Konu: ibn hacer askalani tevessul Paz 12 Eyl. 2010, 21:38
Ibn hacer el askalani,"Tehzib et-tehzib" (4 cildde),4-ci cild, 398-ci sayfa beyrut capi لاقو مكاحلا تعمس ابأ يلع يروباسينلا لوقي تنك يف مغ ديدش تيأرف يبنلا ىلص هللا هيلع هلآو يف مانملا هنأك لوقي يل رص ىلإ ربق ىيحي نب ىيحي رفغتساو لسو ضقت كتجاح تحبصاف تلعفف كلذ تيضقف يتجاح. Hakim (nisaburi) soyledi ki, ebu eli nisaburinin boyle soyledigini duydum: Ben son derece sikintili idim.ruyamda peygambermizi (s) gordum,bana soyledi ki,yahya b.yahyanin kabrine git,tovbe et ve onun vasitasiyla yardim et,o zaman problemin duzelecek.Ebu ali nisaburi dedi ki,ben boyle ettim ve 1 gun sonra problemim hal olundu. "Tehzib et-tehzib"(12 cildde),11 ci cild, 261 ci sayfa, beyrut capi baska onlayn delil not: ibn hacer bunu yahya bin yahyanin ceviri halinda kayt etmisdir. Bununla beraber, bir cok alimin yahya bin yahyani cok guzel sozlerle.kayt etmisler ىورو نبا يبأ ةبيش دانسإب حيحص نمر يبأ حلاص نامسلا نع كلام يرادلا - ناكو نزاخ رمع - لاق " باصأ سانلا طحق يف نمز رمع ءاجف لجر ىلإ ربق يبنلا ىلص هللا هيلع ملسو ىلص هللا هيلع ملسو لاقف : اي لوسر هللا قستسا كتمأل مهنإف دق اوكله ، ىتأف لجرلا يف مانملا ليقف هل : تئا رمع " ثيدحلا . دقو ىور فيس يف حوتفلا نأ يذلا ىأر مانملا روكذملا وه لالب نب ثراحلا ينزملا دحأ ةباحصلا ، رهظو اذهب هلك ةبسانم ةمجرتلا لصأل هذه ةصقلا اضيأ هللاو قفوملا .ibn abu seybe sahih sanedinde abu salehden, o da malibed dardan ( omerin hazonadari) boyle diyor: omerin devrinde yoksulluk yaranmisti. Bir kisi peygamberin kabrinin yanina gelerek: ey allahin elcisi! Ummetin helak oluyor, onlar icin yagmur yagmasi icin yagmur yaasini iste! Sonra ruyada iken o kisiye omerin yanina giymesini emr etti... Seyfin "" el futuh" kitabinda dediyi icin bu ruyani goren insan peygamberin sahabelerinden olan bilal ibni haris olmustur. " fath el bari",2/412 baZilarinda 2/495
Yaş :
Konu: Geri: ibn hacer askalani tevessul Paz 12 Eyl. 2010, 22:28
dediğin kitaba baktım dediğin kısımları göremedim ama şunu buldum:
15. BÖLÜM YAĞMUR DUASI NAMAZI 1010- Enes İbn Mâlik'ten nakledilmiştir: "Ömer radıyallâhu anh kıtlık dönemlerinde insanlar sıkıntıya düştüğü zaman Abbâs İbn Abdülmuttalib ile tevessül ederek Allah'a yalvarır ve yağmur duasına çıkardı. O dua ederken şöyle derdi: "Allah'ım, biz önceden Peygamber Efendimiz ile tevessül ederek/onu aracı kılarak senden yağmur isterdik. Şimdi de Peygamber Efendimizin amcası ile sana tevessül ediyoruz. Ne olur bize yağmur lütfet!" İşte bu dua hürmetine insanlara yağmur lütfedilirdi.
Ben-e-mir derim ki; ölü ile tevessül caiz olsaydı, Ömer, diri olan ibni Abbas ile değil Resulullah'ın ölüsü ile tevessülde bulunurdu. Burada ibni Abbas ile tevessülde bulunulması demek de onun vesilesi ile Allah'tan istemek değil, onun da duasıyla Allah'tan istemek şeklinde anlaşılmalıdır.
Yaş :
Konu: Geri: ibn hacer askalani tevessul Ptsi 13 Eyl. 2010, 08:06
Konu: Geri: ibn hacer askalani tevessul Ptsi 13 Eyl. 2010, 16:32
fethülbariye baktım netten senin verdiğin linkteki arapça metinleri tam olarak çeviremem evimde fathülbari var yeni aldım ona da bakacağım İnşaallah
Yaş :
Konu: Geri: ibn hacer askalani tevessul Salı 14 Eyl. 2010, 05:47
Ben feth el-bari kitabinin orjinalina ssilka vermisim. Sizin elinizde olan kitabda da yoksa, bu benim sucum degil. Benim verdigim ssilkaya guvenmiyorsunuzsa, o zaman siz guvendiyiniz arabca feth el- bari kitabina ssilka verin, ben size bu hadisi gostereyim. Ama ben bileni vehhabiler icin al-eman.com sitesi en guvenilir sitedir.
BENIM ASIL SOYLEDIYIM SU : ibn hacer askalani yukardaki yazdigim hadisde gecen tevessul'u caiz bilip. Sen buna razimisin ? Razi degilsense delil getir ?
Yaş :
Konu: Geri: ibn hacer askalani tevessul Salı 14 Eyl. 2010, 23:55
ben cevabımı ve delilimi yukarda ilk mesajımda verdim Ashab ölü olan Resulullah'ı değil diri olan Abbas'ın duasını vesile ederek Allah'tan yağmur istemişlerdir
ibni hacer ölüden yağmur duası istemeye ya da ölüyü vesile edinmeye cevaz vermiş mi tam emin olamadım ama verdiyse bile hata etmiştir ve ne yazık ki bu itikadi bir hata olup kişiyi müşrik yapabilir Allahu Alem
Yaş :
Konu: Geri: ibn hacer askalani tevessul Çarş. 15 Eyl. 2010, 19:07
e-mir demiş ki:
dediğin kitaba baktım dediğin kısımları göremedim ama şunu buldum:
15. BÖLÜM YAĞMUR DUASI NAMAZI 1010- Enes İbn Mâlik'ten nakledilmiştir: "Ömer radıyallâhu anh kıtlık dönemlerinde insanlar sıkıntıya düştüğü zaman Abbâs İbn Abdülmuttalib ile tevessül ederek Allah'a yalvarır ve yağmur duasına çıkardı. O dua ederken şöyle derdi: "Allah'ım, biz önceden Peygamber Efendimiz ile tevessül ederek/onu aracı kıla rak senden yağmur isterdik. Şimdi de Peygamber Efendimizin amcası ile sana tevessül ediyoruz. Ne olur bize yağmur lütfet!" İşte bu dua hürmetine insanlara yağmur lütfedilirdi.
Ben-e-mir derim ki; ölü ile tevessül caiz olsaydı, Ömer, diri olan ibni Abbas ile değil Resulullah'ın ölüsü ile tevessülde bulunurdu. Burada ibni Abbas ile tevessülde bulunulması demek de onun vesilesi ile Allah'tan istemek değil, onun da duasıyla Allah'tan istemek şeklinde anlaşılmalıdır.
DIKKATLE OKU: “Enes b. Mâlik (r.a.) anlatıyor: Halk kıtlığa maruz kaldığında Ömer b. el- Hattâb (r.a.), Abbas b. Abdilmuttalib ile istiskâda bulunarak: Allâhım! Peygamberimiz ile sana tevessül ederdik de bize yağmur verirdin. (Şimdi ise) Peygamberimizin amcası ile sana tevessül ediyoruz, bize yağmur ver! derdi. Bunun üzerine yağmur yağar ve halk suya kavuşmuş olurdu .” - Buhârî, İstiskâ,3; Fedâilu ashâbi’n-nebî,11; İbn Huzeyme, Sahîh, II, 337-338; Hâkim, Müstedrek, III, 334. Vefatından sonra zât ile/şahısla tevessülü kabul etmeyenler hadisi te’vile tâbi tutmuşlar, hadis metninde geçen “Peygamberimiz ile ...” (bi nebiyyinâ) ve “Peygamberimizin amcası ile ...” (bi ammi nebiyyinâ) terkiplerinde duâ ve şefâat kelimelerini takdir ederek bunun, “Peygamberimizin amcasının duâsıyla ...” (bi duâi ammi nebiyyinâ) mânasına geldiğini, bu yüzden de Hz. Ömer’in Peygamber ile tevessülü bırakarak amcası Abbas ile tevessülde bulunduğunu ve bunun zât ile değil, duâ nitelikli bir tevessül çeşidi olduğunu ifade etmişlerdir. Onlara göre, evlâ konumda olan Hz. Peygamber yerine Abbas ile tevessül edilmesi, sağlığında iken Hz. Peygamber ile yapılan tevessülün artık vefatıyla imkânsız hâle geldiğini de göstermektedir. - İbn Teymiyye, Kâide, s. 49, 64; Elbânî, Tevessül, s. 56-57. Zât ile tevessülü kabul edenler ise, Hz. Ömer’in sözünü te’vil etmeksizin metnin açık ifadesini dikkate almışlardır. Nitekim onları temsil eden alimlerden Kevserî , konu hakkında özetle şu bilgiyi vermektedir: “Bu rivâyet, sahâbenin sahâbe (Abbâs’ın şahsı) ile tevessülünü gösteren açık bir delildir. Hz. Ömer’in, “Biz Peygamberimiz ile sana tevessül ederdik” ifadesi sahâbenin, hem hayatta iken hem de vefatından sonra (Hz. Ömer devrinde vuku bulan) kuraklık ve kıtlık yılına (âmu’r-ramâde) kadar Peygamber ile tevessülde bulunduklarını ortaya koymaktadır. Peygamber ile tevessülü vefat öncesine tahsis etmek, hevâdan kaynaklanan bir eksikliktir. Ayrıca bu, hadisin metnini tahrif etmek ve mesnedi olmayan bir te’vil demektir. İstiskâ esnasında Hz. Ömer’in Abbâs’a yönelmesinden hareketle, vefatından sonra Peygamber ile tevessülü inkâra yeltenen kimse, muhal ve beyhude bir işe girişmiş ve kalbinden geçmemiş olan bir şeyi Hz. Ömer’e nisbet etmiş olur. Hz. Ömer’in Abbas ile istiskâsının zât ile tevessül olduğunu söyleyen Kevserî, metinde bir muzâf takdir ederek rivâyetin duâ nitelikli tevessül çeşidi olduğunu ileri sürenlerin görüşünü şöyle değerlendirmektedir: “Peygamberimizin amcası ile (bi ammi nebiyyinâ) tevessül ediyoruz” cümlesinde, “Peygamberimizin amcasının duâsıyla” (bi duâi ammi nebiyyinâ) şeklinde mahzuf bir muzâf olduğunu iddia etmek, herhangi bir delile dayanmaksızın konuşmak ve hakikati gizlemek demektir. “Peygamberimizin amcası ile” tarzındaki tevessül, Abbâs’ın Peygamber’e olan yakınlığı ve onun yanındaki konumuyla tevessül mânasına gelir. Böylelikle bu tevessül, aynı zamanda Peygamber (s.a.) ile tevessül demek olur” .- Kevserî, Makâlât, age., s. 459-460. Ayrıca bkz. İzzet Ali Atıyye, Bid’a, s. 386-387. Şevkânî’nin değerlendirmesi ise şöyledir: “Gerçekten Peygamber (s.a.) ile hayatta iken tevessül sabit olmuştur. Ayrıca vefatından sonra ondan başkasıyla da sahâbenin sükûtî icmâı ile tevessül sabit olmuştur. Çünkü sahâbeden hiçbiri, Hz. Ömer’in Abbas (r.a.) ile tevessülünü yadırgamamıştır. Bana göre, İzzeddîn b. Abdisselâm’ın iddia ettiği gibi tevessülün cevâzını yalnız Peygamber’e (s.a.) tahsis etmenin, şu iki sebepten dolayı bir mânası yoktur: Birincisi, söylediğim gibi sahâbe icmâı vardır. İkincisi ise, ilim ve fazilet sahibi bir zât ile tevessül, gerçekte onun salih amelleriyle ve üstün meziyyetleriyle tevessül demektir. Çünkü fazilet sahibi olan kişi, ancak amelleriyle faziletli olur. Bu durumda, ‘Allâhım, falan âlim ile ben sana tevessül ediyorum’ diyen kimse, onun sahip olduğu ilim (ve amel) ile tevessül etmiş olmaktadır” .- Şevkânî, ed- Dürrü’n-nadîd, s. 5-6. Bu konuda müstakil makale yazan Zekeriya GÜLER hocamız kanaatini şöyle belirtmiştir: “Peygamberimizin amcası ile” şeklindeki izâfet terkibinde, muzâf olarak duâ lafzını takdir etmek bizce de uygun gözükmemektedir. Görebildiğimiz kadarıyla, bu konuda İbn Teymiyye ve Elbânî gibi alimlerin ısrarlı görüş, tutum ve davranışları, zât ile tevessülü kabul edenleri pek de ikna edecek durumda değildir. Çünkü Hz. Ömer, Abbâs’ı yanına alıp onunla tevessül ve teveccühte bulunduktan sonra, “Allâhım, bulut da su da senin katındadır, bulutu gönder ve bize yağmur indir...!” diyerek uzun bir duâ yapmıştır. Gözyaşları içinde ve duygu yüklü bir iklimde gerçekleşen bu uzun duâdan sonra Hz. Ömer’in, “Vallâhi bu (Abbas) Allâh’a vesiledir ve O’nun nezdindeki yeridir/itibarıdır!” (Hâzâ vallâhi el-vesîletu ila’llâhi azze ve celle ve’l-mekânu minhu) şeklinde sarfettiği söz ve Hassân b. Sâbit’in, “... Abbâs’ın hâtırına/onun yüzü suyu hürmetine yağmur yağdı” mânasına gelen şiiri, doğrudan zât ile (yani onun Allah nezdindeki mertebesiyle ) tevessülü kabul edenlerin görüşünü destekler mahiyettedir. Netice itibariyle Hz. Ömer’in, dilimizde “Peygamberimizin amcası hürmetine” diye duâ etmek şeklinde ifadesini bulan Abbas ile tevessülünün, öncelikle onun zâtı yani, Peygamber’e (s.a.) olan yakınlığı sebebiyle Allah katındaki mertebesi; değer ve konumu ile tevessül mânasına geldiği anlaşılmaktadır. - Zekeriya Güler, Vesîle ve Tevessül Hadislerinin Kaynak Değeri, 83-132 Zill
Yaş :
Konu: Geri: ibn hacer askalani tevessul Çarş. 15 Eyl. 2010, 19:33
e-mir demiş ki:
ben cevabımı ve delilimi yukarda ilk mesajımda verdim Ashab ölü olan Resulullah'ı değil diri olan Abbas'ın duasını vesile ederek Allah'tan yağmur istemişlerdir
ibni hacer ölüden yağmur duası istemeye ya da ölüyü vesile edinmeye cevaz vermiş mi tam emin olamadım ama verdiyse bile hata etmiştir ve ne yazık ki bu itikadi bir hata olup kişiyi müşrik yapabilir Allahu Alem
Ben burada iki sahih delil koymusum. Askalaninin kendi kitablarindan. Sen diyorsun ki," ibni hacer oluden yagmur duasi istemeye ya da oluyu vesile edinmeye caiz gormusmu tam emin olamadim". NASIL YANI EMIN OLAMADIM? KITABLARINDA YAZDIKLARi NE O ZAMAN? Yaziyorsun ki," ama verdise boyle hata etmistir ve ne yazik ki bu itikadi bir hata olup kisiyi musrik edebilir" Ben de diyorum ki, onun kitablarinda acik melumdur ki, Askalani o vur ssilkala goz onundedir. ASKALANI SIZIN AKIDEYE GORE MUSRIKTDIR?
Yaş :
Konu: Geri: ibn hacer askalani tevessul Çarş. 15 Eyl. 2010, 19:38
Lutfen yukardaki sorulara delilere alinti yaparak cevap yaz
Yaş :
Konu: Geri: ibn hacer askalani tevessul Çarş. 15 Eyl. 2010, 20:35
emin olamadım çünkü şiiler ve tasavvuf ehli geçmiş alimlerin sözlerini çarpıtmada ustadır ben elimdeki kitapta senin söylediklerini bulamadım senin verdiğini linkleri okuyup anlayacak kadar da Arapçam yok
vesile ile ilgili delile gelince Ömer'in "Abbas ile" sözü iki anlama gelir "Abbas'ın zatı ile" ve "Abbas'la beraber" biz Ömer'in sözünü ikinci manada alıyoruz zira zat ile tevessül caiz olsaydı ashab Resulullah'ın zatı ile tevessül ederdi ama onlar bunu hiç yapmamış ve duaya ihtiyaçları olduğu her seferinde Resulullah'a bizzat müracaat ederek onun duasını almışlardır eğer zat ile tevessül caiz olsaydı Resulullah zamanında yağmur isteyen herhangi bir bedevi Resulullah'a gitmez kendi oturduğu köyünden "Ey Allah'ım! Resulunun hatrı için bize yağmur ver." diye dua ederdi
Ömer'in Allah'a "Biz sağlığında Resulun ile yağmur istiyorduk." demesinden maksat da budur zira Buhari ve fethülbarinin istiska ile ilgili kısımlarını okursan ashabın hep Resulullah'ın yanına giderek ondan dua istediklerini görürsün ashabtan kimse Resulullah'ın zatını vesile ederek yağmur istememiştir. Doalyısı ile Abbas'ı vesile ederken de onun zatını değil duasını vesile ediyorlardı
Eğer zat ile tevessül caiz olsaydı Resulullah'ın ölüsünün zatı Abbas'ın dirisinin zatından daha evladır zira ölüm ile cesetler çürür zatlar ya da zatın değeri değil Resulullah'ın zatının Allah katındaki değeri de cesedinde değil makamındadır ve o makam onun ölümüyle çürümüş değildir Allahu Alem
not:Resulullah'ın cesedi de çürümemiştir.
Yaş :
Konu: Geri: ibn hacer askalani tevessul Perş. 16 Eyl. 2010, 19:40
e-mir demiş ki:
emin olamadım çünkü şiiler ve tasavvuf ehli geçmiş alimlerin sözlerini çarpıtmada ustadır ben elimdeki kitapta senin söylediklerini bulamadım senin verdiğini linkleri okuyup anlayacak kadar da Arapçam yok
emin olmadim cunki siiler ve tasavvuf ehli gecmis alimlerin sozlerini çarpıtmada ustadır men elimdeki kitabdan senin dediklerini tapa bilmedim senin verdiyin linkleri oxuyub basa dusecek qeder de erebcem yox. [/quote]
[size="3"]“Ey iman edenler! Allahtan korkun ve dogru soz konusun ki, O, amelerinizi islah etsin ve gunahlarinizi af etsin...(Ehzab suresi,70-71)
"...Yalan sozlerde de cekinin". (Hecc suresi 30 )
"Mahv olsun yalancilar" ( Zariyat suresi,10)
Allah yalab soyleyene, mena sapdirana lanet etsin! AMIN demeyene de Allahin laneti olsun!
Istesen bu arabca mrtni ve ssilkani arab dilini bilene gostere bilmez misin? Nitekim boyle bir hadis Fath el-Baride yoktursa,Albani"Tevessul" kitabinda neden bu hadisi zayif cikarmaya calisib? Dogru bu ki, Askalani hadisi sahih kabul edip.Hatta Feth el-Baride,o cumleden " el-isabe fi Temyiz el- sehabe" (3/484) kitabinda kayt etmistir. [url="http://www.al-eman.com/islamlib/viewchp.asp?BID=397&CID=86"]BUYUR, BU DA MENBE[/url]
Bu hadis tum klassik ehli-sunne menbelerinde sahih isnadla verilip. Bir tek yeni vehhabiler zayif cikarmaya calisip.
Ibni Ebi Seybe " Musennef"(12/31-32) Beyheqi," Delail el-Nubuvve"(7/47) Hafix el-Xalili, "el irsad fi marife ulema el hadid"(1/313-314), ibn Kesir," el BIdaye ven-Nihaye"(7/106),ibn ebdil Berr" el istiab"(2/464)
Bu hadis ibn Kesirin " el-Bidaye ven-Nihaye"sinde de var. Sahih isnatla.ama nedense turk dilinde olan tercumesinde SAHİHDİR sozu yoktur!!! Arabca orijinalda ise VAR! [url="http://www.al-eman.com/Islamlib/viewchp.asp?BID=251&CID=111&SW=بالكيس#SR1"]MENBE BURADA![/url]
Emin ne diyorsa.n de, ama " Turlce cevirdim, bir sey anlamadim" deme. Anlasan şaşardım zaten.
[attachment=1830:Ibn Kesir Tevessul.JPG] [attachment=1831:Ibn Kesir Tevessul ereb.JPG] ?! Bunu da mi yayinevine sormaliyiz Emin efendi? Bizim isimiz gucumuz yoktur, oyle oturak yayinevine yigak ki, neden bu kiyablaro tahrif ediyorsunuz?
Ve en onemlisi, neden bu TAHRIF hep VACIP makamlara tesaduf ediyor?! Ibn Kesir bu hadisi " Cemi el- Mesanid"(1/223) kitabinda da getriyor" musned omer" feslinde. Ve diyor ki, "İSNADUHU CEYYİD QAVİ", yəni İSNADI GUZEL VƏ GÜCLÜDÜR!
Bundan baska, git ac" tefsir ibn Kesir" kitabini, Nisa suresinin 64-ci ayesinin tefsirine bak ve gor ibn kesir ne diyor.
[/size]
Yaş :
Konu: Geri: ibn hacer askalani tevessul Perş. 16 Eyl. 2010, 19:55
e-mir demiş ki:
Ben-e-mir derim ki; ölü ile tevessül caiz olsaydı, Ömer, diri olan ibni Abbas ile değil Resulullah'ın ölüsü ile tevessülde bulunurdu.
Sen emin misin ki, Omer ibn hattab gedip Peygambere(s) tevessul etseydi onun duasi kabul olunacakti?
NOT: yukaridaki soruma ve bunada cevap ver?
Yaş :
Konu: Geri: ibn hacer askalani tevessul Perş. 16 Eyl. 2010, 23:52
Alıntı :
Sen emin misin ki, Omer ibn hattab gedip Peygambere(s) tevessul etseydi onun duasi kabul olunacakti?
suasi belki kabul olurdu ama Ömer de müşrik olurdu
Alıntı :
NOT: yukaridaki soruma ve bunada cevap ver?
soru sormamış açılmayan site linki vermişsin üstelik açsam bile Arapça
Yaş :
Konu: Geri: ibn hacer askalani tevessul Cuma 17 Eyl. 2010, 19:23
.[/quote] Sen emin misin, Omer ibn hattab gedip Peygambere (s) tevessul eteydi onun duasi kabul olunacakti ?
[/quote] Duasi belki kabul olurdu ama Ömer de müşrik olurdu [/quote]
Alıntı :
15. BÖLÜM YAĞMUR DUASI NAMAZI 1010- Enes İbn Mâlik'ten nakledilmiştir: "Ömer radıyallâhu anh kıtlık dönem lerinde insanlar sıkıntıya düştüğü zaman Abbâs İbn Abdülmuttalib ile tevessül ederek Allah'a yalvarır ve yağmur duasına çıkardı. O dua ederken şöyle derdi: "Allah'ım, biz önceden Peygamber Efendimiz ile tevessül ederek/onu aracı kıla rak senden yağmur isterdik. Şimdi de Peygamber Efendimizin amcası ile sana tevessül ediyoruz. Ne olur bize yağmur lütfet!" İşte bu dua hürmetine insanlara yağmur lütfedilirdi
O zaman, senin sozlerinden boyle cikiyor ki,Peygamberin (s) emisi Abbas ibn Mitellip musrik olup.Cunki,o, yagmur duasi ederken Peygamberin olusune tevvesul edip.
Yaş :
Konu: Geri: ibn hacer askalani tevessul Cuma 17 Eyl. 2010, 23:35
Alıntı :
O zaman, senin sozlerinden boyle cikiyor ki,Peygamberin (s) emisi Abbas ibn Mitellip musrik olup.Cunki,o, yagmur duasi ederken Peygamberin olusune tevvesul edip.
yuh
hakikaten yazdıklarımı ya okumuyorsun ya da tek kelime anlamıyorsun bir kere tevessül eden Abbas değil Ömer o da Resulullah'ın ölüsü ile değil Abbas'ın dirisinin duası ile tevessül ediyor
Yaş :
Konu: Geri: ibn hacer askalani tevessul C.tesi 18 Eyl. 2010, 19:33
e-mir demiş ki:
Alıntı :
O zaman, senin sozlerinden boyle cikiyor ki,Peygamberin (s) emisi Abbas ibn Mitellip musrik olup.Cunki,o, yagmur duasi ederken Peygamberin olusune tevvesul edip.
yuh
hakikaten yazdıklarımı ya okumuyorsun ya da tek kelime anlamıyorsun bir kere tevessül eden Abbas değil Ömer o da Resulullah'ın ölüsü ile değil Abbas'ın dirisinin duası ile tevessül ediyor
Bak bu konuyu sana sade dilde soyleyecegim bak oyle dusun ki, men senden yagmur duasi etmegino istiyorum.sen de benim sozumu yere salmayip peygamberin olusune tevvesul edip yagmur duasi ediyorsun. O zaman boyle cikiyor ki, ben tevhid ehli oluyorum sen ise musrik. Cunki, men diri adamdan ( yani senden rica etmisim). Sen ise olu adamdan ( yani peygamberden)
Yaş :
Konu: Geri: ibn hacer askalani tevessul C.tesi 18 Eyl. 2010, 19:42
Zira Allaha birbasa ibadet edemez mi Omer??? omerin oz dualarinda sekki var ?? Emir mumkunse kendiniz cevap verin selefi alimlerin sozlerini tekrar etme
Yaş :
Konu: Geri: ibn hacer askalani tevessul Paz 19 Eyl. 2010, 13:54
Alıntı :
Bak bu konuyu sana sade dilde soyleyecegim bak oyle dusun ki, men senden yagmur duasi etmegino istiyorum.sen de benim sozumu yere salmayip peygamberin olusune tevvesul edip yagmur duasi ediyorsun. O zaman boyle cikiyor ki, ben tevhid ehli oluyorum sen ise musrik. Cunki, men diri adamdan ( yani senden rica etmisim). Sen ise olu adamdan ( yani peygamberden)
evet doğru
Alıntı :
Zira Allaha birbasa ibadet edemez mi Omer??? omerin oz dualarinda sekki var ?? Emir mumkunse kendiniz cevap verin selefi alimlerin sozlerini tekrar etme
ashab birbirinden ve Resulullah'ın dirisinden dua istemiştir o yüzden diriden dua sitemek şirk değildir ama ölüden ve Allah hariç gaib olandan dua ve yardım istemek şirktir Ömer de kendisi tek başına dua edebilirdi ama istiska namazı ve duası cemaat halinde yaplır bildiğim kadarı ile Ömer de cemaat halinde yapmış ve kibirlenip de kendini o cemaatin tamamından üstün görmek yerine Abbas'ın duasının cemaatin geri kalanının duasından daha makbul olabileceği hüsnü zannı ile tevazuda bulunmuş bu da mı suç?
Yaş :
Konu: Geri: ibn hacer askalani tevessul Paz 19 Eyl. 2010, 20:09
e-mir demiş ki:
[
ashab birbirinden ve Resulullah'ın dirisinden dua istemiştir o yüzden diriden dua sitemek şirk değildir ama ölüden ve Allah hariç gaib olandan dua ve yardım istemek şirktir
Peygəmberin amcasi abbasin oluye tevessul etmesi sirktir ?
Yaş :
Konu: Geri: ibn hacer askalani tevessul Cuma 24 Eyl. 2010, 14:33
?
Yaş :
Konu: Geri: ibn hacer askalani tevessul Ptsi 27 Eyl. 2010, 16:13
değil peygamberin amcası Allah'tan gelen bir delil üzere bulunmadıkça peygamberin kendisi bile ölü olandan yardım isterse şirk işlemiş olur
Not: şirk olan bir ameli yapan herkes müşrik olmaz bazıları cahillikten dolayı ya da yanlış bir ictihaddan dolayı şirk olan bir amel yapmış olabilir bu durumda tekfir edilmez delil ile ikaz edilir