Allah'ın Selamı, Rahmeti ve Bereketi Hidayete Tabi Olan Kullarının Üzerine Olsun...

İSLAMİ BİLGİ PAYLAŞIM SİTESİ
 
AnasayfaTakvimSSSAramaKayıt OlGiriş yap
Rahmet Forum Son Konular
Konu Yazan GöndermeTarihi
star
starPaz 28 Ekim 2012, 12:04
star
starÇarş. 14 Eyl. 2011, 21:58
star
starSalı 13 Eyl. 2011, 18:41
star
starSalı 06 Eyl. 2011, 19:48
star
starSalı 06 Eyl. 2011, 19:15
star
starSalı 06 Eyl. 2011, 19:02
star
starPtsi 05 Eyl. 2011, 22:51
star
starPaz 04 Eyl. 2011, 13:51
star
starCuma 02 Eyl. 2011, 16:06
star
starCuma 02 Eyl. 2011, 15:45
Similar topics
  • » Staj başlatma Hakkında

  • El öpmek Hakkında

    Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek
    Yazar Mesaj
    e-mir
    Admin
    Admin
    avatar
    Yaş :
    Kayıt tarihi : 02/02/09
    Mesaj Sayısı : 1596
    Nerden :
    http://www.rahmet.yetkin-forum.com
    MesajKonu: El öpmek Hakkında Perş. 26 Ağus. 2010, 16:14

    Sünen-i ibni Mace-Kitabu'l-Edeb
    16- Erkek. Erkeğin Elini Öper, Babı


    3704) İbn-i Ömer (Radiyallâhü anhümâ) dan: Şöyle demiştir:

    Biz, Peygamber (Sallallahü Aleyhi ve Sellem)'in elini öptük.



    3705) .. Safvân bin Assâl (Radiyallâhü anh)'rivayet edildiğine

    Yahudilerden bir gurup. Peygamber (Sallallahü Aleyhi ve Sellem)'in elini ve ayaklarını öptüler."



    İzahı


    İbn-i Ömer (Radıyallâhü anhümâ) "nın hadîsini Tirmizi ve Ebü Dâvûd da rivayet etmişlerdir. Safvân (Ra­dıyallâhü anh) 'in hadisini Tirmizi, Nesâi ve Hâkim de rivayet etmişlerdir. Bu hadîsler erkeğin elini ve ayağını öpmenin erkek için helâl olduğuna delâlet eder. Tuhfe yazarının beyânına gö­re İbn-i Battal bu konuda şöyle demiştir:

    Âlimler el öpmek meselesi hakkında ihtilâf etmişlerdir: Mâlik el öpmeye karşı çıkarak, bunun meşruluğu yolunda rivayet olunan hadisleri sabit görmemiştir. Diğer âlimler el öpmeyi caiz saymışlardır. Ebheri demiş ki: Mâlik, kibir ve gurura sebebiyet veren el öpme ve kibirden dolayı el öptürme işine karşı çıkmıştır. Şayet bir erkeğin dindarlığı, ilmi veya şerefi gibi bir faziletinden dolayı eli Allah rızâsı için öpülürse Mâlik bunu caiz görmüş­tür.

    Nevevi de: Bir adamın: zühd ve takvası veya dîn bilgini oluşu, ya da faziletli eşraftan oluşu gibi dîni meziyetlerinden dolayi elinin öpülmesi mekruh değildir, hattâ müstehaptır. Fakat zengin­liği, nüfuzu veya dünya etiketi için elinin öpülmesi şiddetle mekruh­tur. Ebû Said el-Mütevelli bunun caiz olmadığını söylemiştir, der.

    Hanefi mezhebine âit İbn-i Âbidin adlı kitabın "El-Hazar ve'l-İbâha" bölümünde bu hususla ilgili verilen bilginin öze­ti şöyledir:

    Sevap ve ikram, mâhiyetinde olmak üzere ve şehvet duygusu ol­maksızın erkeğin başka bir erkeğin elini öpmesi caizdir. Bu husus­ta icmâ vardır. El-Hâniye ve el-Hakâik'ta böyle denilmiştir. Din bil­gininin ve dînî vecibeleri ifâ eden devlet adamının elini öpmek ise, sünnet veya mendûb'tur. Din bilgininin başını öpmek daha çok sevabtır. Bir erkek, din bilgininin ayağını öpmek istediği zaman o bil­ginin ayağını öptürmesi meşrudur. Bir kavle göre öptürmemelidir.

    Bir kavle göre öptürmenin beş çeşidi vardır:

    Baba, sevgi için oğlunun yanağından öper. Evlâd, merhamet duy­gusuyla baba ve anasının başından öper. Erkek kardeş, erkek kar­deşinin alnından öper. Koca karısını şehvet maksadıyla dudağından öper. Mü'min erkeklerin eli; saygı ve ikram maksadıyla erkekler ta­rafından öpülür.

    Sayfa başına dön Aşağa gitmek
    e-mir
    Admin
    Admin
    avatar
    Yaş :
    Kayıt tarihi : 02/02/09
    Mesaj Sayısı : 1596
    Nerden :
    http://www.rahmet.yetkin-forum.com
    MesajKonu: Geri: El öpmek Hakkında Perş. 26 Ağus. 2010, 16:43

    Soru: İslâm dininin umumi hükümleri dikkate alındığı zaman, el öpmenin caiz olmayacağını açıklar mısınız?
    İslamda El Öpmek [Soru ve Cevapları]
    Cevap: Alimlerin, salih kimselerin ve anne ile babanın ellerini öpmek dinimizin hükümlerine göre caizdir Bu hükmü beyan ettikten sonra bu hususun bilgi ve belgelerini okuyucularımızın bilgisine arz etmek isteriz Şöyle ki:
    a) Bir Yahudi, arkadaşına (hitaben) "Bizi şu peygambere götür" dedi Kalkıp Peygamber (sav)'e geldiler de kendisinden dokuz açıklayıcı ayetleri sordular Ravi bu hadisi, "İki (Yahudi) şahıs, Resul-i Ekrem'in (sav) elini ayağını öptüler, "Senin muhakkak bir peygamber olduğuna şahitlik ederiz" dediler" diye zikretti
    Biraz açıklayalım: Yahudiler arasında on emir vardır Bunların dokuzu, Müslümanlar ile Yahudiler arasında ortak; biri, sadece Yahudilere mahsustur Gelen şahıslar, müşterek bulunan dokuz emri sordular, birini de gizlediler Peygamber (sav) Efendimiz, hem sordukları dokuz şeyi, hem de gizlediklerini haber verdi Bunun üzerine Resulullah'ın (sav) el ve ayaklarını öptüler
    b) Abdullah bin Ömer (ra)'in Abdurrahman bin Ebi Leyla'ya naklettiği bir kıssada şöyle denilmiştir: "Biz ona (Hazreti Peygamber'e) yaklaştık ve elini öptük"
    c) Zeyd bin Sabit (ra) bir cenazenin üzerine namaz kılmıştı Namazı takiben kendisine katırını getirdiler O binmek üzere iken, Abdullah bin Abbas (ra) hayvanın üzengisini tutmuştu Bunu gören Zeyd (ra), "Ey Resulullah'ın (sav) amcasının oğlu! Onu bırak" dedi Abdullah bin Abbas (ra), "Alimlerimize ve büyüklerimize böyle davranmakla emrolunduk" dedi Bunun üzerine Zeyd bin Sabit (ra) de onun elini öptü ve "Bize de Allah Resulü'nün (sav) ehl-i beytine böyle yapmamız emrolundu" dedi
    d) Alim ve salih bir kimsenin elini teberrüken öpmekten bir beis olmadığını fıkıh bilginlerimiz sarahatle ifade etmektedirler

    2178 - Soru: Öpmenin kaç kısıma ayrıldığını açıklar mısınız?
    Cevap: Şöyle sıralayabiliriz:
    1 - Sevgi öpmesi: Anne ve babanın evlâdının yüzünü öpmesi gibi
    Peygamber (sav) Efendimiz, gerek evlâdını, gerekse torunlarını sevip okşar ve öperlerdi
    2- Rahmet ve esirgeme öpmesi: Evlâdın anne ve babasının başını öpmesi gibi
    Bir gün Peygamber (sav) Efendimiz, Aişe (ra)'ya hitaben: "Ya Aişe, dua edildiği zaman kabul edeceği bir ismi üzerine Allah'ın (cc) bana yol gösterdiğini sen bildin (ve öğrendin) mi?" buyurmuştu Aişe (ra) validemiz de, "Anam babam sana feda olsun Ey Allah'ın Resulü (sav), onu bana öğretiniz" dedi Resul-i Ekrem (sav), "Ey Aişe, o sana gerekmez" buyurdu Bunun üzerine uzaklaştım ve bir müddet oturdum, sonra kalkıp başını öptüm de, "Ey Allah'ın Resulü (sav), onu bana öğretiniz" dedim Efendimiz (sav) de, "O sana gerekmez" demişti
    3- Şefkat öpmesi: Kardeşinin alnından öpmek gibi Peygamber (sav) Efendimiz vefat ettiğinde, Ebu Bekir (ra) Hane-i Saadete gelmiş ve Efendimizin (sav) yüzündeki örtüyü kaldırıp öpmüş ve "Ey Allah'ın Resulü (sav), senin memâtın da hayatın kadar güzel" diye gözyaşları içinde ağlamıştı
    4- Şehvet öpmesi: Kişinin zevcesini öpmesi gibi
    5- Tehıyye öpmesi: Bir kimsenin diğer bir müminin elini öpmesi gibi Bu hususla ilgili açıklama yukarıda geçmiş bulunmaktadır
    6- Dindarlık öpmesi: Hac ve umre yapanların, tavaf sırasında "Hacer-i Esved"i öpmesi gibi Kabe'nin eşiğini öpmek ve Mushaf'ı öpmek de bu kısma dahil bulunmaktadır
    Ömer (ra), her sabah Kur'an-ı Kerim'i alır ve "Aziz ve celil olan Rabbimin ahdi ve menşuru" derdi Hazret-i Osman (ra) da Kur'an-ı Kerim'i öper ve yüzüne sürerdi
    Ekmeği öpmeye gelince; İmam Şafii bu öpmeyi mubah bir bid'at kabul etmiştir Buna "bid'at-i hasene" diyen de olmuştur
    7- Günah olan öpme: Bu ilave tarafımızdan yapılmış olmaktadır Bu kısma dahil olan öpme, kendisine yabancı bulunan bir kadını bir erkeğin öpmesi gibi Bu her iki tarafta şehvani hisleri kamçılayan ve zinaya zemin hazırlayan bir davranıştır Peygamber (sav) Efendimizin bir erkeğin yabancı kadının elini tutmasını ve onunla musafaha yapılmasını elin zinası olarak bildirmesi dikkate alınınca, haram olan öpmenin zararı daha iyi anlaşılır
    2179 - Behce Fetvalarından: "Müslümanların bayram, cuma ve diğer günlerde birbirleriyle karşılaştıklarında musafaha yapmalarında mahzur yoktur" (HEc 2/163)
    Açıklama: İki Müslümanın birbiri ile musafaha yapması, günahlarının affına sebeptir Cuma ve bayram gibi sevinç günlerinde ise musafahayı daha yaygın hale getirmekte dini bir engel bulunmamaktadır
    2180 - Soru: Üvey annesinin anası ve kız kardeşi ile musafaha yapmakta ve onun elini öpmekte bir mahzur var mı?
    Cevap: Dinimizde gelişigüzel el öpme yoktur Hele karşı cinsten olursa Onlar, yabancı durumda olduğu için, bu hareketten sakınmalıdır Hatta nefsinden emin bulunmayan kimse, üvey annesinin ve kayınvalidesinin elini öpmez
    2181 - Soru: Bir kişi misafirliğe gittiğinde tokalaşması icap etse, orada teyzesinin, halasının, dayısının veya amcasının kızı olsa, onlarla tokalaşmakta bir mahzur var mıdır?
    Cevap: Bir erkek, nikâh düşen hiçbir kadınla tokalaşamaz, haramdır İster yabancı, isterse akrabasından bulunsun Hüküm aynıdır
    2182 - Soru: Bizim buralarda bir damadın analığının (kayınvalidesinin) elini öpmesi mahzur görülmektedir Bu bapta bizi bilgi sahibi yaparsanız memmun olacağım
    Cevap: Nefsinden emin olmayan bir kimse, kayınvadilesinin elini öpemez Onun elini öperken nefsani bir uyanma vaki olsa, karısı kendisine ebediyen haram olur

    2183 - Soru: Büyüklerin elini öptüğümüz zaman, alnımıza götürmek de caiz mi?
    Cevap: İslâmi eserlerin tetkikinde el öpmekten bahsedilmekte ise de, elin alna götürüleceğine dair bir açıklama yoktur Sonradan meydana gelen bir uygulama olsa gerektir

    2184 - Soru: Bir erkeğin, akrabasından olmayan yaşlı kadınların ellerini öpmesinde bir mahzur var mıdır?
    Cevap: Şehevani hislerini tahrik etmek endişesi duyuyorsa öpmemelidir Saygı, kalbî bir ihtiramdır Bu hürmeti, el öpmeden de göstermek mümkündür Kadının çok yaşlı olması sebebiyle böyle bir endişe mevcut değilse el öpebilir

    www.mumsema.com adresinden alınmıştır.
    Sayfa başına dön Aşağa gitmek

    El öpmek Hakkında

    Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön
    1 sayfadaki 1 sayfası

    Bu forumun müsaadesi var: Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
    Allah'ın Selamı, Rahmeti ve Bereketi Hidayete Tabi Olan Kullarının Üzerine Olsun... :: DİNİ KONULAR :: Fıkıh :: Salih Ameller -