Allah'ın Selamı, Rahmeti ve Bereketi Hidayete Tabi Olan Kullarının Üzerine Olsun...

İSLAMİ BİLGİ PAYLAŞIM SİTESİ
AnasayfaTakvimSSSAramaKayıt OlGiriş yap

Bir Hindu Mezhebi: Tasavvuf

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek
Yazar Mesaj
e-mir
Admin
Admin
avatar
Yaş :
Kayıt tarihi : 02/02/09
Mesaj Sayısı : 1596
Nerden :
http://www.rahmet.yetkin-forum.com
MesajKonu: Bir Hindu Mezhebi: Tasavvuf Ptsi 04 Mayıs 2009, 19:42

Hindu dininin amacı ;


Hindu dini vedik bir dindir yani kuruluşu 4 adet vedaya dayanır. 4 ana kutsal kitapları vardır. Bu kitapları herkesin okumasını istemezler. Vedalar M.Ö 3000 1200 yılları arsında tarihlendirilmiştir. Hindular risilerinin yani kendi peygamberlerinin vedaların tefsirlerini yazdırdıklarına inanırlar kabaca 108 upşinad isimli kutsal kitapları veda tefsiri ve bugunku hinduizmin inanç esaslarını oluşturmuştur. 108 upşinadı herkesin okumasını isterler. ayrıca Ramayana destanının bir bölümü olan bhagavat gita da bazı hindu mezheplerince kutsal kabul edilir.

Hinduizmin kendi dilindeki ismi sanatana dharma ( yani ezeli ve ebedi din ) dir. Hindular bütün diğer dinleri Allaha ulaştıran yol olarak görürler ve başka dinlerin ( islam , hrisiyanlık , bahilik , paganizm ) hepsinin doğru olduğuna inanırlar. semitik peygamberleri de ermiş kişi olarak görürler.

4 tane hindu mezhebi vardır. mistizmi en ağır basan mezhep ise şakta mezhebidir bu mezhepler türkiyede malsefe büyük hızla yayılmaktadır.

Bu kişiler tasavufçulara büyük muhabbet beslerler onların dğru yolda olduklarına inanırlar. ve zikir halkalarına girmek isterler.



Hindu dinini amacı :

Amaç kısaca mokşaya ulaşmaktır. Tekamul sonucu insanı kamil olmak ve tanrının zatında kaybolmak ve samasara ( doğum ölüm acısı ) döngüsünden kurtulmak bu dindeki en buyuk amaçtır.


Tasavvufun amacı :

tasavvufun amacı Allah'a ulaşmaktır.


Hindu dinindeki en yüksek makam : nirvana bu makamda benlik kaybolur kişi tanrı ile bir olur.

Tasavvuftaki en yüksek makam : fenafillah , bu makamda kişi Allah'a ulaşmıştır. aradaki perdeler kalkmış hedef elde edilmiştir.


Hinduların dini oluşumları : hindu din adamları guru ismiyle çağrılır tam türkçeye tercüme edersek bu kişiler murşit yani öğretici aydınlatıcı diye bilirler. Hindu dinini öğrenebilmek için mutlaka bir guru ya inisiye olmak gerekir tasavvuftaki bu isim "bağlanmak" "el almak" şeklinde tercüme edilmiştir. Hindular gurularına saygıdan dolayı "satguru" yani murşid i kamil derler tam tercümesi budur.

Tasavvuftada : mutlaka bir mürşide bağlanmak ve onun öğretileri doğrultusunda tekamul etmek gereklidir.


hinduların bütün mezhepleri Vahdeti vucut a inanır. En küçük hindu çocuk bile vahdeti vucud u bilir. Herşey Brahmandır. her şey onun tezahürüdür. Nirvanaya ulaşınca aradaki perde kalkar.

Tasavvuftada bir çok akım vahdeti vucuda inanır hatta inanmak zorundadır. Çünkü fenafillah makamı vahdeti vucutsuz olarak düşünülemez.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
e-mir
Admin
Admin
avatar
Yaş :
Kayıt tarihi : 02/02/09
Mesaj Sayısı : 1596
Nerden :
http://www.rahmet.yetkin-forum.com
MesajKonu: Geri: Bir Hindu Mezhebi: Tasavvuf Ptsi 04 Mayıs 2009, 19:43

Hindu dininde ibadetler : yoga ; ki yoka 9 tane çeşid eayrılmıştır. Fitnes kurslarında gösterilen yoga ibadete hazırlık yogasıdır. Hindular kendi dinlerine ait olan bu ibadetin sağlıklı yaşam adı altında öğretilmesine karşı çıkarlar , bhakti yoga : kişinin ibadet ve riyazetle Brahmana ulaşma çabaları . kundalini yoga : insanın içindeki ilahi enerjiyi dışarı çıkarma çabası ; v.b.

Japa : zikir çekmek. yine saygı otuşunda ( homa ) oturulur ve örneğin Om ( aum ) brahmanın özel ismi devamında bir takım tanrı isimleri cok sayıda tekrarlanır. Buşekilde insanların nefsi arzularının temizlendiğine inanılır.

puja : toplu ayin yapmak .

meditasyon yani rabıta
rabıta : bu ayinde kişi edep oturuşu olan homa ile kısa zikirden sonra karşısında tarıça şiva varmış gibi transa geçer ve onun iki kaşı arasından çıkan nuru içinde hisseder.




Tasavvufun kendine has ibadet şekilleri

rabıta : görüldüğü gibi hinduizmle
neredeyse aynı tanrıça şivanın yerine murşidi kamil konmuş tek fark bu .

hatme, yada rufailerdeki gibi toplu zikir.
rufailerin toplu cehri zikri hint japasına çok benzer arzu eden bu iki kelimeyi yazarak youtubeden ayin görüntülerini zileyebilir.
diğer zikir şekillerindeki zikir çekme sayıları usul ve esasları hindu zikir çekme ve usul esaslarına çok benzer edep oturuşunda durulur ve Allah lafzı belli sayıda tekrarlanarak ibadet yerine getirlirir.

Hindu dininin en önemli ilkesi Ahimsa ( zarar vermemek ) ilkesidir. Bu ilkeye uymayan kişi dindışı sayılır. Bu yüzden müslümanlardan fazla hoşlanmazlar. Ancak tasavvufu çok severler. Hatta pakistan ve hindistandaki sufi alimlerin mezarlarını ziyaret ederler ve onlara tazimlerini sunarlar.

Hinduların inancına göre tanrıça şiva müslümanlara acıdığı için onların gözüne perde çekmiş ve tasavvufu islamın içine sokmuştur. Gözlerine perde çekmiştir ki müslümanların yaptıkları öldürmeleri kötülükleri görmesinler tasavvuf ve hinduizm aşk dinidir. aşığa bağdat sorulmaz tasavvufa girmiş bir kişi müslümanların yaptıkları kötülükleri görmez. Onun işi fenafillah yani nirvanaya ulaşmaktır.

Hindu ibadetlerinden bir tanesi de mear ziyaretleridir. Hindular makamı yüksek kişilerin mezarlarını ziyaret edip onlara saygılarınu sunarlar ve onların ruhaniyetlerinden yardım isterler.

Tasavvuf inançlarının özellikle bazılarına bu tip inanç yaygınşekilde görülmektedir.

Hindu dini çok tanrılı panteist , tek tanrı monoist, hatta tek amaçlı çok tanrılı panenteist olarak tanımlanabilir bu tanımların hepsi de doğru hepsi de yanlıştır.

Hindulara tek tanrı vardır . ve her şey o tanrıdır. Yani vahdeti vucut vardır. Tek olan tanrının ismi brahmandır. ve Brahmanın özel ismi aum dur zikirlerde omm diyerek söylenir.

Ancak yine hindulara göre tek tanrıyı kavrayabilmek mümkünolmadığından Brahman bazı farklı şekillerde insanlara kendini tanıtmıştır. Yok edici sıfatını şiva , yaratıcın sıfatını brahma , koruyucu sıfatını vişnu olarak insanlara tanıtır.

YAni hindu inanışından panenteist bir anlayış hakimdir dikkat ederseniz panteist değil panenteist yani aslolan tek tanırıdr. Diğer tanrı denen şeyler onun sıfatlarının insanlara yansımasıdır.

Hindular ibadetlerini kendi seçtikleri tanrının dişil ve güçlü yönüne yöneltirler. O yüzden tanrıça derler. Kutsal ve tanrıyı karıştırmayalım.

( Şimdi bizim inancımıa göre araya bir şey konduğu için hinduizme putperest diyoruz. evet putperest bir dindir. Çünkü tanırının sıfatlarını tanrı gibi bireyselleştirip vahdetten uzaklaşmışlar , istianeyi ve duayı aynı zamanda ibadeti de bu sıfatlara yönlendirmişlerdir. İbadet hariç istiane ve diğerleri tasavvufun içinde vardır.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
e-mir
Admin
Admin
avatar
Yaş :
Kayıt tarihi : 02/02/09
Mesaj Sayısı : 1596
Nerden :
http://www.rahmet.yetkin-forum.com
MesajKonu: Geri: Bir Hindu Mezhebi: Tasavvuf Ptsi 04 Mayıs 2009, 19:45

dervişlik ve keşişlik :

İslamım emretmediği iki şey dervişlik ve keşişlik keşişliği şöyle anlatalım. Bir tekke var ve tekkenin içinde çok sayıda derviş var bunlara keşiş demeyelim çünkü tabir biraz incitici olur o zamanderviş diyelim. Tekkenin bir şeyhi ve çevresinde hizmet yapan dervişleri vardır.

Hindu ibadethanesi olan mandirlerde mutlaka keşişler olur bu keşilerin etrafında diğer sannyyasinler mevcuttur. hinduizmde derviş ve keşişlik ayrı ayrı isimlendirlidiğinden kavram karmaşası olmasın.

İslamda yok fakat : Tasavvufta keşişlik musessesi ; bir tekke veya dergah içinde bir şeyh ve diğer dişiler bunlar hinduizmin bughun hindistan , nepal , hawai adalarındaki keşilik ritueliyle aynıdır hatta o kadar benzer ki bir çok kişi hastalıkları için şifa , pskilojik rahatsızlıkları için deva bulmak amacıyla bu tekkelere mandirlere giderler ordaki sannyyasinden dua isterler ve o da onlara dua eder.

SAdhu: derviş hint dervişleri islam dervişlerine biraz benzer yunus emre gibi dunyadankoparak bir lokma bir hırka yaşamı seçmişlerdir. Hayatalrında ibadet ve riyazet en önemli şeydir kast dışıdırlar ve bu şekilde fenafillaha ( nirvanaya ) varmayı amaçlarlar. İslamdki dervişlerden farkları ise çıplak gezmeleri , vücütlarını külle boyamalarıdır. Aynı şekilde çok az yemek yerler sürekli acı çekerek ibadet ederler ve yoga yaparlar. Aşağı yukarı küçük farklar haricinde islam tasvvufu dervişlerine benzer bir hayat yaşarlar. YArdım etmeye kalksan bile kabul etmezler.

Hindu dininde riyazet ,

hindu dininde riyazet çok onemlidir. Hatta kişiler 45 yaşından sonra manastıra kapanara sürekli riyazet yapmalı ve mokşaya ulaşmaya çalışmaldırı.

TAsavvufta riyazet. : tasavut derhahlarında bilindiği üzere aci odaları vardı burda sofiler kendilerine acı çektirerek riyazet yapar ve nefsinin aği,rliğindan kurtulmaya çalışırlardı. Bu kurum da aşırı derecede benzemektedir.

Hindu mucizeleri:

Hinduların dini tamamen mistik bir dindir. Mistizmin anavatanı zaten hindistandır. Mistik bakımdan çok güçlü bir felsefeye sahipler . binlerce kitapları yüzbinlerce tefsirleri vardır. Yine mokşaya ulaşmak için yoga japa ve daha binlerce yola sahiptirler. Bazen keramet denen mucizler görülür. Ama hindular buna hiç önem vermez çünkü çok fazla sayıda görülür. Bunu tanrıların kozmik şakaları olarak görürler ve üzerinde durmazlar.


tasavvufta : şeyhlerin kerametleri dilden dile anlatılır. Ama bizde farklı olarak çok önem verilir. Herkese anlatılır. Hindular kadar olamamış tasavvufçularımız demek ki . Yine çok az sayıda yoldan Allah'a ulaşmaya çalışan tasavvuf erbabı bu konudada oldukça geri kalmıştır diyebiliriz.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
e-mir
Admin
Admin
avatar
Yaş :
Kayıt tarihi : 02/02/09
Mesaj Sayısı : 1596
Nerden :
http://www.rahmet.yetkin-forum.com
MesajKonu: Geri: Bir Hindu Mezhebi: Tasavvuf Ptsi 04 Mayıs 2009, 20:21

Hindu dininde putlar niçin var ?

ALINTIDIR.
Seytan yoktur varligina bile inanmadigimiz bir seye nasil tapabiliriz? Agaçlar, daglar, nehirler, varolan hersey sadece Brahman'in esmasinin tecellilerinden ibarettir. Her seyde Brahman'in uluhiyet ve vahdaniyet mührünü görebilen bir mütefekkir için varolan herseyi kutsal saymaktan daha tabii ne olabilir? Tüm kainat ve tabiat Brahman'in esma ve sifatlarinin tecelligahidir ve kutsaldir, tabii sadece görebilen gözler için. Putlar dediklerin ise henüz varolan herseyde Brahman'in uluhiyet ve vahdaniyet mührünü göremeyenler için ibadette husuya yardimci olmasi için kullanilan araçlardan ibaret olan ikonlardir. Hindular için ikonlar sadece bir hatirlatma aracidir. Kisi herseyde Brahman'in uluhiyet ve vahdaniyet mührünü görebilmeye basladigi zaman ikonlara ihtiyaci kalmaz. Ikonlara sadece Tanri'yi sembolize ettikleri için saygi gösterilir. Tipki müslümanlarin Kabe'ye Tanri'yi sembolize ettigi için saygi gösterdigi gibi. Nasil Kabe'ye "beytullah" denmesi bir mecaz ise ikonlara "Tanri" denmesi de bir mecazdir. Ikonlarin kendisi sadece tastir, tahtadir, metaldir, hiçbir güçleri yoktur, ancak Tanri'yi hatirlattiklari için kutsaldirlar. Putperestlik sizin cahiliye araplarina mahsustur. Hristiyanlar ve müslümanlar ne kadar putperestse hindular da ancak o kadar putperesttir.

YAni şunu anliyoruz hindular meditasyon yaparken konsantrasyonlarını arttırmak için bir putun karşısında durular sadece konsantrasyon arttırmak için o puta tapmazlar. Ondan bir ışık çıktığını ve bu ışığın kendi bedenlerini kapladığını hayal ederler.


Rabıtaya benziyor mu yoksa benzemiyor mu?
Bazı tasavvuf yollarında böyle bir şey yok ama bazılarında yani şirke düşmüş olanlarında şöyle bir şey şeyhin resimi karşına koyarak rabıta yapmak , yani konsatrasyon için birebir hinduizmin kopyasıdır. tek fark birinde tanrı motifi diğerinde şeyh motifi var. Allah bu tür tasavvuf erbablarına doğru yolu göstersin.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
e-mir
Admin
Admin
avatar
Yaş :
Kayıt tarihi : 02/02/09
Mesaj Sayısı : 1596
Nerden :
http://www.rahmet.yetkin-forum.com
MesajKonu: Geri: Bir Hindu Mezhebi: Tasavvuf Ptsi 04 Mayıs 2009, 20:38

Bakın bir hindu ne diyor:


Muhyiddin Ibni Arabi hazretleri hindu inanclarini tasavvuf adi altinda gizlice Islam'a sokarak ve muslumanlara Allah adi altinda Brahman'i ogreterek pek cok muslumanin farkinda olmadan nirvanaya ermelerini ve kurtulmalarini saglamis buyuk bir kurtarici azizdir. Tanri sirrini kutsasin.

Eserlerinin okunmasinda azim fayda vardir, iste onun hikmetinden bir katre:

“Nuh, kavminin halinden bahisle dedi ki, onlar davete uymak hususunda üzerlerine vâcip olan şeyi bildikleri için benim davetime karşı kulaklarını tıkadılar. Şu ifadeden Tanrı ârifleri Nûh’un kendi kavmini zemmederken (kötülerken) onları öğdüğünü anladılar ve Nuh’un bu davetinde
Fürkan yani ayrılık olduğu için ona yaklaşmadıklarını bildiler.”
“O halde Nuh, kavmini hile ile davet ettiği için kavmi de hile ile icabet gösterdiler.”
“Nuh’un kavmi yaptıkları hile ile (birbirlerine) İlâhe’nizi terk etmeyiniz; Vedd’ı, Suva’ı, Yegus’u, Yauk’u ve Nesr’i bırakmayınız dediler. Çünki onlar bu putları terk ettikleri vakit onlardan vazgeçtikleri nisbette Hak’dan câhil oldular. Çünkü Hakk’ın her bir Mâbud’da (putta) bir veçhi (yüzü) vardır. Onu bilen bilir, bilmeyen bilmez...Böyle olunca her Mâbud’da (putta) Allah’tan başkasına ibadet olunmadı.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Sponsored content
MesajKonu: Geri: Bir Hindu Mezhebi: Tasavvuf

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Bir Hindu Mezhebi: Tasavvuf

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var: Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Allah'ın Selamı, Rahmeti ve Bereketi Hidayete Tabi Olan Kullarının Üzerine Olsun... :: DİNİ KONULAR :: Tasavvuf -