"Siyon oğulları hükümdarlıklarına sevinsinler, tef ve ud ile dansederek adını tesbih etsinler, terennüm etsinler Tehlil getirin, kutsallığında (Kudüs'de) Allah'ı tesbih edin Rebab ve ud ile tesbih edin Tef ve dans ile tesbih edin Sazlar ve zurnalarla tesbih edin Türlü naralarla tesbih edin"
Amir Bin Abdullah Bin Zübeyr dedi ki; “Babama geldim ve dedim ki; “Allahı zikreden hayırlı bir kavim gördüm İçlerinde Allah korkusundan çığlık atıp bayılanlar vardı Onlarla beraber oturdum” Bunun üzerine babam dedi ki;
“Onlarla oturma! Ne Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem, ne Ebu Bekir, ne Ömer ne de diğer sahabelerde böyle bir şey yoktu Senin o gördüklerin, bunlardan daha mı çok huşu sahibidir?” [Ebu Nuaym, Hilye﴾3/167168﴿; el-İtisam﴾1/306﴿]
Katade(ra); “Rablerinden korkarak derileri ürperir Sonra Allah’ın zikriyle kalpleri yatışır” ayetini okudu ve dedi ki; “Bu Allah’ın dostlarının sıfatıdır Allah onları, “şuurlarının kaybolmasıyla, çığlık atıp bayılmalarıyla” değil, derilerinin ürpermesi, gözlerinin yaşarması ve zikrullah ile kalplerinin sükünete ermesiyle vasıflıyor Zira çığlık atıp bayılmak, şuurların gitmesi, ancak bidat ehlinde bulunur ve şeytandandır” [Abdurrazzak Tefsir﴾2/172﴿; Said Bin Mansur, Tefsir﴾no:94﴿]
Kays Bin Ubade(ra) diyor ki; “Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’in ashabı zikir anında sesi yükseltmeyi çirkin görürlerdi” [İbni Ebi Şeybe﴾7/189﴿ Kurtubi﴾1/10﴿]
İmam Buhari Kitabus Siyer’de “Tekbirde sesin yükseltilmesinde kerih olanı” diye bir bab açmış, Ebu Musa(ra)’den şu rivayeti nakletmiştir; “Rasulullah sallallahu aleyhi ve selem ile beraberdik Bir vadiden inerken tekbir getiriyor, çıkarken de tehlil ediyorduk Sesimizi biraz yükselttik Bunun üzerine buyurdu ki; “ey insanlar, kendinize acıyın Zira siz ne sağır birisine, ne de burada olmayan birisine sesleniyorsunuz Şüphesiz O sizinle birliktedir, çok iyi işitir, çok yakındır O’nun ismi mübarek, şanı da yücedir” [Buhari﴾Cihad ve siyer,131, megazi,38, deavat 50,67, kader 7, tevhid,9﴿; Müslim﴾zikir 442704﴿; Tirmizi﴾5/457﴿; Ebu Davud﴾2/182﴿; Nesai, Amelül Yevme vel Leyle﴾s364﴿, Tuhfetul Eşraf﴾6/426﴿]
Bu hadisin şerhinde Kastalani der ki;“Taberi dedi ki; “Zikir ve duada sesi yükseltmenin mekruhluğunu sahabe ve tabiinden selefin çoğu söylemişlerdir” Bu hadis de, Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’in zikirde sesin yükseltilmesini çirkin gördüğünü gösteriyor” [Kastalani İrşadus Sari﴾5/135﴿]
“Allah’ın evlerinden bir evde toplanıp Allah’ın Kitabını okuyan ve aralarında ders yapan bir topluluğu, melekler rahmet ve sekinet ile kuşatırlar, Allah onları kendi katındakilerle anar” [Müslim﴾4/2074﴿ Beyhaki Şuab﴾2/262﴿]
İbni Abbas(ra)’dan mevkuf olarak gelen rivayet ise şu şekildedir; Ona “En üstün amel hangisidir?” diye sorulunca dedi ki; “Allah’ı zikretmek en büyüktür Bir evde toplanıp Allah’ın kitabını okuyan ve aralarında ders yapan hiçbir topluluk yoktur ki, melekler onları kanatlarıyla gölgelemesin Onlar bundan başka bir söze dalmadıkları sürece Allah’ın misafirleridir” [Sahihtir Darimi﴾1/113﴿; İbni Ebi Şeybe﴾6/156,7/135﴿; Beyhaki, Şuab﴾1/448,2/357﴿; ed-Dubbî, Kitabud Dua﴾s279﴿; Hatib, Muvazzahu Evham﴾2/53334﴿; İbni Receb, Cami﴾s344﴿]