Abbasi halifesi el-Mehdi'nin oğlu Musa el-Hadi'ye vasıyeti: [Parantez içi ifadeler bana aiddir. e-mir.] Ey Oğul! İşbaşına geldiğin zaman bu Mani ehline dikkat et. Bunlar halkı [başlangıçta] zühd, salih amel ve günahlardan sakınmaya davet ederler. Sonra eti, suyla temizliği ve hasta hayvanın öldür[erek ya da karantina ile hastalığı önlemeye çalışma]yı yasaklamaya başlarlar. Daha sonra biri nur diğeri de zulmat olmak üzere iki ilaha ibadeti emrederler. Daha sonra kardeşler arasında evlenmeyi, bevl [sidik] ile yıkanmayı, zulmetin dalaletinden kurtarıp nurun hidayetine sevk etmek için çocuk kaçırmayı mübah sayarlar.
el- Hadi babasının bu vasıyeti üzerine bunlardan birçoğunu öldürmüş, geri kalan tamamını da eğer Allah kendisine ömür nasib ederse öldüreceğine dair yemin etmiştir.
Ama bu zındıklar varlıklarını devam ettrimeye muvaffak olmuşlardır.
Talat Koçyiğit, Hadis Tarihi, TDV Yayınları, shf. 120
büyük muhaddis Şa'bi (Ö. H. 103); "Batıl fırkaların en tehlikelisi olan Rafıziler, sevdikleri veya korktukları için değil, müslümanlara karşı olan kin ve nefretleri sebebi ile, onlara fenalık yapmak için İslam'ı kabul etmişlerdir." der. Bunlar hiçbir ölçü tanımadan hadis uydurmuşlardır. Bu zındıklardan biri, hurafeler ve uydurmalarla dolu kitabını bir ağacın kovuğuna yerleştirip üzerini kurşunla kapattıktan bir süre sonra, ortay çıkıp, falan yerdeki ağacın içinde bir kitap bulunduğu ve o kitapta yazılanlara uyulması gerketiğinin kendisine rüyasaında gösterildiğini söylemiştir.
Prof. Dr. İsmail L. Çakan, Anahatlarıyla Hadis, Ensar Neşriyat, shf. 201,202