Allah'ın Selamı, Rahmeti ve Bereketi Hidayete Tabi Olan Kullarının Üzerine Olsun...
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Allah'ın Selamı, Rahmeti ve Bereketi Hidayete Tabi Olan Kullarının Üzerine Olsun...

İSLAMİ BİLGİ PAYLAŞIM SİTESİ
 
AnasayfaLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap
Rahmet Forum Son Konular
Konu Yazan GöndermeTarihi
star
starPaz 28 Ekim 2012, 12:04
star
starÇarş. 14 Eyl. 2011, 21:58
star
starSalı 13 Eyl. 2011, 18:41
star
starSalı 06 Eyl. 2011, 19:48
star
starSalı 06 Eyl. 2011, 19:15
star
starSalı 06 Eyl. 2011, 19:02
star
starPtsi 05 Eyl. 2011, 22:51
star
starPaz 04 Eyl. 2011, 13:51
star
starCuma 02 Eyl. 2011, 16:06
star
starCuma 02 Eyl. 2011, 15:45
Similar topics
  • » Sigara Hakkında
  • » Şefaat Hakkında

  • Rukye Hakkında

    Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek
    Yazar Mesaj
    e-mir
    Admin
    Admin
    e-mir
    Yaş :
    Kayıt tarihi : 02/02/09
    Mesaj Sayısı : 1596
    Nerden :
    Rukye Hakkında Vide
    http://www.rahmet.yetkin-forum.com
    MesajKonu: Rukye Hakkında Rukye Hakkında Icon_minitimePtsi 20 Nis. 2009, 10:05

    Abdullah b. Mes'ud'dan -Allah ondan râzı olsun- rivâyet olunduğuna göre, o şöyle
    demiştir:
    "Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem-'i şöyle derken işittim:
    - (Arapça yazılmayan ve içerisinde Allah'ın adı anılmayan) rukyeler, nazarlıklar* ve (kadını kocasına sevdiren) muhabbet muskalarının her biri, (ya açıktan ya da gizli olarak) şirktir (yani şirke götürür)."
    Ahmed; hadis no: 3614. Ebu Dâvud; hadis no:3883.Hâkim, 'hadis, sahihtir' demiştir. Zehebî de bu
    konuda ona muvafakat etmiştir.
    *Câhiliyet devrinde kadınlar, göz değmesinden korumak için çocuklarının boyunlarına nazarlık asarlardı.İslâm gelince, müşriklerin bu bâtıl geleneğini ortadan kaldırmıştır. (Çeviren)

    Âişe'den -Allah ondan râzı olsun- rivâyet olunduğuna göre, o şöyle demiştir:
    "Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-, (akrep ve benzeri) zehirli her hayvan (ın sokmasını tedâvi etmek) için rukye yaptırmaya (rukye ile tedâvi olmaya) ruhsat (izin) verdi."
    Buhârî; 10/205, hadis no: 5741. Müslim; hadis no: 2196.


    Âişe'den -Allah ondan râzı olsun- rivâyet olunduğuna göre, o şöyle demiştir:
    "Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- vefât ettiği hastalığında kendi üzerine 'Muavvizât'ı * okuyup üflerdi. Hastalığı şiddetlenince, 'Muavvizât'ı ben okuyup üzerine üflüyor ve bereketinden dolayı kendi elleriyle onun üzerini meshediyordum."
    Buhârî; 10/205, hadis no: 5741. Müslim; hadis no: 2196.
    *Muavvizât: İhlas, Felak ve Nas sûreleridir. (Çeviren)

    Âişe'den -Allah ondan râzı olsun- rivâyet olunduğuna göre, o şöyle demiştir:
    "Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-, Allah'ın onları koruması için âilesinden bazılarının vücudundan ağrıyan yerin üzerine sağ elini koyarak orayı mesheder ve şöyle derdi:
    - Ey insanların Rabbi! Bu hastalığı gider. Ona (hastaya) şifâ ver. Ancak sen şifâ verirsin. Senin şifandan başka bizim için hâsıl olacak şifâ yoktur. Öyle bir şifâ ver ki hiçbir hastalık kalmasın."
    Buhârî; 10/206, hadis no: 5743. Müslim; hadis no: 2191.

    Konunun Açıklaması:
    Rukye, hastanın üzerine okuyup üflemek veya ağrıyan yerin üzerine okuyup orayı meshetmektir. Buna azîmet de denir. Rukye, eğer şirkten ve Allah'tan başkasından yardım dilemek gibi şeylerden uzak, Kur'an ve sahih duâlardan olursa, dînen meşrûdur ve Allah'ın izniyle faydalıdır.
    Konudan Çıkarılan Hükümler:
    1. Kur'an ve meşrû duâlarla yapılan rukye, meşrûdur.
    2. Kur'an ve meşrû duâlarla yapılmayan rukye, haramdır.
    3. Rukye, Allah'tan başkasına yalvarıp yakarmayı içerirse, bu büyük şirktir.
    4. İnsanın, kendi üzerine okuyup üflemesi (Allah'tan, kendisini hastalık ve nazar gibi
    şeylerden korumasını istemesi) meşrûdur. Rukyenin başka bir şahıs tarafından olması gerekmez.

    Râşid b. Hüseyin el-Abdulkerim
    Terceme : Muhammed Şahin
    www.islamhose.com adresinden alınmıştır.
    Sayfa başına dön Aşağa gitmek
    e-mir
    Admin
    Admin
    e-mir
    Yaş :
    Kayıt tarihi : 02/02/09
    Mesaj Sayısı : 1596
    Nerden :
    Rukye Hakkında Vide
    http://www.rahmet.yetkin-forum.com
    MesajKonu: Geri: Rukye Hakkında Rukye Hakkında Icon_minitimeSalı 21 Nis. 2009, 23:54

    Hadislerin bazılarında da, rukyenin câiz olduğu, meşru ve tavsiye edilen bir iş olduğu vurgulanmıştır ki, bu da bizlerin kastettiği, âyet ve hadislerle olan ve okuma ve üfleme şeklindeki rukye işidir.

    Şimdi Rukyeyi nehyeden iki tane hadisi görelim :
    İmran b. Husayn -Allah ondan râzı olsun- şöyle der:
    “Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem- şöyle buyurmuştur:
    “Ümmetimden yetmiş bin kişi (mahşerde) hesaba çekilmeden cennete gireceklerdir.”
    Kendisine:
    - Ey Allah’ın Rasûlü! Bunlar kimlerdir?” denildi.
    - Onlar, kendilerini dağlatmayanlar, rukyeye başvurmayanlar, uğursuzluğa inanmayanlar ve yalnızca Rablerine tevekkül edenlerdir.” buyurdu.
    Ukkaşe -Allah ondan râzı olsun- kalkıp:
    - Ey Allah'ın elçisi! Duâ et de Allah beni de onlardan kılsın, dedi. Rasûlullah (sav)
    -Sen onlardansın, müjdesini verdi. Bir başkası daha kalkıp:
    - Ey Allah'ın elçisi! Beni de onlardan kılması için duâ et, dedi.
    Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem- şöyle buyurdu:
    - O hususta Ukkaşe senden önce davrandı.” Müslim

    İbn-i Mesud -Allah ondan râzı olsun- der ki:
    “Ben, Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem-'den şunları işittim.
    Buyurdu ki:
    - Rukyeler, temimeler (muskalar), tivelede (muhabbet muskası) şirke götüren yol vardır."

    Ayrıca bkz:
    https://rahmet.yetkin-forum.com/bid-at-ve-hurafeler-f9/eytan-n-kiiyi-muskaclara-yonlendirmesi-t71.htm


    En son e-mir tarafından C.tesi 09 Mayıs 2009, 14:19 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
    Sayfa başına dön Aşağa gitmek
    e-mir
    Admin
    Admin
    e-mir
    Yaş :
    Kayıt tarihi : 02/02/09
    Mesaj Sayısı : 1596
    Nerden :
    Rukye Hakkında Vide
    http://www.rahmet.yetkin-forum.com
    MesajKonu: Geri: Rukye Hakkında Rukye Hakkında Icon_minitimeC.tesi 09 Mayıs 2009, 14:17

    RUKYE İLE TEDAVİ YÖNTEMİ DİNEN CAİZMİDİR?
    Ebu mesud(radiyallahu anh) dan rivayetle efendimiz aleyhisselam buyuruyor ki:
    "rukye,temaim ve tivele şirktir."(el-bezzaziyye)
    önce rukyenin şirk olma sebebini açıklayalım:rukye , okuyup üflemek ,üzerinde muska taşımak veya tabağa yazıp suyunu içmek manasına gelir ki ,bu şekliyle taviz adını alır.Rukyanin şirk olma sebebini 3 bölümde inceleyebiliriz.
    a)rukyenin bizatihi tesirine inanmak:
    aşağıdaki hadislarden bunun nedemek olduğu anlaşılıyor.
    Zeyt bin halid El-cüheni rivayet ediyor:
    "yağmurlu bir gecede sabah namazını kıldırdıktan sonra yüzünü müslümanlara dönen efendimiz aleyhisselam:
    -"Rabbiniz ne buyurdu bilirmisiniz?""dedi.
    -"Allah ve resulü bilir" dediler.efendimiz:
    -"Rabbiniz buyurdu ki ,bazı kullarım kafir,bazılarıda mümin olarak sabahladılar.Cenabı hakkın rahmet ve keremiyle yağmur yağdı diyenler,bana iman etmiş,yıldızlara inanmamıştır.Ama falan yıldızın çıkmasıyla ve onun sayesinde yağmur yağdı diyenler bana iman etmemiş ,yıldızlara inanmış ve kafir olmuşlardır.(buhari,müslim)
    İnsan yağmurun yıldız tarafından icad edildiğini(yaratıldığını)kastederse kafir olur.Ama yağmur Allahu tealanın iradesiyle,onun yaratmasıyla oluyor diye inanırsa kafir olmaz.
    Yinede her ne maksatla olursa olsun,bu tür sözlerden kaçınmak gerekir.Zira bunlar gayrimüslimlerin kullandığı sözlerdir.
    Abdullah bin mesud un hanımı Zeynep anlatıyor:
    "Abdullah boynumdaki ipliği gördü ve:
    -"Bu nedir ?"dedi
    -"okunmuş ipliktir" dedim.
    onu kopardı ve parçaladı ve şöyle dedi:
    -"sen Abdullahın ailesi!şirke ihtiyacın yoktur.Resullullah aleyhisselamdan duydum;"rukye,temaim ve tivele şirktir."buyurdu.neden böyle yapıyorsun?"bende:
    -"gözüm hep ağırır ve akardı.filan yahudiye gider okunurdum iyileşirdi"dedim.
    -"onu şeytan yapıyordu.şeyatan ona vuruyor,yahudi okuyuncada şeytan,okuma sebebi ile iyileştiğini sanasın diye elini oradan çekiyordu"cevabını verdi
    Şeytanın maksadı yahudi,kahin ya da arraf sınıfına giren cincileri meşhur edip,hem kendilerini,hemde onlara giden hastalarını küfre sokmakdır.
    Şu hadisi şerif muskanın veya rukyenin bizatihi tesirine inanmanın,cennete girememeye sebeb olduğunun açık delilidir.
    Peygamber efendimiz aleyhisselam şöyle buyurmuştur:
    -"Ümmetimden yetmiş bin kişi cennete gider."
    Ukaşe(radiyallahu anh):
    -"Ya resullullah!Dua edin bende onlardan olayım" dedi.
    efendimiz a.s. dua etti.sonra bir başkası kalkıp:
    -"Banada dua edin,bende onlardan olayım."dedi.bunun üzerine efendimiz a.s.:
    -"Bu hususda Ukaşe seni geçti"buyurdu ve evine gitti.Daha sonra ashabı kiramda (radiyallahu anh)da kendi aralarında cennete kimin hesabsız gireceğini konuşmaya başladılar.Sonuç olarak:
    -"Dağlama yapmayanlar,muska takmayanlar,uğursuzluğa inanmayanlar ve Allahu tealaya tevekkül edenlerdir"dediler.
    Ne muska,ne okuma ,nede tabağa yazıp suyunu içme bizatihi tesir etmez.şifa veren Allahu tealadır.
    b)manası belli olmayan kelimelerle rukye yapmak:
    İbranice,süryanice gibi manası belli olmayan kelimelerle rukye yapmak caiz değildir.Ashabdan bir kısmı:
    "Biz cahiliyye devrinde efsun yapardık.Bu durumu efendimiz aleyhisselama arz ettik.
    -"okuduğunuz şeyleri okuyun" buyurdu.içlerinden küfür ve şirk olmayanları kabul etti,diğerlerini ise red etti"diye rivayet etmişlerdir.
    c)cinlerin isimlerini yazarak rukye yapmak:
    Rukye ayeti kerimelerle,Allahu tealanın isimleri veya hadislerle gelen efendimizin a.s. öğrettiği dualarla olmalıdır.
    Kafir ,muskanın faydasına inanırsa bile ona ayeti kerime ve mübarek isimlerle muska yapmak haramdır.(feteva-i fikhiyye)
    rukye,Allahu tealanın izni ile tesir edeceğine inanıp,güvenen insana tesir eder.Bu tesiri Allahu teala yaratıp,şifa verir.
    Muskayı;muşamba,naylon gibi su geçirmeyen şeylerle sarılı olarak cünüp kimsenin taşımasının ve helaya girmesinin caiz olduğu Halebide yazılıdır.ama helaya girmeden dışarıda bırakmak mümkünse bu daha iyidir.
    TEMİME:
    manası bilinmeyen veya nazarlık denilen şeyleri taşımaya temime denir ki,hadisi şerifde geçdiği üzere bu da şirktir.nazarlık ve emsali şeylerin tesirinin bizatihi kendisinden olduğuna inanmak şirktir.Her ne kadar tesir nazar boncuğundan veya benzeri şeylerden beklenilmesede,bu tür hallerden uzak kalmak en doğrusudur.
    TİVELE:
    muhabbet hasıl etmek için yapılan şeyler şirktir.küfür sayılmasının sebebi,takdiri ilahinin aksine tesir yapabileceğine inanılmasıdır.bir kadın muhabbet için,kocasına bile yaptırsa haramdır.(feteva-i hindiyye)karı koca arasında muhabbet için ancak Allahu tealaya aralarında muhabbet hasıl etmesi için dua edilebilir.
    OKUYUP ÜFLEMENİN CAİZ OLMASI:
    Avf bin malik (radiyallahu anh)şöyle demiştir:
    "cahiliyye devrinde hastalara okurdukbu sebeble efendimiz aleyhisselama:
    -"ya resullullah, okumak hakkında ne buyurursunuz?diye sorduk.efendimiz:
    -"okuduğunuz şeyleri okuyun bakayım buyurdu ve:
    -"şirk ihtiva eden birşey yoksa,bir mahzuru yokdur."buyurdu.(ebu davud,müslim)
    hazreti enes radiyallahu anh dan rivayet edilmişitir:
    "resullullah s.a.v. göz değmesinde,yılan,akrep gibi hayvanların sokmasında ve yan tarafda çıkan yaralarda okumaya izin verdi."(buhari, müslim,ebu davud,tirmizi)
    yine başka bir hadisi şerifde efendimiz:
    "kardeşine faydalı olabilen bunu yapsın" buyurmuşlardır.(müslim)
    hazreti Aişe radiyallahu anha anlatıyor:
    "resullulah s.a.v. hastalanınca O 'nu Cebrail aleyhisselam okur ve şöyle derdi:
    "Allahu tealanın adı ile seni okudum.Allahu teala seni kurtarsın ,her hastalığını iyileştirsin ve her hasetcinin ve her gözü olanın kem gözünden korusun"(müslim)
    Amr bin şuayib,babasının, ona da dedesinin söyle dediğini rivayet etmiştir:
    "efendimiz s.a.v korku için şu duayı öğretti:

    (duayı ben buraya konu dışı diye yazmadım)

    Abdullah ibni amr bu duayı bulüğa ermiş çocuklarına uyuyacakları zaman okumalarını öğretmiş ve tavsiye etmiştir.
    buluğa ermemiş çocuklarına ise,bu duayı yazmış ve boyunlarına takmıştır.Buda muska yazmanın ve taşımanın caiz olduğunun delilidir.(ebu davud,tirmizi,hakim,ahmed)
    Sayfa başına dön Aşağa gitmek

    Rukye Hakkında

    Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön
    1 sayfadaki 1 sayfası

    Bu forumun müsaadesi var: Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
    Allah'ın Selamı, Rahmeti ve Bereketi Hidayete Tabi Olan Kullarının Üzerine Olsun... :: DİNİ KONULAR :: Fıkıh -