"kurtuluşa erecek olan ehli sünnettir" hadisi üzerine
Yazar
Mesaj
Yaş :
Konu: "kurtuluşa erecek olan ehli sünnettir" hadisi üzerine Paz 24 Ekim 2010, 11:39
Selamun Aleykum Emir kardeş ehli sünnetin kendi kaynağından delil yaptığı bir kaç hadis var ki, bunlarla kendilerinin hakk yolda olduğunu, sadece ehli sünnetin cenentlik olduğunu ve diğer mezheplerin, evet diğer mezheplerin hepsinin cehennemlik olduğunu söylüyorlar. bu hadis onlar için öyle delil ki, Rasulullahın s.a.a açıkca "Ali hakk iledir hakk Ali ile", "Ali Kuran iledir Kuran Ali ile", "size iki emanet bırakıyorum ki, onlara sarıldıkca sapmasınız: Kuran ve Ehli Beytim" demesine rağmen demesine ve bu sözleri her iki taraf mütevatiren aktarmasına rağmen o hadise sarılıyorlar. şimdi inşaAllah bu hadislerin senelerinin durumunun ne olduğunu bizzat ehli sünnet ricaline göre değerlendirmeğe çalışacağız
ilk hadis Süneni Tirmizide geçiyor. önce hadisi görelim:
2641- Abdullah b. Amr (r.a.)’den rivâyete göre, Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurdu: "İsrail oğullarına gelen her şey benim ümmetime de gelecektir. Ayakkabının ayakkabıya eşitliği gibi aynı durumda olacaklardır. Hatta onlardan bir kimse açıkça annesine yaklaşan kimse olsa ümmetimden de böyle yapanlar çıkacaktır. İsrail oğulları yetmiş iki millete ayrılmışlardı. Ümmetim ise yetmiş üç millete ayrılacaktır. Bunlardan biri hariç hepsi Cehennem’de olacaktır. Ashab: "O millet kimdir?" Diye sordular da: Rasûlullah (s.a.v.)’de şöyle buyurdu: "Ben ve ashabım hangi milletten isek o milletten ve dinden olanlardır."
görüldüğü gibi, ravi Süfyan es Servi bu hadisi "an" diyerek rivayet etmiştir ki, böyle hadislere "muanan hadis" denir. "muanan hadis" hakkında bilgi:
An'ane ravi ile şeyhi arasında mülakata delalet etmez. Şeyhinden an fulân diyerek rivayette bulunan ravi gerçekte onu görmemiş ve hadisi ondan almamış olabilir. Bu durumda isnadı munkatı olabileceği gibi tedlis yapmış da olabilir. Her iki halde de hadisi sahih addedilmez. Bu itibarla mu'an'an hadisin muttasıl sayılabilmesi için bazı şartlar ileri sürülmüştür. Bunlardan ilki an lafzı ile rivayette bulunan ravinin adaletli dolayısıyle sika olmasıdır.İkincisi ravinin tedlis yapan yani mülaki olmadığı şeyhlerden hadis rivayet eden biri (mudellis) olmaması, üçüncüsü ise hadis aldığı şeyhe mülaki olduğunun bilinmesidir.
فإذا روى الراوي عن شيخه بكلمة "عن" هذا يسمى معنعنا؛ لأن صيغ الأداء منها ما يدل على الاتصال كـ"سمعت" و"حدثنا" و"أخبرنا" ومنها ما لا يدل على ذلك، ومنه صيغة "عن" هذه.
Ravinin şeyhinden "an" lafzı ile rivayet etmesi "muanan" adlanıyor. Çünkü eda lafızkarından bazıları "semi`tu", "haddesene" ve "ahbarane" gibiler "ittisala" dalalet ediyorr. Bazilarıysa "ittisala" dalalet etmiyor. mesela "an" lafzı
"muanan hadis" hakkında daha fala bilgi vere bilirim ancak bu kadarını yeterli görüyorum. gerekirse daha da ekleriz inşaAllah. konunun özeti şu oldu ki, "muanan hadis"in sahih addedilmesi için 3 şart gerekiyor ki, bunlardan biri "an" diyerek rivayet eden ravinin "müdelles" (tedlisçi) olmamasıdır. peki bakalım Sufyan es Servi tedlis edermiymiş:
سفيان ابن سعيد ابن مسروق الثوري أبو عبد الله الكوفي ثقة حافظ فقيه عابد إمام حجة من رؤوس الطبقة السابعة وكان ربما دلس
Sufyan b. Said b. Mesruk es Servi Ebu Abdullah el Kufi: siğa, hafız, fakih, abid, imam, hucce, 7-ci tabakanın reislerindendir. Bazen tedlis ederdi.
"muanan hadis" sahih olması için ravi müdelles olmamalıdır ama gördük ki, Sufyan es Servi müdellesdir. netice olarak: hadis zayıftır ve bize karşı delil olamaz[b]
Yaş :
Konu: Geri: "kurtuluşa erecek olan ehli sünnettir" hadisi üzerine Paz 24 Ekim 2010, 11:39
Geniş sekilde cevab verirsen mutlu olulum benden sana geniş şekilde cevab veririm inşallah
Yaş :
Konu: Geri: "kurtuluşa erecek olan ehli sünnettir" hadisi üzerine Paz 24 Ekim 2010, 17:57
Alıntı :
"Ali hakk iledir hakk Ali ile", "Ali Kuran iledir Kuran Ali ile", "size iki emanet bırakıyorum ki, onlara sarıldıkca sapmasınız: Kuran ve Ehli Beytim"
bu hadislerin senedini bilmem önemli de değil önemli olan şudur: "Ali bizimle yani ehli sünnetledir. ehli sünnet de Ali ile. şia ise Ali ile değildir. Ali de şia ile değildir"
Alıntı :
"Ben ve ashabım hangi milletten isek o milletten ve dinden olanlardır."
ashaba habire hakaret eden onları sapıklıkla hırsızlıka vs suçlayan şianın fırkai necat olmadığının isbatıdır bu cümle.
bu site tasavvufi bir site olup ibni Teymiyye düşmanıdır. Kime nasıl iftira atacağınızı dahi bilmiyorsunuz.
Alıntı :
Geniş sekilde cevab verirsen mutlu olulum benden sana geniş şekilde cevab veririm inşallah
benim geniş şekilde bilgi verecek ilmim yok ama ben sana ne cevap verirsem vereyim sen itiraz etmeye hazısın anlaşılan.
Yaş :
Konu: Geri: "kurtuluşa erecek olan ehli sünnettir" hadisi üzerine Ptsi 25 Ekim 2010, 09:42
Alıntı :
bu hadislerin senedini bilmem önemli de değil önemli olan şudur: "Ali bizimle yani ehli sünnetledir. ehli sünnet de Ali ile. şia ise Ali ile değildir. Ali de şia ile değildir"
büyük ehli sünnet alimi Yahya b. Said Hz. imam Cafer Sadık a.s hakkında diyor ki:
قال يحيى بن سعيد : مجالد أحب إلى منه ، في نفسي منه شئ
"Mücahid bana Cafer Sadıktan daha yakındır. çünkü benim kalbimde Caferin aleyhine hisler mevcuttur"
Zehebi, "Mizanul itidal fi nakdir rical", cild 1, sayfa 519
yine büyük ehli sünnet alimlerinden ibni Sa'd Hz. imam Cafer Sadık hakkında diyor ki:
قال ابن سعد: كان كثير الحديث. ول يحتج به ويستضعف
"O rivayet etmeyi severdi fakat zayıf ve itibarsız kabul ediliyor"
Ibn Hacer, "Tehzibut Tehzib", cild 2, sayfa 88
ehli sünnetin Allamesi Celaleddin Suyuti Hz. imam Hasan Askeri a.s hakkında diyor ki:
ibni Abdilberr imam Cafer Sadıkın -salavatullahi aleyhim- biyografisinde şunları aktarıyor:
ذكر ابن عيينة أنه كان في حفظه شيء
(Süfyan) ibni Üyeyne dedi ki: "Onun aklında problem vardı"
ibni Abdilberr, "et-Temhîd", cild 3, sayfa 66
bu sözlerin modası geçti, kimseleri kandıramazsınız. istersen o "alimlerinizin" sözü olmadan da sizin yalanınızı ortaya çıkarayım. Kuran diyor ki: "Rasule itaat eden Allaha itaat etmiştir". Rasul s.a.a diyor ki:
imam Ali a.s ümmetin mevlasıdır: "ben kimin mevlası isem Alide Onun mevlasıdır" en alim olan Alidir a.s: "ben ilmin şehriyim Ali ise onun kapısıdır" en cesur olan Alidir a.s: "Aliden a.s başka yiğit Zülfikardan başka kılıç yoktur" Rasulullah s.a.a ile aynı olan Alidir a.s: "Ali bendendir ben Alidenim. benim adıma verilen sözleri yanlızca ben ve Ali yerine getiririz" imam Ali a.s vahyin tebliğinde Rasulullah s.a.a ile aynıdır: Beraat suresinin müşriklere duyurulması imam Aliyi a.s sevmek imandandır, imanın olması için gerekli olan şartlardandır: "ey Ali seni ancak mümin severve sana ancak munafık nefret eder" imam Alinin a.s düşmanı Allah ve Rasulünün s.a.a düşmanıdır: "ey Ali senin savaş halinde olduğun kimse ile savaş halinde olurum" imam Ali a.s Rasulullah s.a.a hariç herkesten üstündür, her kesin emir sahibidir: "ey Ali, Sen benim nezdimde, Harun'un Musa'nın nezdindeki makamına sahipsin" imam Ali a.s ve Ehli Beyt a.s Rasulullah s.a.a tarafından hakk yolda olduklarına şehadet edilen yegane şahıslardır: "Ehl-i Beytimin misâli Nuh kavmi arasında Nuh'un gemisine benzer. O gemiye binen kurtuldu, ona muhalefet eden helak oldu" Ehli Beyt a.s Kuranla birlikte bizlere emanettir: "size 2 emanet bırakıyorum ki, onlara tutundukca asla sapmazsınız: Kuran ve Ehli Beytim"
bak işte bu hadisler sen ve senin yalancı üstadlarının oyununu bozuyor. çünkü bu hadisler ve aktarmadığım daha nice hadisler açıkca gösteriyor ki, imam Ali a.s masumdur, Rasulullah s.a.a hariç her kesin emir sahibidir, en üstündür, en alimdir, en faziletlidir, imamın a.s sözleri hakkın kendisidir, imama a.s muhalefet eden ve muhalefet edenlere uyan sapıktır, imama a.s söven Rasulullaha s.a.a sövmüştür, imam a.s ile savaşan Rasulullah s.a.a ile savaşmıştır, imam a.s ve Ehli Beyte a.s uymak farzdır. ve bu saydıklarımızı sadece ve sadece Şia kabulleniyor, siz ise bunların hiç birisini, hemde hiçbirisini kabullenmiyorsunuz. Rasulullah s.a.a açıkca diyor ki "Onlara muhalefet eden sapmıştır" sizler ne diyorsunuz? içtihat etmişlerdir! Rasulullah s.a.a açıkca diyor ki "Allahım Aliye düşman olana düşman ol" sizler ne diyorsunuz? Allah onlardan razı olsun! Rasulullah s.a. açıkca diyor ki "Ehli Beytime muhalefet eden sapmıştır, helak olcaktır" sizler ne diyorsunuz? hepsi cennetliktir! SubhanAllah, sizler her şeyde Rasulullah s.a.a ve Ehli beyte a.s muhalefet edenlere uyan kimselersiniz, Ehli Beyt a.s inancınızın neresinde? tefsirdemi Onlara a.s uyuyorsunuz? yoksa fıkıhtamı? yoksa akaiddemi?
Alıntı :
bu site tasavvufi bir site olup ibni Teymiyye düşmanıdır. Kime nasıl iftira atacağınızı dahi bilmiyorsunuz.
Konu: Geri: "kurtuluşa erecek olan ehli sünnettir" hadisi üzerine Ptsi 25 Ekim 2010, 20:02
sen ne yapmaya çalışıyorsun? senin verdiğin Alinin fazileti ile ilgili hadislerin kaynaklarında hemen öncesi ve sonrasında diğer ashabın fazileti ile ilgili onlarca hadis var bunu sen de biliyorsun şimdi ben de sana onları mı kes yapıştır yapayım?
Yaş :
Konu: Geri: "kurtuluşa erecek olan ehli sünnettir" hadisi üzerine Ptsi 25 Ekim 2010, 21:11
Alıntı :
sen ne yapmaya çalışıyorsun?
ne yapmaya çalıştığımı görmüyormusun? sizin yalanlarınızı ortaya koymakla meşgulüm. az önce "biziz Aliyle a.s birlikte olan" diyordun. oysa dediklerin kendi aleyhine döndü.
hadislerin neyi ortaya koyduğunu gördün. hadisler imam Alinin a.s tüm ümmete emir sahibi olduğunu, en üstün, an alim, en faziletli, en cesur, en yiğit, Rasulullahın s.a.a aynı, Rasulullahın s.a.a canı, nefsi olduğunu, imamın a.s düşmanlarının Rasulullahın s.a.a düşmanları olduğunu, imam ve Ehli Beyte a.s muhalefet edenlerin ve muhalefet edenlerin sapık olduğuna ve helak olcaklarına, imam a.s ve Ehli Beyte a.s uymanın farz olduğunu açıkca ortaya koyuyor. sizin akideniz bunlardan hangisini kabulleniyor? eğer kabullenmiyorsa ne diye yalandan "Ali a.s ile birlikte olan biziz" diyorsun?
Alıntı :
senin verdiğin Alinin fazileti ile ilgili hadislerin kaynaklarında hemen öncesi ve sonrasında diğer ashabın fazileti ile ilgili onlarca hadis var bunu sen de biliyorsun
doğrduru var, ama bu bana karşı delil olamaz. çünkü ben o kaynakları kabullenmiyorum ki içindekileride kabulleneyim. eğer sende benim yaptığım gibi ban benim kayanğımdan hadis sunarsan elbette kabullenirim.
Alıntı :
şimdi ben de sana onları mı kes yapıştır yapayım?
istediğin kadar kopyala ne faydası olacak? bana karşı nasıl delil olacaklar? munazara kurallarınca seninde bana benim kaynağımdan delil getirmen gerek, aksi halde delil getirmiş sayılmazsın. senin kendi kaynağından bir şeyler getirip delil diye ortaya koyman hristiyanın kendi kitabından Müslümana delil getirmesine benzer. aynı şey benim içinde geçerlidir. munazaracı muhalifne delil sunacaksa bu ya iki tarafında kabullendiği kaynaktan olur, ya muhalifin kendi kaynağından olur ve yahutta akıl ve mantıkla olur. akıl ve mantık sizde haramdır, bunu geçelim. bizim kaynaklardan bir delilde sunacak kabiliyetin yok. bunuda geçtik. geriye kalıyor ikimizin üzerinde birleştiğimiz kaynak olan Kuran. Kurandan da bana karşı delil getiremezsin. çünkü Kuran kendsii sana karşı delil. Velayet (Maide 55) ayeti Kuranda, Tathir (Ahzab 33) ayeti Kuranda, Meveddet (Şura 23) ayeti Kuranda, Mubahele (Ali imran 61) ayeti Kuranda, imametin delili olan (Bakara 124) ayet Kuranda, Tebliğ (Maide 67) ve İkmal din (Maide 3) ayetleri Kuranda.
unutma ha, Kuranın emri ile itaati farz olan Rasul s.a.a Ehli Beyte a.s muhalif olanların sapık olduğuna şehadet etmiştir. binaenaleyh Kuranın tefsirinde onlara muhalif olanlarda sapmışlardır.
Yaş :
Konu: Geri: "kurtuluşa erecek olan ehli sünnettir" hadisi üzerine Ptsi 25 Ekim 2010, 21:35
sizin sapık olduğunuzun delili de Kur'an'da 3/7'yi iyi oku anlarsın belki
Yaş :
Konu: Geri: "kurtuluşa erecek olan ehli sünnettir" hadisi üzerine Salı 26 Ekim 2010, 08:11
e-mir demiş ki:
sizin sapık olduğunuzun delili de Kur'an'da 3/7'yi iyi oku anlarsın belki
Sana kitabı indiren O'dur. Ondan bazısı kitabın temeli olan muhkem ayetlerdir, diğerleri de müteşabihlerdir. Kalplerinde eğrilik olan kimseler, fitne çıkarmak ve tevil etmek için müteşabih olanlarına uyarlar. Oysa onların tevilini ancak Allah bilir. İlimde derince kökleşmiş olanlar ise, O’na inandık, (muhkem ve müteşabih) hepsi Rabbimizin katındandır derler. Bunu ancak akıl sahipleri düşünebilirler. Ali İmran suresi 7-ci ayet
şimdi Ehli Beyt a.s hakkındakı ayetlerin müteşahib olduğunumu idda ediyorsun? bu iddan batıl ve esassızdır. iki şekilde cevap verilir:
1. bu ayetlerde müteşabihlik yoktur. çünkü ayetler dalalet ettiği hususlar açıktır. 2. Kuranın itaatini farz kıldığı Rasul s.a.a bu ayetleri bizzat açıklamıştır. biz kendimizden ayetleri tefsir etmiyoruz ki. eğer sen bizi bu ayetleri bize tefsir eden Rasulullah s.a.a ve Ehli Beytinin a.s tefsirine uymakla saptığımızı, fitne peşinde olduğumuzu idda ediyorsan bu sadece senin ..... olduğuna dalalet eder.
Yaş :
Konu: Geri: "kurtuluşa erecek olan ehli sünnettir" hadisi üzerine Salı 26 Ekim 2010, 19:25
ayetleri kendi sapık akidenize göre tevil ediyor sonra da bu sapık tevile destek olsun diye uydurduğunuz hadisleri Resulullah'a isnad ediyorsunuz bizim sizin bu sapık tevil ve tefsirlerinize kanacağımızı mı sanıyorsunuz?
"kurtuluşa erecek olan ehli sünnettir" hadisi üzerine