Konu: Namus Cinayetinin Dini Hükmü Cuma 04 Eyl. 2009, 22:54
Bu konu namus cinayeti işleyenleri bahane ederek İslam'a ve müslümanlara hakaret eden namussuzlara cevabımızdır.
İmam Malik - Muvatta - Akdiye
19. Karısının Yanında Yabancı Bir Adam Yakalayan Kişi
17. Ebû Hüreyre (r.a.)'den: Sa'd b. Ubade, Resûluliah (s.a.v.)'a:
«— Ne buyurursun? (Ya Resûlallah) karımla beraber yabancı bir erkeği yakalarsam, dört şahid getirebileceğim zamana kadar ona mühlet mi vereyim?» dedi. [Yani ben dört şahid bulana kadar bırakyım da o işine mi baksın? Ben şahid bulana kadar ya iş biter ve şahidlerin şahidlik edeceği birşey kalmazsa?]
Resûlullah (s.a.v.):
«— Evet» diye cevap verdi.
[Peki bu durumda zina edenin yanına zinası kâr mı kalacak? Elbetteki hayır. Bu durumda devreye aşağıdaki ayetler girer: 24 Nur 6-10- Eşlerine zina isnadında bulunup da kendilerinden başka şahitleri olmayanlara gelince, onların her birinin şahitliği, kendisinin doğru söyleyenlerden olduğuna dair dört defa Allah adına yemin ederek şahitlik etmesi, beşinci defa da, eğer yalan söyleyenlerden ise Allah'ın lanetinin kendi üzerine olmasını dilemesidir. Beşinci defa da: eğer yalan söyleyenlerden ise Allah'ın lanetinin kendi üzerine olmasını dilemesidir. Kadının, kocasının yalan söyleyenlerden olduğuna dair dört defa Allah adına yemin ve şahitlik etmesi,kendisinden cezayı kaldırır. Beşinci defa da, eğer (kocası) doğru söyleyenlerden ise Allah'ın gazabının kendi üzerine olmasını diler.]
18. Said b. el-Müseyyeb (r.a.)'den: îbni Hayberî adında Şamlı bir adam, karısıyla birlikte yabancı bir erkek yakalayınca hemen o erkeği öldürdü; ya da hem erkeği, hem de kadını öldürdü. Muaviye b. Ebî Süfyan, bu konuda hüküm veremedi. Ebû Musa el-Eş'ari'ye bir mektup yazarak, konuyu kendi adına Ali b. Ebi Talib'e sormasını istedi. Ebû Musa el-Eş'arî de konuyu Ali'ye sordu. Ali: «— Böyle bir şey benim bölgemde olmamıştır. Bu konuyu araştırıp bana bildirmeni istiyorum» dedi, Ebû Musa ona:
«— Muaviye b. Ebi Süfyan, bu konuyu benim sana sormamı yazmış» deyince Ali:
«— Ben, Ebû Hasanım, dört şahid getiremezse ipi (öldürülenin velilerine) teslim edilir. (Onlar da kısas olarak onu öldürebilirler)» dedi.
[Bunun sebebi ise adamın karısı ve bir başkasına tuzak kurarak onları öldürmesi sonra da zina ediyorlarmış süsü vermesi ihtimalinin olması olabilir. Hatta dört şahid olsa bile adam böylesi bir durumda karısını öldüremeyebilir. Zira bir kişi hem şikayetçi hem şahid hem savcı hem hakim hem de cellad olamaz. Her önüne gelen de kanunları kendi uygulayamaz. Allahu Alem.]