Okuduğum bir çok eserde ehli sünnet vel cemaat kavramının ilk ne zaman ortaya çıktığını,bu ismi ilk kimin kullandığını bulamadım.tek bulduğum tarih kitaplarında geçen bazı ifadeler idi. Bu ifadelerde,Muaviyenin Hz Hasanın vefatından sonra devletin düzenini sağladığı ve huzuru tesis ettiğini ve o yıla "sünnet ve cemaat yılı" adını verdiği kayıtlıdır. Hatta geçenlerde televizyonda sünni bir alim bu ifadelere atıfta bulunarak ehli sünnet vel cemaat itikadının temellerinin Muaviye dönemindeki sünnet ve cemaat yılına dayandığını söylemişti. Muaviye bin ebu süfyanın ehli sünnet için ne kadar değerli ve vazgeçilmez oluşuda bende bu mezhebin kurucusunun o olduğu tezlerini güçlendirdi. Bu konuda siz cevapini almak isterim???
benim okuduğum ehli sünnet akide kitaplarında fazilet sırlamasında Muaviye'nin adı dahi geçmiyor Ebu Bekir, Ömer, Osman ve Ali şeklinde sırlama yapılıyor hatta bazı kitaplarda Soman ve Ali beraber zikrediliyor
sadece şiilere cevap verme mahiyetinde "ashabın hiçbiri hakkında ileri geri konuşmayız" mealli cümleler var yani "Muaviye vb.lerini övmeyiz ama haklarında kötü de konuşmayız" denmek isteniyor
eğer bu mezhebi Muaviye kursa idi akide kitaplarımızın içi Muaviye övgüsünden geçilmezdi ama bizim Muaviye'yi öven hadis yoktur dediği için camide tekmelenerek öldürülen alimlerimiz de var
Sünen sahibi en-Nesai hayatının mühim bir bölümünü Mısır'da sürdürmüş ölümünden bir sene önce Şam'a gelmişti. Şam'da bazı kişiler kendisinden Muaviye'yi (ra) öven bazı hadisler rivayet etmesini istemiş; fakat o, "Muaviye'nin faziletleri konusunda bir hadis bilmiyorum." deyince cemaat tarafından hayaları tekmelenerek mescidden dışarı atılmıştır. Bu olaydan kısa süre sonra en-Nesai vefat etmiştir. [Vefat ettiğinde yaşı 88 idi. e-mir.]
Prof. Dr. İsmail L. Çakan'ın Ensar Neşriyat'tan çıkan Anahatlarıyla Hadis adlı eserinin 128. sayfasında ise Nesai'nin Şam'a gelince ora halkının Emevi etkisi ile Ali (Ra) hakkında olumsuz bazı düşüncelere sahip olduğunu gördüğü ve bunun üzerine Ali (Ra)'ın faziletleri hakkında bir eser kaleme alıp, bu eserini Şam Camisi'nde okuduğu için halk tarafından Şii sanılarak dövüldüğü ve bu dayak yüzünden Mekke yolunda ya da Mekke'ye vardıktan hemen sonra öldüğü yazmaktadır.
daha sonra başka bir kitaptan daha ayrıntılı bakabilirim ama bir şeyin bir kişinin zamanında olması tamamen o kişinin istekleri doğrultusunda olduğunu ya da yanlış olduğunu göstermez
KURTULAN CEMAATTIR HADISINI MUAVIYE AKTARMIŞTIR.MUAVIYEYI OVEN COK SAYIDA HADİS VAR EHLI CINNET KITAPLARINDA Hadis Muaviye revayet ediyor ki peygsmber buyurdu ummetim 73 girkaya bolunecek tek firka hak olcak oda ehli sunne vel cemaat(ebu davud sunnet 4597)
ehli sünnet itikad kitaplarını bırak hadis kitaplarında dahi bırak muaviyeyi öven hadisler olmasını muaviyeden nakledilen hadislerin sayısı bile iki elin parmaklarını geçmez
senin bana getireceğin içinde ya da senedinde Muaviye b. ebi süfyan'ın adı geçen her hadise karşılık ben sana Ali'yi öven ya da içinde Ali adı geçen on hadis getirebilirim
senedinde adı var diye yukardaki hadiste Muaviye övülmüş mü sanıyorsun? ya da bu mezhebi Muaviye kurmuş olsaydı Ali ya da Ehli Beyt'le ilgili her hadisi silmez miydi? ya da Muaviye ile ilgili hadislerin sayısı daha çok olması gerekmez miydi?
bir üstteki mesajımı iyi oku bak orda şu cümle var "Muaviye'nin faziletleri konusunda bir hadis bilmiyorum." en-Nesai
MUAVİYEYİ OVEN HADİSLER ÇOKTUR VE EHLI SUNNET KITAPLARDA VARDIR.BUHARIDE BILE.HZ.ALININ DAHA COK EVET.HZ.ALI HAKKINDA TUM HADISLER YASAKLANMIŞTI AMA IMAM NESAI GIBILER HAYATI PAHASINA YAYINLADI. EHLI SUNNETIN HADIS KAYNAKALRI MUAVIYENIN ADAMIDIR.EBU HUREYRE ABDULLAH BIN OMER VS.YANI DIREK MUAVIYE OLMASADA MUAVIYENIN ADAMLARI. ZATEN EBU HUREYRE TEK BAŞINA YARISINI OLUŞTURUYOR.VE EHLIBEYT IMAMLARINDAN TEK HADIS YOK
göster Buhari vb hangi muteber hadis kitabında Muaviye övülmüş?
ehlisünnet akidevi bir mezhebtir ve akaid kitaplarımızın hiçbirinde Muaviye övülmez sadece bazılarında şiilerin saldırılarına karşı savunulur o kadar o da ashabtan olmasından dolayıdır