Konu: Küfürde Firavn'ı Geçen De Var Ptsi 20 Nis. 2009, 08:43
Alak Suresi 6. ayette Allah, Ebu cehil hakkında "leyetğa" (çokça azdı) ifadesini kullanmıştır. Halbuki Firavn'dan bahseden ayette onun hakkında "tağa" (azdı) ifadesi kullanılmıştır. Bu durumda Ebu Cehil azgınlıkta Firavn'ı bile geride bırakmış olmaktadır ki bunun sebebi acaba nedir? İşte Razi'nin tefsirinden bu sorunun cevabı:
1) Cenâb-ı Hak, Musa (a.s)´ya, "Firavun´a git, çünkü o azdı..." demiştir. Ama bu söz, Musa (a.s)´nın Firavun´la karşılaşmasından, ona delilleri sunmasından ve onun da rabblık iddiasında bulunmasından önce söylenmiş bir sözdür. Ama, burada Cenâb-ı Hakk´ın ayeti, Ebû Cehil, Hz. Peygamber (s.a.s)´i çirkin bir biçimde reddedip onu namazdan engelleyince, Resulünü teselli için zikretmiştir.
2) Firavun, onca saltanatına rağmen, küfrü, söz olmaktan öteye geçmemiş, Hz. Musa (a.s)´yı öldürmeye ve ona eziyyet etmeye yeltenmemiştir. [Hatta Firavn, Musa'ya söz hakkı vermiş ve onu sonuna kadar dinlemiştir.e-mir.] Ama Ebû Cehil´e gelince, mevkiinin bunca azlığına rağmen, Peygamber (s.a.s)´i öldürmeye ve ona eziyet etmeye niyetlenmiştir.
3) Firavun, başlangıçta Musa (a.s)´ya ihsanda bulunmuş, ölürken de, "Amentü" demiştir. Ama, Ebû Cehil´e gelince, ta çocukken Peygamber (s.a.s)´e haset etmiş, son nefesinde de, "Muhammed´e benim öldüğümü ve bana göre ondan daha kötü birisinin olmadığını söyleyin..." demiştir.
4) Muhammed (s.a.s) ile Musa (a.s), peygamber iseler de, Muhammed (a.s) habîb olup, kelîm olan Musa (a.s) karşısında, elin, gözden üstün olması gibidir. İnsan, gözünü elinden çok daha fazla korur. Hatta, gözünü eliyle korur. İşte bu sebepten dolayı, buradaki mübalağa ve tekid daha fazladır.