Bize Ebu Bekr b. Ebi Seybe ile Zuheyr b. Herb ve ishaq b. Ibrahim revayet ettiler.ishaq: Bize haber verdi tabirini kullandi.digerleri bize Cerir Mensur'dan,o da ibrahim'den,o da Esved'den, o da Aişeden neql etti.soylediler Aişe boyle soyleyip:Bizden,birimiz heyzini gordugu vakit Rasulullah (s) ona emr eder o da pestamal (ben AZERBAYCAN bunun "pestamal" in ne oldugun bilmiyorum) sarilardi.Sonra Rasulullah (s) ona surtunerdi. (Sahih Muslim,Hayz kitab,Hayzli kadina elbise uzerinden surtunme babi, hadis 1)
Bize yine Ebu Bakr b. Ebi Seybe rivayet etti.(dedi ki): Bize Ali b.Mushir Seybani'den rivayet etti.Mene Ali b.Hucur es-Sa'di rivayet etti.lafz onundur(dedi ki): Bize Ali b. Mushir haber verdi.(dedi ki) Bize EBu ishaq, Ebdurrahman b. Esved'den o da babasindan o da Aişe'den naql etti Aise boyle soyleyip: Bizden birimiz Heyzli oldugu zaman Rasulullah (s) ona heyzinin siddetli zamaninda pestamal kusanmasini emr eder; sonra ona surtunerdi.Sizin hanginiz Rasulullah (s) gibi nefsine malik ola bilir!..( Sahih Muslim, Hayz kitabi, Hayizli kadina elbise uzerinden surtunmr babi, hadis 2)
Hadislerden beni bir kac sey ilgilendiriyor.insallah bana hadisi basa salacaksin.Simdi bana ilginc olan yerleri yaziyorum ki, Sen cevap versin:
1.Hadisi konusan anamiz Aişedir. EMIR bir dusun sizce bir kadin bir kisiye benim kocam bana surtunuyor soyler mi ???
2.Bu hadisler diyor ki,(hasa) Rasulullah (sav) heyiz dinlemiyormus.nefsi onu oyle hale saluyormus ki,Rasulullah (sav) (hasa) gelip zovcesine diyormus ki,hizli ol sana surtunecem dayana bilmiyorum.
Yaş :
Konu: Geri: hadis ve soru Çarş. 29 Eyl. 2010, 20:34
öncelikle peştemal diz ile göbek arasındaki bölgeyi kapatan büyükçe bir tür havludur vücuduna bir iki defa sarıp sıkıştırarak diz ile göbek deliği arasını kapatırsın
1.sorunun cevabı: 2 Bakara 222- Sana kadınların ay halini sorarlar. De ki: O, bir rahatsızlıktır. Bu sebeple ay halinde olan kadınlardan uzak durun. Temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın. Temizlendikleri vakit, Allah'ın size emrettiği yerden onlara yaklaşın. Şunu iyi bilin ki, Allah tevbe edenleri de sever, temizlenenleri de sever.
bu ayetin sebebi nüzulü ashabın Resulullah'a bazı cinsel pozisyonların caiz olup olmadığını sormasıdır Allah da bu soru üzerine bu ayeti indirerek livata yapmadıktan sonra istenilen pozisyonda cimanın caiz olduğunu bildirmiştir Şimdi Allah, kullarının cinsel hayatları ile ilgileniyor ve onlara bununla ilgili açıklama yapıyor da Resulullah neden yapmasın? Aişe validemiz neden yapamasın?
Eğer Aişe validemiz bunu açıklamasa idi bazı erkekler bu konuda Allah'ın hükmünü bilemeyecek ve günaha düşeceklerdi üstelik belki de cinsel hastalıklar oldukça yayılacak idi bu hükmü bilmeyen tek eşli erkekler belke de zina edeceklerdi
Bir de aile hayatı insan hayatının en önemli kısmıdır ve insanın mutlu olup olmamasının asıl belirleyicisidir o yüzden en ince ayrıntısına kadar açıklanması lazımdır Allah ve Resulü de bunu yeterince yapmışlardır
2.sorunun cevabı: peştemalin ne olduğunu bilmediğin için hadisi yanlış anlamışsın Resulullah hayızlı eşlerinin diz ile göbeği arasına bırak dokunmayı bakmıyordu bile zira o bölge peştemal ile kapalı idi
Resulullah şehvetine yenik düşseydi hiç peştemal kullanmadan hanımı sanki hayızlı değilmiş gibi onunla cima edebilirdi
Alıntı :
Sizin hanginiz Rasulullah (s) gibi nefsine malik ola bilir!..(
hadisin bu kısmı da "nefsinize hakim olamayıp, peştemali yırtacak ve hayızlı hanımınızla cima edecekseniz siz bunu denemeyin. Zira Resulullah peştemalin altına dokunmuyordu ama siz dayanamayabilirsiniz. Çünkü siz onun gibi değilsiniz " anlamına gelmektedir.