Sihrin hükmü: Sihir yapmak, onunla meşgul olmak hakkında farklı görüşler ortaya atılmıştır. "Sihir yapmak haram fakat öğrenmek haram değildir" diyenler olduğu gibi, "ikisi de haramdır" diyen âlimler de olmuştur. İmam Nevevi -Allah ona rahmet etsin- der ki: “Sihir yapmak haramdır, kebâirden (büyük günahlardan) olduğu hususunda icmâ vardır. Rasûlullah (sav) sihir yapmayı, yedi büyük günahtan saymaktadır.” Nitekim Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem- bu konuda şöyle buyurmaktadır: "(İnsanı) helâk eden yedi şeyden sakının. Sahâbe: O yedi şey nedir, Ey Allah’ın Rasûlü? diye sordular. Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem- buyurdu ki: ‘Allah’a ortak koşmak, sihir yapmak, Allah’ın öldürmeyi haram kıldığı cana haksız yere kıymak, fâiz yemek, yetim malı yemek, (kâfirlere karşı) savaşırken savaş meydanından kaçmak ve iffetli, mâsum mü’min kadınlara zinâ isnâdında bulunmak." Buhârî ve Müslim
Bazı sihir çeşitleri vardır ki, onları yapmak küfürdür, bazısını yapmak büyük günahtır. Sözgelimi; küfrü gerektiren söz ve fiil bulunan sihir küfürdür.Böyle olmayanlar için küfür hükmü verilemez. Ancak, sihrin öğrenilmesi de, öğretilmesi de haramdır. Şayet mahiyetinde küfrü gerektiren bir şey varsa, bu küfürdür ve bunu öğrenip öğretene, tevbe teklif edilir. Tevbe etmezse öldürülür; tevbe ederse tevbesi kabul edilir. Küfrü gerektiren bir şey olmadığı takdirde azarlanır. İmam Mâlik -Allah ona rahmet etsin-: “Sihirbaz, sihri sebebiyle hemen öldürülür. Tevbeye de çağrılmaz, zındıklar gibi derhal ölümüne hükmedilir.” der. Kadı İyad, Ahmed b. Hanbel ve bir ashab da bu görüşü benimsemişlerdir.Sihirbazın öldürülmesi hükmünü veren âlimler daha çok, bu konu hakkında varid olan delillerle katlini istemektedirler. Mesela; “Sihirbazın hükmü, kılıçla boynunun alınmasıdır.” Hadis-i şerifi gibi...(Ashab-ı Sünen rivayet etmiştir.)
Sihri câiz gören bazı âlimlerin şartları:
Âlimlerin bazıları iki sebebe binaen sihir öğrenmeye cevaz vermişlerdir. 1. İçinde küfür olan sihir çeşidiyle, küfür olmayan sihir çeşidini ayırmak için, 2.Sihirlenmiş bir kimseden sihri ortadan kaldırmak için.
Birincisi: Sadece itikad açısından mahzurludur.İnanmadıkça bir şey hakkında mücerred olarak bilgi edinme yasaklanamaz. Tıpkı putperestlerin, putlarına nasıl ibâdet ettiklerini öğrenmek gibidir. Zira, sihirbazın yaptığı şeyin keyfiyetini bilmek, bir fiil ya da kavlin hikaye edilip anlatılmasından ibarettir. Ona (sihre) girişip onu yapmak demek değildir. Onu yapmak başka bir şeydir.
İkincisi: Bu işin yapılması (bazılarının zannı üzere), mutlaka bir nevi küfür ya da fıska götürüyorsa, hiçbir surette helal olmaz. Aksi takdirde, belirtilen husustan dolayı câiz olur. Muhammed Şahin, www.islamhose.com