"Kıyâmet günü dört kişi (Allah'ın huzuruna) getirilir. (Bunlar): Yeni doğan çocuk, deli (aklını yitirmiş) kimse, fetret döneminde (iki peygamber arasındaki dönemde kalan ve kendisine bir peygamber veya uyarıcı gönderilmeden) ölen kimse ve çok yaşlandığı için bunayan kimse. Hepsi de tek tek mazeretini (gerekçesini) anlatır. Rab Tebâreke ve Teâlâ cehennemde azap çekmekte olan bu kimselere: Ortaya çıkın, diye emreder. Ardından onlara şöyle buyurur: Ben (dünyada iken) kullarıma, kendilerinden olan kimseleri elçiler (peygamberler) olarak gönderirdim ve şimdi ben, size gönderilen kendimin elçisiyim. (ben şimdi sizinle aracısız olarak konuşuyorum.) Haydi bu ateşe girin, der. Bunun üzerine hakkında şekâvet (cehennem) ehlinden olması yazılan (takdir edilen) kimse:
- Ey Rabbim! Biz, dünyada o ateşten kaçarken şimdi nasıl ona gireriz? dedi.
Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- buyurdu ki:
Hakkında saadet (cennet) ehlinden olması yazılan (takdir edilen) kimse, devam edecek ve hızla o ateşe girer.
Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- buyurdu ki:
- Bunun üzerine Allah Tebâreke ve Teâlâ şöyle buyurur:
- Siz, elçilerimi (peygamberlerimi) yalanlama ve onlara karşı gelme konusunda (dünyada yalanlayan ve onlara karşı gelenlerden) daha şiddetlisiniz.Bunlar (Allah Teâlâ'ya itaat edip kendilerini hızla cehenneme atanlar) cennete girerler, şunlar (Allah Teâlâ karşı gelerek kendilerini cehenneme atmayanlar) da cehenneme girerler." (Ebu Ya'lâ; hadis no: 4224. Elbânî; "Silsiletu'l-Ehâdîsi's-Sahîha"; c: 5, s: 603, hadis no: 2468)
Yaş :
Konu: Geri: Kader İle İlgili Bir Hadis Ptsi 31 Ocak 2011, 01:52
Şa'bi'nin Alkame'den onun da ibni Mesud'dan rivayet ettiği rivayette meleğin ona nutfeyken gönderildiğine işaret ediyordu. İbni Mesuddan başka iki vecih daha rivayet edildi, dedi ki: Her gün Allah Teala'ya Ademoğlunun amelleri arzolur, üç saat ona bakar, sonra rahimler getirilir, üç saat da ona bakar bu durum Allah Tealanın şu kavillerinde açıklanmıştır: "Sizi rahimlerde dilediği gibi şekillendirendir” (1) ve "Dilediğine kızlar ve dilediğine erkekler verir ve onları erkekler ve dişiler olarak evlendirir ve dilediğinide kısır kılar, o her şeyi bilendir, kudret sahibidir" (2) ve rızıklar getirilir üç saatte ona bakar melekler de üç saat onu tesbih eder. dedi ki: İşte bu sizin ve Rabbinizin durumudur, fakat bunda rahimlere onlarla ilgili meselelere baktığının vakti tayin edilmemiştir.
Şa’bi Alkameden O’da İbni Mesuddan rivayet etti, dedi ki: Nutfe rahimde karar kılınca ona melek gelir ve onu eline alır ve der ki: Ya Rabbi! yaratılan mı yoksa yaratılmayan mı? Eğer yaratılmayan denilirse canlı olmaz, rahimler onu kan olarak atarlar, Eğer yaratılmıştır, denilirse, melek: Ya rabbi erkek, yoksa dişimi, şakimi yoksa saidmi? der, ecel eser nedir ve nerde ölecek der? Nutfeye: Rabbin kim? denir. Allah, der, sana rızık veren kim? denir, Allah der. Kitapların anasına (levhi mahfuza) git ve sen orada bu nutfenin kıssasını bulacaksın, denir ve yaratılır, dedi, ecelince yaşar, rızkını yer, iz (eser lerine basar (oralarda gezer), eceli gelince ölür ve defnedilir, Şa’bi daha sonra şu ayeti okudu: (Ey insanlar, eğer biz öldükten sonra dirilmekten şüphe içindeyseniz, muhakkak ki biz sizi topraktan sonra nutfeden yarattık..) Bir çiğnem ete ulaşırsa canlı olru, eğer yaratılmamışsa rahimler onu kan olarak atar, yaratılmışsa canlı olur. Bunu ibniebi Hatim ve başkası tahric etti. (3) (1) Ali İmran, 6 (2) Şura, ayet: 49 (3) İsnadı sahihtir, Taberani de tahric etti.