Arvasi'ye göre rabıta yapılacak şeyhin hayatta veya ölmüş olmasının hiçbir anlam ve önemi yoktur Hatta şeyh öldükten sonra dirisinden daha fazla rabıtaya cevap vermektedir Çünkü şeyhin ruhaniyeti zaman ve mekanla kayıtlı değildir Nerede bulunursa bulunsun şeyhi tasavvur ve rabıta ettiğinde onun feyzini hemen yanıbaşında bulacaktır
"Ebul Hasan eş-Şazeli Hazretleri buyuruyor: "Evliyadan bazıları vardır ki sadık müride, vefatından sonra, hayattayken olduğundan daha fazla menfaat eriştirir Yine evliyadan bazılarının, ruhaniyetleri vasıtasıyla ilahi emirleri takip ve tatbik ettirdiği kimseler vardır İsterse o veli kabrinde meyyit olsun Böylelerinin irşadı güneşin nuruna benzer Kast ve iradeye bağlı olmaksızın bütün aleme feyz dağıtıcıdır Hele kast ve iradesi eklenecek olursa"
Arvasi'ye göre, veliler sağken gösterilen hürmetin ölüyken de aynen gösterilmesi gerekmektedir Bir velinin kabri ziyaret edilince ziyaretçiyi tanır ve selamını alır Onunla beraber veli de Allah’ı zikreder Veli vefat edince diğer evliya ile Peygamberin ruhları onun üstüne namaza dururlar Ayrıca velinin öldükten sonraki tasarrufunu inkarın, Rasul'deki ırsi tasarrrufa da sirayet etmesi ihtimalinde dolayı bu Allah'a sığınılması gereken bir olaydır.
İlgili sitede bu konuya aşağıdaki ayetler ile cevap verilerek ölülerden yardım istenebileceği savunulmak istenmiş:
"Allah yolunda öldürülen kimseler hak-kında «ölüler» demeyin; aksine onlar diridirler; fakat siz anlamazsınız" Bakara - 154
"Allah yolunda öldürülenleri ölü sanma Aksine onlar, Rablan katında diri olup" Ali İmran 169
Ben de altına şu soruları sordum ve cevap bekliyorum:
Allah -haşa-ölü mü ki ısrarla şehidlerin diri olduğu ile ilgili ayetleri diri olduğunu iddia ettiğiniz ölülerden yardım istemeye delil olarak kullanıyorsunuz? Bir soru daha Şeytan da diridir Başınız sıkışınca ona da dua eder misiniz?
Vefat etmiş birisinden yardım istemekte aklen nasıl bir engel olabilir? İnsan ihtiyaçların giderilmesi için bir melekten yada bir başka insan yardım isteyebiliyorsa, ruhlardan da isteyebilir Unutulmamalıdırki insan ruhuyla insandır cesedi ile değil
Allah cc bazı ruhlara aynı hayatta olanlar gibi kendilerine seslenenleri duyabilecek, yardım isteyene yardım edebilecek bir bağımsızlık ve hareket gücü vermiştir
Ruhların hala yaşadıklarını ve dünyadaki tesirlerini inkar edenler, sadece beş duyu ile hissedilenleri kabul ettikleri için inkar ediyorlar ise bilsinler ki bu düşünce materyalist bir düşüncedir
Demek ki neymiş Allah'ın kullarını Allah'a dua etmeye çağırmak materyalistlikmiş. Bu vb kişilerle mahşer yerinde bize yaptıkları iftiralar için ve bize yardımcı olmak yerine köstek oldukları için hesaplaşacağız.
En son e-mir tarafından Paz 10 Ekim 2010, 18:10 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
"Vefat etmiş birisinden yardım istemekte aklen nasıl bir engel olabilir? İnsan ihtiyaçların giderilmesi için bir melekten yada bir başka insan yardım isteyebiliyorsa, ruhlardan da isteyebilir"
hangi garabeti söyleyelim; *önce aklen nasıl bir engel olabilir denmiş sonra akılcılığa dayanan materyalizmi yermiş *hangi insan, müşrikler hariç, ihtiyacının giderilmesi için melekten yardım ister? *Kuran ve sahih sünnetten delil getirememiş aklen nasıl bir engel olabilir demiş ama aklı başında olan herhangi bir normal insan ölüden yardım gelmeyeceğini bilebilir.Bu kuranın birçok ayetinde izah edilmiştir.