Allah'ın Selamı, Rahmeti ve Bereketi Hidayete Tabi Olan Kullarının Üzerine Olsun...
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Allah'ın Selamı, Rahmeti ve Bereketi Hidayete Tabi Olan Kullarının Üzerine Olsun...

İSLAMİ BİLGİ PAYLAŞIM SİTESİ
 
AnasayfaLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap
Rahmet Forum Son Konular
Konu Yazan GöndermeTarihi
star
starPaz 28 Ekim 2012, 12:04
star
starÇarş. 14 Eyl. 2011, 21:58
star
starSalı 13 Eyl. 2011, 18:41
star
starSalı 06 Eyl. 2011, 19:48
star
starSalı 06 Eyl. 2011, 19:15
star
starSalı 06 Eyl. 2011, 19:02
star
starPtsi 05 Eyl. 2011, 22:51
star
starPaz 04 Eyl. 2011, 13:51
star
starCuma 02 Eyl. 2011, 16:06
star
starCuma 02 Eyl. 2011, 15:45
Similar topics
  • » Yoga, Rabıta Anlamına Geliyormuş

  • Rabıta İtirafı

    Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek
    Yazar Mesaj
    e-mir
    Admin
    Admin
    e-mir
    Yaş :
    Kayıt tarihi : 02/02/09
    Mesaj Sayısı : 1596
    Nerden :
    Rabıta İtirafı Vide
    http://www.rahmet.yetkin-forum.com
    MesajKonu: Rabıta İtirafı Rabıta İtirafı Icon_minitimePaz 03 Ekim 2010, 14:13

    En sonunda forumlardan birinde uzun süredir yazıştığım ve rabıtanın koyu bir savunucusu aşağıdaki itirafı yaptı
    yorumsuz kopyalıyorum vurgular bana aittir.:

    Alıntı :

    Nakşibendilerin ilk yazılı kaynağı olan Raşahât adlı kitaba bakılacak olursa rabıta kelimesini ilk kez telaffuz eden Yakub-i Çarkhî adlı ruhanîdir

    Bu şahıs Gazneli bir Türktür ve milâdî 1444'te ölmüştür


    Buna, rabıta sürecinin ilk aşaması demek doğru olur


    Nakşilik tarihinde rabıtadan belgesel olarak söz eden ikinci şahıs Tacuddîn bin Zekeriyya el-Hindî'dir

    Hintli olan bu kişi, bir süre Mekke'de kalmış, milâdî 1641'de orada ölmüş ve tarikat hakkında Arapça iki kitap bırakmıştır

    Bunlardan biri Risâle-i Tajiyye'dir; ikincisi de Âdab'ul-Meshikhati wa'l-Muridîn'dir

    Her iki kitapçıkta da rabıtadan söz etmiş ve en azından onu, «Şeyhin şeklini zihinde canlandırmaktır» diye tanımlamıştır Bu da rabıta sürecinin ikinci aşamasıdır

    Ahmed Farugıy: Hint kökenlidir 1563 yılında Serhend’te doğan bu zat, 1624 yılında yine serhend’te öldü

    Rabbani 187 sayılı mektubunda rabıtayla ilgili şu sözleri söylemektedir
    Hace Eşrefi Kabiliye Bu mektup, ulaştırıcı yolların en kısası olan rabıtanın açıklanmasına ve Müridi için rabıtanın zikirden daha üstün olduğuna ilişkindir
    Bu ifadeye göre:
    a) Allah (cc)’a ulaşmak için izlenecek yolların en kısa olanı rabıtadır
    b) Rabıta yapmak (yani şeyhin şeklini zihninde canlandırmak) Allah (cc)’ı anmaktan daha üstündür
    Mektubun devamında Rabbani rabıta ile ilgili olarak üç şey daha söylemektedir
    § Şeyh ile Mürid arasında fayda vermek ve faydalanmak için rabıta bir araçtır
    § Mürid bir öncü tarafından en büyük mutluluğa eriştirilinceye kadar, rabıtadan başka onun izleyebileceği daha kısa bir yolu yoktur


    Tacuddin'in ölümünden yaklaşık iki yüz yıl sonra Halid Bağdadî adında bir Nakşibendi şeyhi rabıtayı ele almış ve onu bu tarikatın önemli bir kuralı haline getirmiştir

    Bu kişi, rabıtaya ilişkin olarak sıralanan şartları koymuş ve bu kural için bir de uygulama şekli belirlemiştir

    Bu da rabıta sürecinin üçüncü ve şimdiye kadarki son aşamasıdır Halid Bağdadî'nin 1826 yılında öldüğüne bakılacak olursa işbu rabıta meselesinin, 1444 ile 1826 yılları arasında 382 yıllık bir süre boyunca üç aşamada gelişmiştir



    MİR GÖRDÜĞÜN GİBİ 1800 DEYİL 1444 LERDEN BAŞLANAN BİR SÜREC VAR başkalarına yanıltıcı bilgi vermekten dolayı

    YİNE ÖZÜR DİLEMİCEN DİMİ MİR

    aynı kişi daha sonra şunu da yazdı:


    Alıntı :
    tasavvufta ilmi olan kimse resululah zamanında günümüzde yapıldığı gibi rabıta var demiyor
    Sayfa başına dön Aşağa gitmek

    Rabıta İtirafı

    Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön
    1 sayfadaki 1 sayfası

    Bu forumun müsaadesi var: Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
    Allah'ın Selamı, Rahmeti ve Bereketi Hidayete Tabi Olan Kullarının Üzerine Olsun... :: DİNİ KONULAR :: Tasavvuf -