ediyorsun ama başka ayetleri mecazi olarak görmüyorsun ?
Yaş :
Konu: Geri: Sahih Buharinin Namaz vakti Allahin önümüzde olmasina aid hedis Ptsi 05 Nis. 2010, 17:57
ben Kur'an'ın ip şeklinde olmadığını gözümle görüyorum sen Allah'ın yed'i, isstiva'sı basar'ı kadem'i vs. sıfatlarının hakikat değil de mecaz olduğunu nerede ne zaman gördün?
Yaş :
Konu: Geri: Sahih Buharinin Namaz vakti Allahin önümüzde olmasina aid hedis Çarş. 07 Nis. 2010, 09:37
e-mir demiş ki:
ben Kur'an'ın ip şeklinde olmadığını gözümle görüyorum sen Allah'ın yed'i, isstiva'sı basar'ı kadem'i vs. sıfatlarının hakikat değil de mecaz olduğunu nerede ne zaman gördün?
Neden o zaman idda ediyorsun ki,ayetdeki ''Allahın ipi"nde amaç,Kurandir?
Yaş :
Konu: Geri: Sahih Buharinin Namaz vakti Allahin önümüzde olmasina aid hedis Çarş. 14 Nis. 2010, 09:23
cok mu bekleyecegiz? kardes
Yaş :
Konu: Geri: Sahih Buharinin Namaz vakti Allahin önümüzde olmasina aid hedis Çarş. 14 Nis. 2010, 19:47
dikkat edersen sen benim sorduğum hemen hiçbir soruya cevap vermemişsin bu başlık altında sorduğum tüm sorulara sırası ile cevap verirsen senin sorularını mümkün mertebe daha hızlı cevaplamaya çalışırım
şimdi Allah'ın ipinden kasıt Kur'an değilse nedir?
Yaş :
Konu: Geri: Sahih Buharinin Namaz vakti Allahin önümüzde olmasina aid hedis Paz 18 Nis. 2010, 12:11
e-mir demiş ki:
dikkat edersen sen benim sorduğum hemen hiçbir soruya cevap vermemişsin bu başlık altında sorduğum tüm sorulara sırası ile cevap verirsen senin sorularını mümkün mertebe daha hızlı cevaplamaya çalışırım
şimdi Allah'ın ipinden kasıt Kur'an değilse nedir?
Siz Ehli Sünnenin kitablarinda istinad yapsak.Hz Alidir(a).İnanmiyorsansa,buyur: "Biz Peygamberin(s)yaninda idik ki,bir arab yaklaşib Ondan soruşdu:Allahın ipi nedir ki,ondan yapişmaliyiz?Peygamber(s)Alinin(a) kolunu koluna tutub söyledi:Bundan tutunun,Bu Allahin ipidir." Yenabiul-Mevedde, seh119
Hekim Heskani de Şevahidut-Tenzil kitabının 1-ci cildinin 130-cu sayfasinda buna benzer hadis revayet etmişdir.O yaziyor ki,Allahın Rasulu(s)Buyurmuşdur:"Her bir insan Nicat olmaq isterse ve Allahın ipinden yapişmak isterse,Alinin (a) vilayetini kabul etsin ve onun gelecek akrabalarini ardinca gedin ki,onlar doğru yola hidayet edenlerdir"
Yaş :
Konu: Geri: Sahih Buharinin Namaz vakti Allahin önümüzde olmasina aid hedis Ptsi 19 Nis. 2010, 20:18
saçmalık birileri sizi bizim olmayan kaynakların bize ait olduğu hakkında fena kandırıyor adını verdiğin kaynkaları bırak görmeyi adlarını bile ilk defa duydum
bak ilgili ayet bizim kaynkalrımıza göre neden inmiş:
103. Hepiniz toptan sımsıkı Allah 'in ipine sarılın, parçalanıp ayrılmayın. Allah'ın üzerinizdeki nimetini düşünün. Hani siz düşmanlar idiniz de O, kalblerinizi birleştirmişti. İşte O'nun bu nimeti sayesinde kardeşler olmuştunuz. Yine siz bir ateş çukurunun tam kenarında iken oradan da sizi O kurtarmıştı. İşte Allah size âyetlerini böylece apaçık bildiriyor ki hidayete eresiniz.
Ibnu'l-Munzir'in Mukatil ibn Hayyân'dan rivayetine göre bu âyet-i kerime Ansar'dan iki kabile, onlardan da birisi Evs'den, diğeri Hazrecden olmak üzere iki kişi hakkında nazil olmuştur. Câhiliye devrinde uzun zaman birbirleriyle savaşmışlar, Peygamber (sa) Medine'ye gelince aralarını düzeltmiş. Ama daha sonra bir mecliste aralarında konuşurken birbirlerine karşı övünmeye, daha sonra da birbirlerine sövmeye başlamışlar. İş, birbirlerine karşı mızraklarını doğrultmaya kadar varmış ve işte bunlar hakkında bu âyet-i kerime nazil olmuştur.[1]
Bazı tefsirlerde, biraz önce anlatılan Evs ve Hazrec'den bir grubun, Şâs ibn Kays tarafından görevlendirilen bir yahudi genç tarafından eski düşmanlıkları ve aralarında câhiliye devrinde vukubulan savaşları hatırlatılarak tahrik edilmeleri üzerine bu tuzağa düşerek savaşın eşiğine gelmeleri hadisesi bu âyet-i kerimenin nüzul sebebi olarak da zikredilmektedir[2] ki anılan âyetlerle birlikte bu hadise hakkında bir değil bir kaç âyet-i kerime nazil olmuş olmalıdır. Yani bu sûrenin 98. âyetinden buraya kadar altı âyet-i kerime bu hadise akabinde inananlar arasına fitne tohumları ekmeye çalışan yahudileri azarlamak ve onların kurduğu tuzağa düşen safdil mü'minleri kınamak ve bu tuzaktan kurtularak yeniden hakka tabî olmaya davet etmek üzere inmiştir.[3]
Ayet hakkında ise bizim asıl kaynaklarımızdan ve tefsir ilminde zirvelerimizden bir olan Taberi ise şunları söylemiş:
Âyette zikredilen "Allahın ipi"nden maksat, Abdullah b. Mes'ud ve Şa'biye göre, İslam topluluğudur. Katade, Süddi, Mücahid, Ata, Abdullah b. Mes'ud ve Ebu Said el-Hudriden nakledilen diğer bir görüşe göre burada zikredilen "Allahın ipi"nden maksat, Kur'an-i Kerim ve onda bulunan emirlerdir. Bu hususta Zeyd B. Erkam, Resulullahın şöyle buyurduğunu rivayet etmiştir:
"Aziz ve Celil olan Allahın kitabı, onun gökten yeryüzüne doğru uzanan ipidir. Kim ona uyacak olursa doğru yolda olur. Kim de onu terkedecek olursa sapıklığa düşmüş olur. [1]
Ebu Âliye ve ibn-i Zeyde göre ise burada zikredilen "Allah'ın ipi"nden maksat, Allahı samimi bir şekilde birlemektir.
Âyet-i kerimede, Müminlere, ayrılığa düşmemeleri emredilmektedir. Bu hususta Katade şöyle demiştir: "Allah, sizlerin ayrılığa düşmenizi çirkin görmüş, sizi ondan sakındırmış ve size onu yasaklamıştır. Buna mukabil Allah sizin dinleyip itaat etmenizi, birbirinizle kaynaşmanızı ve bir cemaat olmanızı istemektedir. Sizler de gücünüz yettiği kadar kendiniz için Allahın razı olduğu durumu seçin. Kuvvet ancak Altaha aittir.
Enes b. Mâlik de Resulullahın şöyle buyurduğunu rivayet etmiştir:
"Şüphesiz ki İsraioğulları yetmiş bir fırkaya ayrılmışlardır. Ümmetim ise yetmiş iki fırkaya ayrılacaktır. Onların hepsi cehennem ateşinde olacak sadece bir fırkası olmayacaktır. O da cemaat halinde olan fırkadır. [2]
[1] Müslim, K. Fadail es-Sahabe bab: 37, Hadis No: 2408
[2] İbn-i Mace, K. elfiten, bab: 17 Hadis No: 3993 / Ahmet
Yaş :
Konu: Geri: Sahih Buharinin Namaz vakti Allahin önümüzde olmasina aid hedis Perş. 22 Nis. 2010, 08:39
e-mir demiş ki:
dikkat edersen sen benim sorduğum hemen hiçbir soruya cevap vermemişsin bu başlık altında sorduğum tüm sorulara sırası ile cevap verirsen senin sorularını mümkün mertebe daha hızlı cevaplamaya çalışırım
şimdi Allah'ın ipinden kasıt Kur'an değilse nedir?
Senin tüm sorularina cevab verilib,sadece söyle ki,görmemekden geliyorsun.Görüyor musun,kendin zorlukda kalib bu mecazi anlamda işlenilen kelmeyi"Kuran"gibi tehvil ediyorsun,ama insanlar var ki,kendilerin öldürüyor ki,Kurani Kerimde mecaz yokdur.
Yaş :
Konu: Geri: Sahih Buharinin Namaz vakti Allahin önümüzde olmasina aid hedis Cuma 23 Nis. 2010, 23:41
konuyu tekrar değiştirmenden anladığım kadarı ile "Allah'ın ipi"nden kastın bizim kaynaklarımıza göre Ali (ra) değil Kur'an olduğunu da anlamış oldun.
Mecaza gelince ben "Kur'an'da mecaz vardır ya da yoktur." diye nerede yazmışım? ben mecaz konusu hakkında hiçbirşey okumadım o yüzden o konu hakkında konuşmam kur'an'da mecaz vardır veya yoktur, beni bağlamaz ben Allah'ın kitabında yazılanlara inanırım. Allah "bir ipim var" diyorsa vardır. bu ipin mecaz ya da hakikat olması beni ilgilendirmez. o ipin ne olduğunu da Resulullah açıkladığına göre beni ilgilendiren tek şey o ipe sıkıca yapışmak olur.
Bunun gibi Allah "Bir Vech'im, Basar'ım, Yed'im ... var." diyorsa vardır. ben O'na olduğu gibi inanırım mahiyetini bilemediğimiz bir Vech'i bir Basar'ı bir Yed'i vardır. Tıpkı İp'inin bildiğimiz ipe benzemediği gibi Yed'i de bildiğimiz yed'e, basar'ı bildiğimiz basar'a benzemez. Ama mutlaka vardır. "Allah'ın Vech'i Yed'i Basar'ı yoktur. Bunlar mecazdır." diyen de Allah'a "yalancı" demiş olur.
Yaş :
Konu: Geri: Sahih Buharinin Namaz vakti Allahin önümüzde olmasina aid hedis Ptsi 26 Nis. 2010, 08:18
e-mir demiş ki:
saçmalık birileri sizi bizim olmayan kaynakların bize ait olduğu hakkında fena kandırıyor adını verdiğin kaynkaları bırak görmeyi adlarını bile ilk defa duydum
Yenabul-mevedde ile Şevahidut-Tenzil kitabını ilk defa duyursansa seninle konuşmak anlam görmüyorum.
Yaş :
Konu: Geri: Sahih Buharinin Namaz vakti Allahin önümüzde olmasina aid hedis Ptsi 26 Nis. 2010, 19:36
söylediğin her iki kitabı da google'de arattım karşıma şii siteleri haricinde hiçbir site çıkmıyor yani Türkiye'de sünnilerin bu kitaplardan haberi bile yok
Alıntı :
Yenabul-mevedde ile Şevahidut-Tenzil kitabını ilk defa duyursansa seninle konuşmak anlam görmüyorum.
sen bilirsin.
Sahih Buharinin Namaz vakti Allahin önümüzde olmasina aid hedis