4-.......Bana Şu'be tahdîs edip şöyle dedi: Bana Ebû Bekr ibnu Hafs tahdîs edip şöyle dedi: Ben Ebû Seleme'den şöyle derken işit tim: Ben ve Âişe'nin erkek kardeşi beraberce Âişe'nin yanına girdik. Âişe'nin erkek kardeşi Âişe'ye Peygamber'in yıkanmasından sordu. Âişe bir sâ' mikdârı su alır bir kap İstedi. Onunla yıkandı ve başının üzerine su akıttı. Şu hâlde ki, bizimle kendisi arasında bir perde vardı[url="#_ftn6"][6][/url].
Bu nasil oluyor ki, boyle zidiyyetli hadislerin hepsi Aiseden neql ediyorlar, ama Hz Peygamberin (s) baska zovcelerinden yok ?
Bu nasil oluyor ki, boyle zidiyyetli hadislerin hepsi Aiseden neql ediyorlar, ama Hz Peygamberin (s) baska zovcelerinden yok ?
Aişe validemiz fakihtir diğer validelerimiz fakih olmayabilir Aişe validemiz diğer sahabilerin yanına girmesine izin verirdi kendisine mahrem olanlarla perde arkasından konuşurdu Urve ya da Zühri isimli bir yeğeni vardı ki hadisleri ilk olarak ciddi anlamda tedvin eden odur ve o da fakihtir
Aişe validemiz Resulullah'tan sonra uzun yıllar yaşamıştır diğer validelerimiz daha erken ölmüş olabilir
ve Allah'ın Aişe validemizi Resulullah'a zevce yapmasının sebeplerinden en önemlisi de belki de budur yani Resulullah'ın sünnetinin onun ölümünden sonra kaybolmaması için Allah onu küçük yaşta zeki bir kız olan Aişe validemizle evlendirdi Allahu Alem
Bu nasil oluyor ki, boyle zidiyyetli hadislerin hepsi Aiseden neql ediyorlar, ama Hz Peygamberin (s) baska zovcelerinden yok ?
Aişe validemiz diğer sahabilerin yanına girmesine izin verirdi kendisine mahrem olanlarla perde arkasından konuşurdu
Perde arkasindan konusmuyor qusulu nasil almak lazimdir onu gosteriyor. Bu da ki, mumkun degil ki,arada perde ola ola kimese qusul almagi basa salasan.
Perde arkasindan konusmuyor qusulu nasil almak lazimdir onu gosteriyor. Bu da ki, mumkun degil ki,arada perde ola ola kimese qusul almagi basa salasan.
bundan birşey anlamadım Türkiye Türkçesi ile yazman lazım
Alıntı :
Nasil ? Bizim dilde guzel bir soz var - ters sunni. Size bundan baska isim vermek olmaz. Aiseni kaldirmissiniz yukseklere. Sebeb ebu bekirin kizidir.
okuduğum bir hadis usulü kitabında Aişe validemizin fakih olduğu Ebu Hureyre'nin ise fakih olamdığı o yüzden şimdi hatırlamadığım bir konuda Aişe validemizin hadisi ile amel etmenin daha uygun olduğu yazıyordu
Perde arkasindan konusmuyor qusulu nasil almak lazimdir onu gosteriyor. Bu da ki, mumkun degil ki,arada perde ola ola kimese qusul almagi basa salasan.
Alıntı :
Türkiye Türkçesi ile yazman lazım
bak yukaridaki hadiste Soyle diyor...Ben ve Âişe'nin erkek kardeşi beraberce Âişe'nin yanına girdik. Âişe'nin erkek kardeşi Âişe'ye Peygamber'in yıkanmasından sordu. Âişe bir sâ' mikdârı su alır bir kap İstedi. Onunla yıkandı ve başının üzerine su akıttı. Şu hâlde ki, bizimle kendisi arasında bir perde vardı
Boyle seymi olur ayip degilmi bence bu mumkun degil perde arkasindan peygamberin nasil qusl aldigin gostermek.
neden ayıp olsun ki? sokağa çıkan kadınlar da üstlerine bir perde almıyor mu? tek fark o perdenin adı çarşaf o perdenin altına ister birşeyler giyer isterse hiçbirşey giymez
çarşafın altından görünmediği sürece altına birşey giymedi diye sokaktaki bir kadını ayıplayabilir misin?
Aişe validemiz de perde arkasından çok kişiye hadis rivayet etmiştir bu seferlik de rivayeti sözlü olarak değil de uygulamalı olarak yapmıştır