20-.......Mesrûk'tan: Abdullah ibn Amr, Abdullah ibn Mes'ûd'u zikretti de: Ben Abdullah ibn Mes'ûd'u sevmekte devam edeceğim; Peygamberden: "Kur'ân'ı şu dört kimseden alınız: Abdullah ibn Mes'ûd'dan, Sâlim'den, Muâzibn Cebel'den ve Ubeyy ibn Ka'b'dan" derken işittim, dedi
Buhari, El Camius Sahih, Kuranın fazileti kitabı
Peygamberin Kuranı öğrenmemizi emr ettiği şahıslardan biri Kuran 112 suredir diyor, diğeri 116. ne yapalım? Ebu Übeyd "Fedail el-Kuran"da dedi ki: "Ebu Muaviye bize Hişam b. Ürveden, o da babasından rivayet etdi. dedi ki: "Aişeden Kurandakı lahn hakkında sordum. Allahın "İnne haazaani le saahiraani" (Taha 63) ve "vel-muqimines-salaate vel-mu'tunez-zekete" (en-Nisa, 162) ve "İnnellezine aamenu vellezinə heedu vas-saabiune" (el-Maide, 69) sözlerini sordum. Aişe dedi k: "Ey kardaşim oğlu! Bu katiplerin işidir, yazdıklarında hata yapmışlardır" (Celaleddin Suyuti, "el İtikan fi Ulumil Kuran", c. 1, s. 183-184)
hadisten hemen sonra Suyuti diyor ki: "Buhari ve Müslim şartlarına göre sahihtir". şimdi ey katipler niye doğru dürüst kopyalamadınız yazıları?
Mevdudi, Felak ve Nas Sureleri tefisirnden. bu tamamen ibni Mes'ud'un hatasıdır. O bu iddiasında tek kalmıştır.
zaten kimse ibni Mesudun r.a doğru söylediğini kabullenmiyor. evet hata yapmıştır. ama size göre kim bu hatayı yapsa, Kuranda bir şeyin çıkarıldığına ve ya ona bir şeyin ilave edildiğine inansa kafir olur. şimdi ibni Mesudun r.a hükmünü söyle. O r.a -haşa- kafirmidir?
müctehid, hatalı ictihadından bir sevab alır üstelik eğer iddia edildiği gibi ibni Mesud bu iddiada bulunurken bunadı ise kalem ondan kalkmıştır. Allahu Alem
müctehid, hatalı ictihadından bir sevab alır üstelik eğer iddia edildiği gibi ibni Mesud bu iddiada bulunurken bunadı ise kalem ondan kalkmıştır. Allahu Alem
yani sizinkiler hata yapa-yapa cenette gidecek
ama burası önemli değil, asıl önemli olan şu. siz diyorsunuz ki, kim olur olsun Kurandan bir şeyin çıkarıldığına ve ya ilave edildiğine inanırsa kafirdir. ister içtihat olsun, ister ne olursa olsun. şimdi tekrar cevap ver. ibni Mesud r.a kafirmidir?
içtihat konusuna gelince, içtihat sadece ve sadece nassın olmadığı yerde caizidir. Allahın kelamı açı nass değilmidir?
bunama meselesine gelince, sen kimsin ki, ibni Mesuda r.a "bunadı ise" diyorsun?
hakikaten şianın kaynağı yahudilik olsa gerek onlar gibi kin duyuyor onlar gibi cedel içinde boğuluyor onlar gibi ardı arkası kesilmeyen sorular soruyor onlar gibi insanları saptırmak için gerçekleri çarpıtıyorsunuz
ibni mesud'un ömrünün sonlarında bunadığı görüşü bana aid olamaz değil mi? bu benim onun son iki sureyi redetmesi ile ilgili olarak çeşitli kitaplarda okuduğum bir bilgi
ikinci olarak bir mümin aklını kaybetse ve Kur'an'ın tamamını reddetse kafir olmaz
üçüncü olarak hadi ibni mesud haklı diyelim bu takdirde sahabenin geri kalan tamamı Kur'an'da olmayan iki sureyi Kur'an'a eklemiş ve kafir olmuşlar demektir
beni ibni mesud'a bunak demekle itham ediyorsun da kendin sahabelerin tamamını tekfir ediyorsun ey yahudicik farkında mısın? konuya attığın başlık bile seni kafir tapmaya yeter de artar bile Allah korusun
sahi Ali ve Hasan ile Hüseyi'in son iki sure hakkındaki görüşleri neler? eğer bu ikisi Kur'an'dan değilse Ali hilafeti zamanında neden bu iki "eklemeyi" Kur'an'dan çıkarmadı? Ali'yi de tekfir edecek misin?