Allah'ın Selamı, Rahmeti ve Bereketi Hidayete Tabi Olan Kullarının Üzerine Olsun...
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Allah'ın Selamı, Rahmeti ve Bereketi Hidayete Tabi Olan Kullarının Üzerine Olsun...

İSLAMİ BİLGİ PAYLAŞIM SİTESİ
 
AnasayfaLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap
Rahmet Forum Son Konular
Konu Yazan GöndermeTarihi
star
starPaz 28 Ekim 2012, 12:04
star
starÇarş. 14 Eyl. 2011, 21:58
star
starSalı 13 Eyl. 2011, 18:41
star
starSalı 06 Eyl. 2011, 19:48
star
starSalı 06 Eyl. 2011, 19:15
star
starSalı 06 Eyl. 2011, 19:02
star
starPtsi 05 Eyl. 2011, 22:51
star
starPaz 04 Eyl. 2011, 13:51
star
starCuma 02 Eyl. 2011, 16:06
star
starCuma 02 Eyl. 2011, 15:45
Similar topics
  • » Namaz Vakitleri
  • » Hadislerle Namaz Kılma Şekli

  • Ayakkabı İle Namaz Kılmak

    Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek
    Yazar Mesaj
    e-mir
    Admin
    Admin
    e-mir
    Yaş :
    Kayıt tarihi : 02/02/09
    Mesaj Sayısı : 1596
    Nerden :
    Ayakkabı İle Namaz Kılmak Vide
    http://www.rahmet.yetkin-forum.com
    MesajKonu: Ayakkabı İle Namaz Kılmak Ayakkabı İle Namaz Kılmak Icon_minitimeSalı 01 Ara. 2009, 21:03

    "Bazen yalın ayak, bazen de ayakkabıları ayağında olduğu hâlde namaz kılardı."1

    Bu şekilde namaz kılmayı ümmetine mübah kılmış ve şöyle buyurmuştur :

    "Herhangi biriniz namaz kılmak istediğinde ayakkabılarını ya giyip onlarla namazı kılsın ya da onları çıkarıp ayaklarının arasına koysun; onlarla başkasına rahatsızlık ve sıkıntı vermesin."2

    Bazen de ayakkabıyla namaz kılınması hususunda ısrarla durmuş, şöyle buyurmuştur :

    "Yahudilere muhalefet edin! Çünkü onlar, ne ayakkabılarıyla ne de mestleriyle namaz kılarlar."3

    Bazen namaz esnasında ayakkabılarını çıkarır, sonra namazına bu hâlde devam ederdi. Ebû Saîd el-Hudrî şöyle demiştir :

    "Rasûlullah (s.a.v.) bir gün bize namaz kıldırıyordu. Namazda olduğu hâlde ayakkabılarını çıkardı ve sol tarafına koydu. Bunu gören cemaat de ayakkabılarını çıkardılar. Rasûlullah (s.a.v.) namazı bitirince : "Ayakkabılarınızı niçin çıkardınız ?" diye sordu. Cemaat : "Senin, ayakkabılarını çıkardığını görünce, biz de ayakkabılarımızı çıkardık." dediler. Bunun üzerine Hz. Peygamber (s.a.v.) şöyle buyurdu :

    "Cebrail bana gelerek, ayakkabılarımda pislik -veya eza- (bir rivayette: necaset) olduğunu haber verdi; ben de ayakkabılarımı çıkardım. Sizden bir kimse mescide geldiği zaman ayakkabılarına baksın, onlarda pislik -veya eza- (bir rivayette : necaset) görürse, onu silsin ve sonra onlarla namaz kılsın."4

    "Hz. Peygamber (s.a.v.) namaz esnasında ayakkabılarını çıkardığı zaman onları sol tarafına koyardı."5 Şöyle buyururdu :


    "Biriniz namaz kılmak istediğinde ayakkabılarını sağ tarafına koymasın. Sol tarafına da koymasın; çünkü onun solu, başka bir kimsenin sağı olur. Eğer sol tarafında kimse yoksa o zaman soluna koyabilir; fakat sol tarafında da biri varsa, o zaman onları ayaklarının arasına koysun."7

    1-Ebû Davud ve İbn Mâce. Hadis, Tahâvî’nin de belirttiği üzere mütevatirdir.

    [Ebû Dâvud, Salât 88 (653), c.3, s.13; İbn Mâce, İkametü's-salât 66 (1038), c. 3, s. 343. Mütercim]

    2-Ebû Davud ve Bezzâr (“Zevâid”inde, 53) rivâyet etmiştir. Hâkim, hadisin sahih olduğunu söylemiş, Zehebî de bu görüşünde ona katılmıştır.

    [Ebû Dâvud, Salât 89 (655), c.3, s.16. Mütercim]

    3-Ebû Davud ve Bezzâr (“Zevâid”inde, 53) rivâyet etmiştir. Hâkim, hadisin sahih olduğunu söylemiş, Zehebî bu görüşünde ona katılmıştır.

    [Ebû Dâvud, Salât 88 (652), c.3, s.12. Mütercim]

    4-Ebû Davud, İbn Huzeyme ve Hâkim. Hâkim, hadisin sahih olduğunu söylemiş; Zehebî ve İmam Nevevî de bu görüşünde ona katılmışlardır. Birinci rivâyet, “el-İrvâ” (284) adlı kitabımda tahriç edilmiştir.

    [Ebû Dâvud, Salât 88, (650, 651). Hadis hakkında şu açıklamalar yapılmıştır: 1- Hadiste geçen "eza"dan maksat, temiz olsa bile pis kabul edilen, görünce hoşa gitmeyen şeydir. 2- Hadis ayakkabı ile namaz kılınabileceğine delildir. 3- Hadis, ayakkabıda gözle görülen pisliğin silinip atılmasıyla ayakkabının temizlenmiş olacağını ve onunla namaz kılınabileceğine delildir. 4-Hattâbî bu hadisten: "Bir kimse elbisesinde pislik olduğunu fark etmeden namaz kılıp sonra fark edecek olsa, namazı geçerlidir, yeniden kılması gerekmez" hükmünü çıkarmıştır. 5- Resûlullah'ın sözlerine uymak vacip olduğu gibi fiillerine uymak da vaciptir. Zira ashab, onun, ayakkabısını çıkardığını görünce derhal ayakkabılarını çıkarmışlardır. 6-Amel-i yesir (az iş, fiil) namazı bozmaz. (Kütüb-i Sitte Muhtasarı tercümesi ve Şerhi, İbrahim Canan, c.8, s.519) Mütercim]

    5-Ebû Davud, Nesâî ve sahih bir senedle İbn Huzeyme (1/110/2) rivâyet etmiştir.

    [Ebû Dâvud, Salât 88 (648), c.3, s.7; Nesaî, Kıble 25 (776), c.3, 466; İbn Mâce, İkametü's-salât 205 (1431), c. 4, s. 254. Mütercim]

    6-Ebû Davud, İbn Huzeyme ve Hâkim. Hâkim, hadisin sahih olduğunu söylemiş; Zehebî ve İmam Nevevî de bu görüşünde ona katılmışlardır. Birinci rivâyet, “el-İrvâ” (284) adlı kitabımda tahriç edilmiştir.

    [Ebû Dâvud, Salât 89 (654), c. 3, s. 15. Mütercim]

    www.selefisalihin.free.fr/ adresinden alınmıştır.
    [ Yazılanlardan günümüzün halı kaplı camilerine ayakkabı ile girilmesinin caiz olduğu ya da sadece yukarıdaki delillerden hareketle, konu hakkında bir delile dayanmadan camilere halı serilmesinin bidat olduğu hükmünü çıkarmak yanlış olur. e-mir. ]
    Sayfa başına dön Aşağa gitmek

    Ayakkabı İle Namaz Kılmak

    Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön
    1 sayfadaki 1 sayfası

    Bu forumun müsaadesi var: Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
    Allah'ın Selamı, Rahmeti ve Bereketi Hidayete Tabi Olan Kullarının Üzerine Olsun... :: DİNİ KONULAR :: Fıkıh :: Salih Ameller -