Allah'ın Selamı, Rahmeti ve Bereketi Hidayete Tabi Olan Kullarının Üzerine Olsun...
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Allah'ın Selamı, Rahmeti ve Bereketi Hidayete Tabi Olan Kullarının Üzerine Olsun...

İSLAMİ BİLGİ PAYLAŞIM SİTESİ
 
AnasayfaLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap
Rahmet Forum Son Konular
Konu Yazan GöndermeTarihi
star
starPaz 28 Ekim 2012, 12:04
star
starÇarş. 14 Eyl. 2011, 21:58
star
starSalı 13 Eyl. 2011, 18:41
star
starSalı 06 Eyl. 2011, 19:48
star
starSalı 06 Eyl. 2011, 19:15
star
starSalı 06 Eyl. 2011, 19:02
star
starPtsi 05 Eyl. 2011, 22:51
star
starPaz 04 Eyl. 2011, 13:51
star
starCuma 02 Eyl. 2011, 16:06
star
starCuma 02 Eyl. 2011, 15:45
Similar topics
  • » TAKLİT HASTALIĞI
  • » Hadisin Delil Oluşunu İnkar Edenin Durumu

  • Hadisin Kur'an'a Arzı Hastalığı

    Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek
    Yazar Mesaj
    e-mir
    Admin
    Admin
    e-mir
    Yaş :
    Kayıt tarihi : 02/02/09
    Mesaj Sayısı : 1596
    Nerden :
    Hadisin Kur'an'a Arzı Hastalığı Vide
    http://www.rahmet.yetkin-forum.com
    MesajKonu: Hadisin Kur'an'a Arzı Hastalığı Hadisin Kur'an'a Arzı Hastalığı Icon_minitimePaz 01 Mart 2009, 19:40

    Bazı ilimler vardır ilaç gibidir. Bazı görüşler de vardır ki abdesthane gibidir, ancak zaruret anında zikredilir.
    Allah’a (c.c.) hamd olsun ki, uzun zamandır mevcut olmayan fakat şimdilerde (kötü) kokusu
    yayılan bir görüş var. O da şu:
    Bir rafizi zındığı sözünde ileri giderek sünnet-i nebeviyye ve rivayet edilen hadislerle amel edilemeyeceğini, sadece Kur’an’ın delil olacağını söylemiştir. Allah Teala (c.c.), hadisi şeriflerin aliliğini ve şerefini arttırsın.
    Bu kişi sözüne delil olarak da şu hadisi getirmiştir:
    “Size benden bir hadis geldiğinde bunu Kur’an’a arzedin. Eğer bu hadisle ilgili Kur’an’da bir
    asıl buluyorsanız hadisi alın, bulamıyorsanız onu reddedin”[1]
    Bu rafiziden bu hadisi ben de bu şekilde işittim. Başkaları da işitti. Bazıları oralı olmadı.
    Bazıları da bu sözün aslını feslini ve nereden çıktığını bilmiyor.
    Ben bu sözün aslını ve batıl olduğunu insanlara açıklamak istedim. Çünkü bu, toplumu helaka
    götürecek en büyük sebeplerden bir tanesidir.
    [1] Hadis mevzudur. Ukayli sahih isnadı yoktur der. Sağani de mevzudur der. Bkz. Şevkani,
    el-Fevaidu’l Mecmua, 278, 291;

    Suyutî

    [Biz de deriz ki bu görüş iki açıdan sakattır. Birincisi bir kişinin bu sözle amel edebilmesi için Kur'an'ı her şeyi ile mükemmelen bilmesi lazımdır.e-mir.
    İkincisi ise biz söz konusu hadisi Kur'an'a arz ettiğimizde Kur'an'da "Ey Kullarım!Rasulümden bir hadis duyduğunuzda onu Kur'an'a arz edin.O hadisi teyid eden bir ayet bulursanız hadise uyun; bulamazsanız bırakın." şeklinde bir ayet göremiyoruz.Dolayısı ile bu hadis ile ameli bırakıyoruz.(Bu mantık yürütme Beyhaki'ye, ifadeler bana aittir.e-mir)
    Beyhaki,Delail: 1/27.]
    Şevkani de aynı mantıkla mezkur hadisi Kur'an'a arz etmiş ve ulaştığı sonucu şöyle açıklamıştır: Bu hadisi, Kur'an'a arz ettik ve Kur'an'da 'Rasul size neyi verirse onu alınız; neden nehyederse ondan da kaçınınız.' Haşr/7 ayetine ve daha birçok ayete ters düştüğünü gördük. Bu sebepten bu hadisin uydurma olduğunu ve Resulullah'ın bu hadisi söylemekten beri olduğunu gördük.
    Albani, Hadis Üzerine Selefi Bir Yaklaşım, Esra Yayınları, shf. 38


    En son e-mir tarafından Perş. 10 Eyl. 2009, 16:14 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
    Sayfa başına dön Aşağa gitmek
    e-mir
    Admin
    Admin
    e-mir
    Yaş :
    Kayıt tarihi : 02/02/09
    Mesaj Sayısı : 1596
    Nerden :
    Hadisin Kur'an'a Arzı Hastalığı Vide
    http://www.rahmet.yetkin-forum.com
    MesajKonu: Geri: Hadisin Kur'an'a Arzı Hastalığı Hadisin Kur'an'a Arzı Hastalığı Icon_minitimePerş. 10 Eyl. 2009, 16:13

    Müslim - Kitabu'l-Libas - 33
    Saç Ekleyen ve Ekleten, Döğme Yapan ve Yaptıran, Yüz Yolan ve Yolduran ve Diş Törpülettiren Kadınlarla Allah'ın Yarattığını Değiştiren Kadınların Yaptıklarının Haram Kılınması Babı

    120- (2125) Bize İshâk b. İbrahim ile Osman b. Ebî Şeybe rivayet ettiler. Lâfız İshâk'ındır. (Dediler ki) : Bize Cerîr, Mansûr'dan, o da İb­rahim'den, o da Alkame'den, o da Abdullah'dan naklen haber verdi. Ab­dullah şöyle demiş: Allah döğme yapan ve yaptıran kadınlara yüz yolan ve yolduranlara, güzellik için diş törpülettirenlere, Allah'ın yarattığı şekli değiştirenlere lânet etmiştir.

    Bu söz Benî Esed kabilesinden Ümmü Ya'kub denilen bir kadının kulağına varmış.
    Ümmü Ya'kub Kur'an okuyor­du. Hemen Abdullah'a gelerek:

    — Ne o senden kulağıma gelen söz! Sen döğme yapanlara ve yaptı­ranlara, yüzden kıl yolduranlara, güzellik için diş törpületenlere Allah'ın yarattığı şeklî değiştirenlere lanet okumuşsun! dedi. Abdullah da :

    — Resûlüllah (Sallallahü Aleyhi ve Sellem'in lânet ettiklerine ben ne­den lanet etmiyecekmişim. Hem bu Allah'ın kitabında vardır, cevâbını verdi. Kadın :

    Yemin olsun ben Mushafın iki kabuğu arasındakileri okudum. Ama bunu bulamadım, dedi. Abdullah :

    — Gerçekten onu okudunsa mutlaka bulmuşsundur. Allah (Azze ve Celle);

    «Size Resul ne getirdiyse onu alın! Sizi neden nehyetti ise hemen vaz­geçin!»* buyurmuştur, dedi.

    Bunun üzerine kadın:

    — Gerçekten ben şimdi senin hanımının üzerinde bundan bir şey görüyorum, dedi. Abdullah:

    — Git de bak! dedi. Arkacığından kadın Abdullah'ın hanımının yanı­na girdi. Fakat bir şey göremedi. Ve Abdullah'ın yanına gelerek:

    — Bir şey görmedim, dedi. Abdullah:

    — Bana bak, bu olsaydı biz onunla bir arada olamazdık. Mukabele­sinde bulundu.

    * Haşr Suresi-7. Ayet
    Sayfa başına dön Aşağa gitmek
    e-mir
    Admin
    Admin
    e-mir
    Yaş :
    Kayıt tarihi : 02/02/09
    Mesaj Sayısı : 1596
    Nerden :
    Hadisin Kur'an'a Arzı Hastalığı Vide
    http://www.rahmet.yetkin-forum.com
    MesajKonu: Geri: Hadisin Kur'an'a Arzı Hastalığı Hadisin Kur'an'a Arzı Hastalığı Icon_minitimePaz 03 Ocak 2010, 14:51

    Muhaddislerin hadis tenkidinde başvurdukları ölçülerden biri metin tenkididir. Metnin incelenmesi sonucunda, aralarını cem etmek mümkün olmayacak şekilde Allah'ın kitabına muhalif olduğu veya önceki hükmün nesh olunduğuna karar vermek için, hangisinin sonra olduğunu bilmek mümkün olmadığı ortaya çıkarsa, hadis reddedilerek zayıf veya uydurma olduğu kanaatine varılır.

    Muhaddisler bu kaide ile ilgili Resûlullah'tan (s.a.) bir hadis de zikretmişlerdir. Buna göre Peygamberimiz;

    "Size benden bir hadis rivayet edildiğinde Kur'an'a arz ediniz; ona muvafık ise kabul ediniz, muhalifse reddediniz" [1] buyurmuştur.

    Hattabî (ö. 388/998), zındıkların uydurduğunu söyleyerek "Bana Kitap ve onunla birlikte bir benzeri verildi" [2] hadisi ile bu rivayeti reddetmektedir. Şevkanî (ö. 1250/1834) ise, bizzat bu hadisin kendisinde söz konusu görüşün reddedilmesine delalet eden karineler bulunmaktadır. Zira biz onu Allah'ın kitabına arzettiğimizde onunla çeliştiğini görmekteyiz. Nitekim Kur'ân-ı Kerîm'de "Resul size neyi verdiyse onu alın, sizi neden nehyetmişse ondan sakının" [3] buyurulmuştur, demektedir [4].

    Muhtemelen muhaddisler hadisi Kur'an'a arzetmeyi, hadislerle gelen bilgilerin Kur'an'da bulunmaması halinde reddedileceği şeklinde anlamışlardır. Halbuki söz konusu hadisten bu anlaşılmamakta; hadis, Kur'an'a uygun olan rivayeti kabul etmeyi, muhalif olanı ise reddetmeyi ifade etmektedir. Dolayısıyla Kur'an'a muhalif, onunla tenakuz halinde veya anlamı çelişkili olan bir hadisi kabul etmek ve sahih olduğuna hükmetmek mümkün değildir. Bu ölçü, uydurma olduğuna hükmedilen bir hadisin sahih kabul edilmesi mânasına gelmeyip; böyle bir hadisin isnadı ister sahih, ister zayıf olsun muhtevasının Kur'an'a uygun olduğu anlamına gelmektedir, demektir.

    Tabiî olan Resûlullah'ın (s.a.) hadislerinin Kur'an'a muhalif değil, uygun olmasıdır. Nitekim Allah (c.c):

    "Eğer (Peygamber) bize atfen bazı sözler uydurmuş olsaydı, elbette onu kıskıvrak yakalardık, sonra onun can damarını koparırdık (onu yaşatmazdık). Hiçbiriniz buna mani de olamazdınız" [5] buyurmaktadır. Zira sahih sünnet ve Kur'an aynı kaynaktan gelmekte olup her ikisi de Allah katındandır. Allah katından olan bilgilerde ise çelişki ve tenakuz söz konusu olamaz.



    [1] San'anî, Mevzuat, s. 64.
    [2] EbuDâvûd, Sünne, 5.
    [3] el-Haşr: 59/7.
    [4] Şevkanî, el-Fevâidil'l-mecmua, s. 291.
    [5] el-Hakka: 69/44-47.


    En son e-mir tarafından Paz 03 Ocak 2010, 14:58 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
    Sayfa başına dön Aşağa gitmek
    e-mir
    Admin
    Admin
    e-mir
    Yaş :
    Kayıt tarihi : 02/02/09
    Mesaj Sayısı : 1596
    Nerden :
    Hadisin Kur'an'a Arzı Hastalığı Vide
    http://www.rahmet.yetkin-forum.com
    MesajKonu: Geri: Hadisin Kur'an'a Arzı Hastalığı Hadisin Kur'an'a Arzı Hastalığı Icon_minitimePaz 03 Ocak 2010, 14:56

    Ben e-mir derim ki;
    Misfir b. Gurmullah ed-Dümeyni'den alıntıladığım yukarıdaki yazıdan ben şunu anladım:
    Farzı muhal
    Kur'an'da 3*3=9 yazıyor, fakat 2*2=4 yazmıyorsa, "2*2=4'tür." diyen bir hadisi, Kur'an'da yazmıyor diye yalanlayamayız.
    Fakat hadiste "3*3=10'dur." diyorsa, bu hadisi 3*3=9 ayetine dayanarak yalanyabiliriz.

    Bu ed-Dümeyni'nin yukardaki ifadelerinden anladığım olup en doğrusunu Allah bilir.
    Sayfa başına dön Aşağa gitmek

    Hadisin Kur'an'a Arzı Hastalığı

    Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön
    1 sayfadaki 1 sayfası

    Bu forumun müsaadesi var: Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
    Allah'ın Selamı, Rahmeti ve Bereketi Hidayete Tabi Olan Kullarının Üzerine Olsun... :: DİNİ KONULAR :: Hadis :: Hadis Müdafaası -