Allah'ın Selamı, Rahmeti ve Bereketi Hidayete Tabi Olan Kullarının Üzerine Olsun...
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Allah'ın Selamı, Rahmeti ve Bereketi Hidayete Tabi Olan Kullarının Üzerine Olsun...

İSLAMİ BİLGİ PAYLAŞIM SİTESİ
 
AnasayfaLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap
Rahmet Forum Son Konular
Konu Yazan GöndermeTarihi
star
starPaz 28 Ekim 2012, 12:04
star
starÇarş. 14 Eyl. 2011, 21:58
star
starSalı 13 Eyl. 2011, 18:41
star
starSalı 06 Eyl. 2011, 19:48
star
starSalı 06 Eyl. 2011, 19:15
star
starSalı 06 Eyl. 2011, 19:02
star
starPtsi 05 Eyl. 2011, 22:51
star
starPaz 04 Eyl. 2011, 13:51
star
starCuma 02 Eyl. 2011, 16:06
star
starCuma 02 Eyl. 2011, 15:45
Similar topics
  • » Zamanın Değişmesi İle Ahkam Değişir Mi?
  • » Ashabın Metin Tenkidi - Sünnetin Sünnete Arzı

  • Bid'atle Sünnetin Yer Değişmesi ve Refü'l-Yedeyn

    Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek
    Yazar Mesaj
    e-mir
    Admin
    Admin
    e-mir
    Yaş :
    Kayıt tarihi : 02/02/09
    Mesaj Sayısı : 1596
    Nerden :
    Bid'atle Sünnetin Yer Değişmesi ve Refü'l-Yedeyn Vide
    http://www.rahmet.yetkin-forum.com
    MesajKonu: Bid'atle Sünnetin Yer Değişmesi ve Refü'l-Yedeyn Bid'atle Sünnetin Yer Değişmesi ve Refü'l-Yedeyn Icon_minitimePtsi 07 Şub. 2011, 19:00

    84- İnşikak Suresi-20-21- "O halde onlara ne oluyor, neden iman etmezler. Onlara karşı Kur'ân okunduğunda secde etmezler?"

    Ayetin tefsirinde Kurtubi şunları nakletmiş:
    Ebu Hureyre: "Gök yarılıp çatladığı zaman" (sûresin)i okudu ve onda secde yaptı. Bitirdikten son­ra Rasûlullah (sav)’ın burada secde etliğini onlara bildirdi. Müslim, I, 406; Darimi, I, 408; Nesai, II, 16i; Muvatta, I, 205; Müsned, II, 434, 456, 466, 487; Tayalisi, Müsned, I, 307

    Malik dedi ki: Bu mutlaka gerekli secdelerden değildir. Çünkü buyruk; on­lar amellerini gereği gibi yerine getirmeye kulak asmazlar ve itaat etmezler, demektir.

    Îbnu'l-Arabî dedi ki: Sahih olan ise, bunun yapılması gerekli secdelerden olduğudur. Medineli Maliki alimlerin İmam Malik'ten yaptığı rivayet de bu şekildedir. Dolayısıyla Kur'ân ve sünnet bu hususta birbirini desteklemektedir.

    Îbnu'l-Arabî dedi ki: Ben insanlara imamlık yapmaya başlayınca onu okumayı terkettim. Çünkü secde yapacak olursam buna tepki gösterirlerdi, secde etmeyecek olursam bu da benim kusurlu bir davranışım olurdu. Bun­dan dolayı yalnız başıma namaz kıldığım vakitler müstesna (namazda) onu okumaktan uzak durdum. O doğru sözlünün [Resulullah'ın] dediği gibi "marufun münker, münkerin maruf görüleceği bir zaman.,." şeklindeki sözünün tahakkukudur bu. Çünkü Peygamber (sav), Aişe (r.anha)'ya şöyle demişti: "Eğer senin kavminin küfrü bırakması üzerinden az bir zaman geçmemiş olsaydı, beyti yıkar ve onu İbrahim'in temelleri üzerine yeniden bina ederdim"Buhari, 11, 574; Müslim, II, 969, Nesai, V, 216; Müsned, VI, 239

    (İbnu'l-Arabi devamla dedi ki:) Hocamız Ebu Bekr el-Fihri, rükua gider­ken ve rükûdan kalkarken ellerini kaldırırdı. Malik'in ve Şafii'nin görüşü bu olduğu gihi, şia da böyle yapar. Bir gün ders verdiğim yer olan Suğur'deki İbn eş-Şevva karargahında öğle namazında (hocam) yanıma geldi. Adı anılan karar­gahtan mescide girdi. Saffın ön taraflarına geçti, ben ise arka taraflarda de­nize bakan pencerelerde oturuyordum, aşırı sıcaktan dolayı esen rüzgarı te­neffüs etmeye çalışıyordum. Benimle birlikte aynı safta bahriye kumandanı Ebu Simne arkadaşlarından bir grub ile birlikte oturmuş namaz vaktini bek­liyorlardı. Limanda gidip gelen gemilere bakıyordu. Hocamız rukûa giderken ve rukûdan başını kaldırırken ellerini kaldırınca Ebu Simne ve arkadaşları:

    "Şu meşrıkli kimseyi görmüyor musunuz? Bakın mescide nasıl girmiş? Haydi kalkın onu öldürün ve denize atın, kimse sizi görmüyor." Aklım başımdan git­ti ve;

    "Subhanallah! Bu zamanın fakihi et-Turtuşi'dir." dedim. Bana:

    "Peki niye ellerini kaldırıyor", diye sordular. Ben:

    "Peygamber (sav) da böyle yapıyordu.
    Medinelilerin ondan yaptığı rivayete göre Malik'in görüşü de budur." dedim. Onlan teskin etmeye ve susturmaya koyuldum.

    Nihayet (hocam) namazını bitirdi. Ka­rargahtan onunla birlikte kalkıp, eve gittim. Benim yüzümün değiştiğini görünce tepki gösterdi ve sebebini sordu. Ben de ona durumu bildirdim. Gü­lerek:

    "Ben nerede, bir sünneti uyguladığım için öldürülmek nerede?" dedi. Ben ona:

    "Fakat böyle bir iş yapmak senin için helal değildir. Çünkü sen öyle bir topluluk arasında bulunuyorsun ki, büyle bir sünneti yerine getirecek olur­san, senin başına üşüşürler ve belki de kanın boşu boşuna dökülür gider", de­dim. Bana:

    "Sen bu sözleri bırak da başka bir konuya geç", dedi.

    Sayfa başına dön Aşağa gitmek

    Bid'atle Sünnetin Yer Değişmesi ve Refü'l-Yedeyn

    Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön
    1 sayfadaki 1 sayfası

    Bu forumun müsaadesi var: Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
    Allah'ın Selamı, Rahmeti ve Bereketi Hidayete Tabi Olan Kullarının Üzerine Olsun... :: DİNİ KONULAR :: Bid'at ve Hurafeler -