Allah'ın Selamı, Rahmeti ve Bereketi Hidayete Tabi Olan Kullarının Üzerine Olsun...
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Allah'ın Selamı, Rahmeti ve Bereketi Hidayete Tabi Olan Kullarının Üzerine Olsun...

İSLAMİ BİLGİ PAYLAŞIM SİTESİ
 
AnasayfaLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap
Rahmet Forum Son Konular
Konu Yazan GöndermeTarihi
star
starPaz 28 Ekim 2012, 12:04
star
starÇarş. 14 Eyl. 2011, 21:58
star
starSalı 13 Eyl. 2011, 18:41
star
starSalı 06 Eyl. 2011, 19:48
star
starSalı 06 Eyl. 2011, 19:15
star
starSalı 06 Eyl. 2011, 19:02
star
starPtsi 05 Eyl. 2011, 22:51
star
starPaz 04 Eyl. 2011, 13:51
star
starCuma 02 Eyl. 2011, 16:06
star
starCuma 02 Eyl. 2011, 15:45
Similar topics
  • » İmanın Şartları Hakkında Kısa Bir Açıklama
  • » Rasulullah'ın Kur'an'ı Açıklama Yetkisi

  • Sünnet İle Kur'an'ın Çatışması Durumu Hakkında Bir Açıklama

    Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek
    Yazar Mesaj
    e-mir
    Admin
    Admin
    e-mir
    Yaş :
    Kayıt tarihi : 02/02/09
    Mesaj Sayısı : 1596
    Nerden :
    Sünnet İle Kur'an'ın Çatışması Durumu Hakkında Bir Açıklama Vide
    http://www.rahmet.yetkin-forum.com
    MesajKonu: Sünnet İle Kur'an'ın Çatışması Durumu Hakkında Bir Açıklama Sünnet İle Kur'an'ın Çatışması Durumu Hakkında Bir Açıklama Icon_minitimePerş. 16 Nis. 2009, 00:51

    İmam Şafii, El-Ümm adlı eserinin, “Cimaul İlm” bölümünde, sünnetin fonksiyonunu iyi bilmeyen, onu zanni delil kabul eden, hatta inkar eden bir sözcü ile yaptığı münakaşayı nakleder. Oldukça uzun süren bu tartışmanın bir kısmı şöyledir;

    Muarız: Peki zanni delil (sünnet) ile kat’i bir haramın nasıl olup da mübah kılındığını bana izah edebilir misin?”

    İmam Şafii; “Elbette. Bak şu yanında duran adamın kanı ve malı dokunulmaz değil mi? İki şahit dese ki; “Bu kişi falancayı öldürdü ve elindeki malını aldı ve işte yanındaki mal da gaspettiği maldır.” Bu durumda ne yaparsın?”

    Muarız; “Kısas olarak onun öldürülmesine hükmeder, malı da asıl sahibinin varislerine dağıtırm.”

    İmam Şafii; “Peki bu şahitlerin yalan söyleme veya yanılma ihtimali var mıdır?”

    Muarız; “Tabii.”

    İmam Şafii; “Peki, kesinlikle dokunulmaz olan can ve malı nasıl oldu da kesin olmayan, iki şahidin şehadeti ile mübah kıldın?”

    Muarız; “Mübah kıldım, çünkü şahitliği kabul etme emri var.”

    İmam Şafii; “Peki Kur’an’da Katl işi [cinayet] hakkında şahitliğin kabulünü nass olarak buluyor musun?”

    Muarız; “Hayır, lakin Allah’ın ancak mefhum ile emretmesinden istidlal ederek bunu çıkarıyorum.”

    İmam Şafii; “Şahitlerin hakiki hallerine yalnız Allah Teala vakıf olduğu halde, zahire [onların dış görünüşüne] göre onları kabul durumunda isen, bil ki, biz muhaddisten [hadis rivayet ettiğimiz kişilerden] ondan [şahidlikten] daha fazlasını (zabt, hıfz, adalet, tek kalmama gibi şartları) istiyoruz.”

    Böylece İmam Şafii radıyallahu anh, kuvvetli bir istidlal ile muarızını ikna eder.

    İmam Şafii el-Ümm(7/250-252) Bkz.:Ebu Zehra, İmam Şafii(tercemesi, s.206 v.d.)
    Sayfa başına dön Aşağa gitmek

    Sünnet İle Kur'an'ın Çatışması Durumu Hakkında Bir Açıklama

    Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön
    1 sayfadaki 1 sayfası

    Bu forumun müsaadesi var: Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
    Allah'ın Selamı, Rahmeti ve Bereketi Hidayete Tabi Olan Kullarının Üzerine Olsun... :: DİNİ KONULAR :: Hadis :: Hadis Müdafaası -