Konu: Sihir Bozmak (Nuşra) Hakkında Salı 21 Nis. 2009, 23:19
Sihri bozmak (Nuşra): Nuşra; büyülenen kimseyi, büyünün (sihrin) etkisinden kurtarmak için yapılan, mukabil büyü bozma işine denilir. Nuşraya bazı âlimler câiz dememişlerse de, cumhur cevâzına hükmetmiştir. Said b. Müseyyeb’in -Allah ona rahmet etsin-: “Allah Teâlâ, zarar veren sihri yasakladı, fayda vereni değil” dediği rivayet edilmiştir.
Katade -Allah ona rahmet etsin-: “Kişi kendisine yapılan sihri tedavi edecek kimseyi arar.” demiştir.
Nuşra hakkında Ahmed b.Hanbel’ e sorulduğunda, “Bunda bir beis yoktur.” cevabını vermiştir.
Nuşrayı câiz görmeyen bazı âlimler, Ebu Davud’ un rivâyet ettiği: “Nuşra (büyüyü, başka bir büyü ile bozma) şeytan işidir.” hadisini delil gösterirler.Bu görüştekiler, hadisin zahiri manasını ele aldıklarından nuşrayı câiz görmemişlerdir. Fakat cumhur âlimleri, bunlara şöyle cevap verip, hadisi şu şekilde yorumlamışlardır: “Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem- amelin aslına işaret etmiş olmalıdır. Çünkü asıl itibariyle bu da (Nuşra) sihirdir. Hüküm kasta göre değişir. Kim bununla hayır dilerse hayır, kim de şer kastederse şerdir.”
Hafız İbn-i Hacer el-Askalânî -Allah ona rahmet etsin- şu hususa dikkat çeker: “Hasan el-Basri’nin hasr ifade eden mürsel hadisinin zâhirine göre amel edilmemelidir. Çünkü sihir bazen (esas itibariyle meşru olan) rukye, duâ ve muska yoluyla da çözülebilmektedir. Öyleyse nuşra iki kısma ayrılmış olur: 1. Sihirle yapılan nuşra ki, hadisteki yasak bunu içermektedir. 2. Meşru yolla yapılan (rukye, duâ v.b.) nuşra.
Sonuç olarak nuşra, çoğunluğa göre câizdir.Fakat câiz diyen âlimler sadece âyet hadislerle duâ etmekle, rukye tedavisi yapmakla v.b. şeylerle câiz görmektedirler. Muhammed Şahin, www.islamhose.com