İbn Cerîr der ki: Bize Muhammed İbn Abd'ül-A'lâ'nın... Mervân îbn Hakem'den rivayetinde o, şöyle demiştir: Bazı kimseler kadınlar yüzünden saflarda geri kalırlardı. Allah Teâlâ bunun üzerine: «And olsun ki; sizden önce geçenleri de Biz biliriz, geri kalanları da Biz biliriz.» âyetini indirdi. Bu konuda gerçekten garîb bir hadis de rivayet edilir. Şöyle ki: îbn Cerîr'in Muhammed îbn Mûsâ el-Hareşî kanalıyla... îbn Abbâs (r.a.) tan rivayetine göre; o, şöyle anlatıyor : Allah Ra-sûlü (s.a.) nün arkasında bir kadın namaz kılardı. —İbn Abbâs der ki: Hayır, Allah'a yemîn olsun ki, onun bir benzerini asla görmedim— Müslümanlardan bazısı namaz kıldıklarında o kadını görmemek için ileri geçerler, bazıları da geri kalırlardı. Secde ettikleri zaman bacaklarının arasından ona bakarlardı. Bunun üzerine Allah Teâlâ : «And olsun ki; sizden öne geçenleri de Biz biliriz, geri kalanları da Biz biliriz.» âyetini indirdi. Bu hadîsi İmâm Ahmed, îbn Ebu Hatim, Sünen'inin tefsir bölümünde Tirmizî, Neseî ve îbn Mâce muhtelif kanallardan olmak üzere Nuh İbn Kays el-Huddânfden rivayet etmişlerdir. İmâm Ahmed,. Ebu Dâvûd ve başkaları bunun güvenilir bir râvî olduğunu belirtirler.
kıvırmadan soruma cevap ver yukarda yaptığın alıntıyı ibni kesirin tefsirinden sen bizzat kendin mi yaptın? yoksa başkasının kesip kopyaladığı bir yazıyı sen de bana mı kopyaladın?
sen şiilerin içinde kala kala onlara benzemişsin eğer öyle olmasaydın kopyalarken metni tahrif etmez ve ibni kesire iftira atmazdın bak doğrusu nasılmış:
Alıntı :
bn Cerîr der ki: Bize Muhammed İbn Abd'ül-A'lâ'nın... Mervân îbn Hakem'den rivayetinde o, şöyle demiştir: Bazı kimseler kadınlar yüzünden saflarda geri kalırlardı. Allah Teâlâ bunun üzerine: «An-dolsun ki; sizden önce geçenleri de Biz biliriz, geri kalanları da Biz biliriz.» âyetini indirdi. Bu konuda gerçekten garîb bir hadis de rivayet edilir. Şöyle ki: îbn Cerîr'in Muhammed îbn Mûsâ el-Hareşî kanalıyla... îbn Abbâs (r.a.) tan rivayetine göre; o, şöyle anlatıyor : Allah Ra-sûlü (s.a.) nün arkasmda bir kadm namaz kılardı. —İbn Abbâs der ki: Hayır, Allah'a yemîn olsun ki, onun bir benzerini asla görmedim— Müslümanlardan bazısı namaz kıldıklarında o kadını görmemek için ileri geçerler, bazıları da geri kalırlardı. Secde ettikleri zaman bacaklarının arasından ona bakarlardı. Bunun üzerine Allah Teâlâ : «Andol-sun ki; sizden öne geçenleri de Biz biliriz, geri kalanları da Biz biliriz.» âyetini indirdi. Bu hadîsi İmâm Ahmed, îbn Ebu Hatim, Sünen'inin tefsir bölümünde Tirmizî, Neseî ve îbn Mâce muhtelif kanallardan olmak üzere Nuh İbn Kays el-Huddânfden rivayet etmişlerdir. İmâm Ahmed,. Ebu Dâvûd ve başkaları bunun güvenilir bir râvî olduğunu belirtirler. İbn MaSn'den onun, bu râvîyi zayıf gördüğü rivayet edilir. Müslim ve Sünen sahipleri onun hadîslerini tahrîc etmişlerdir. Bu hadîs münkerdir. Hadîsi Abdürrezzâk da Ca'fer îbn Süleyman kanalıyla... Ebu'l-Cevzâ'dan rivayet eder ki o, «Andolsun ki; sizden öne geçenleri de Biz biliriz, geri kalanları da Biz biliriz.» âyetinde: Namazdaki saflarda, açıklamasını getirmiştir. Anlaşıldığına göre bu sözler, Ebu'l-Cevzâ'nın sözlerinden olup burada îbn Abbâs'ın adı geçmemektedir. Tirmizî de : Bu, Nûh îbn Kays'ın rivayetinden doğruya daha yakındır, der ki en doğrusunu Allah bilir. İbn Cerîr'in Muhammed İbn Ebu Ma'şer'den, onun da babasından rivayetine göre Avn İbn Abdullah ile Muhammed İbn Kâ'b, «Andolsun ki; sizden öne geçenleri de Biz biliriz, geri kalanları da Biz biliriz.» âyeti ile bunun namazın saflarında olup olmadığı konusunda müzâkerede bulunuyorlarmış. Muhammed îbn Kâ*b: Bu, böyle değildir. «Andolsun ki; sizden öne geçenleri de Biz biliriz.» kısmında kasdedilen; ölüler ve öldürülenlerdir. «Geri kalanları da Biz biliriz.» kısmında kasdedilenler ise, henüz yaratılmayanlardır. «Şüphe yok ki Rabbın, onları toplayacaktır. Gerçekten O, Hakîm'dir, Alîm'dir.» dedi. Bunun üzerine Avn İbn Abdullah : Allah seni muvaffak kılsın, seni hayırla mükâfatlandırsın, dedi.
gördüğün gibi ibni kesir senin ashaba dil uzatabilmek için cımbızladığın hadisin münker olduğunu ebulcevza'nın rivayetinin senin mal bulmuş şii gibi sarıldığın hadisten daha makbul olduğunu ayetin ölen ve geride kalanlarla ilgili olduğu şeklinde bir yorumun da olduğunu zikretmiş ki ayetleri cımbızlamadan okursan bu son yorumun daha doğru olduğunu da görürsün
Alıntı :
23 — Doğrusu Biz, hem diriltiriz, hem de öldürürüz. Hepsine vâris de Biziz.
24 — Andolsun ki; sizden öne geçenleri de Biz biliriz, geri kalanları da Biz biliriz.
25 — Şüphe yok ki Rabbın, onları toplayacaktır. Gerçekten O, Hakİm'dir, Alîm'dir.
sen ibni kesirin "münkerdir" dediği bir hadisi o sanki tasvib etmiş gibi işine gelen yere kadar kopyalayarak ibni kesire iftira attığının farkında mısın değil misin? şimdi senin albaniye de iftira atmadığını nereden bileceğim?
farz edelim ki ayetin sebebi nüzulü bazı sahabilerin namazda kadınlara bakması olsun biz ashab içinde herkesin mükemmel olduğunu iddia etmiyoruz ki hem sen neden sürekli ashabta eksik arayıp duruyorsun da bulamadığın zaman ayet ve hadisleri tahrif ederek yazıyorsun? onları öven ayet ve hadisleri neden görmezden geliyorsun? onların büyük ya da küçük bazı hatalar yapmış olmalarının sana ne gibi bir faydası var ki sürekli onlarda hata arayıp duruyorsun?
ibni kesirin bu hadis hakta görüşü hakkında diyorum,iyi oku. Getirilmiş menbeye link verilip ya yok? VERİLİP! ibn kesirin görüşü önemli değildir.O hadisin o menbeden olub olmamasıdır.Menbede var?VAR!
ibni kesir hadisin bir ravisi hakkinda ayrı-ı fikirler getiriyor,sonda da diyor ki,münkerdi. NEDEN ? Ravi güclüdü, neden münker olmalıdır? Bende diyorum ki,ibni kesir insanları aldatıyor,BIZ YOK!
Bana hiç umruda degil bana inanıyorsun ya yok.Esas o ki insanlar görsün.
عن ابن عباس قال كانت امرأة تصلي خلف النبي صلى الله عليه وسلم حسناء من أحسن الناس فكان بعض القوم يستقدم في الصف الأول لئلا يراها ويستأخر بعضهم حتى يكون في الصف المؤخر فإذا ركع قال هكذا ينظر من تحت إبطه فأنزل الله ( ولقد علمنا المستقدمين منكم ولقد علمنا المستأخرين ) في شأنها * ( صحيح ) الصحيحة 2472 : الثمر المستطاب
Linki de Albaninin sitesinden verdim ki, hiç bir şübhe kalmasın.Albani Sunen ibn Macenin Sahih ve Zayif versiyalarını işleyip.Link de Sahih ibn Maceyedir,yani Albani SAHiH hesab edib.
Bu da sana daha bir delil olarak Sahih ibn Huzeyme kitabından ayni konu olan hadis
أنا أبو طاهر ، نا أبو بكر ، نا نصر بن علي الجهضمي ، أخبرنا نوح - يعني [ ص: 818 ] ابن قيس الحداني - ، ثنا عمرو بن مالك ، عن أبي الجوزاء ، عن ابن عباس قال : كانت تصلي خلف رسول الله - صلى الله عليه وسلم - امرأة حسناء من أحسن الناس ، فكان بعض القوم يتقدم في الصف الأول لئلا يراها ، ويستأخر بعضهم حتى يكون في الصف المؤخر ، فإذا ركع نظر من تحت إبطه ، فأنزل الله - عز وجل - في شأنها : ولقد علمنا المستقدمين منكم ولقد علمنا المستأخرين [ الحجر : 24 ] .