Adamın biri bir terziye gelmiş ve bir takım elbise denemiş. Aynanın önünde dururken yeleğin alt kısmının bir parça eğri büğrü olduğunu fark etmiş.
''Ah'' demiş terzi, ''bu konuda endişelenmeyin. sadece daha kısa olan ucu sol elinizle çekiştirin, kimse bir şey fark etmeyecektir.''
Müşteri bunu yapmaya çalışırken ceketin klapasının, düz duracağına, kıvrıldığını farketmiş.
''A, o mu?'' demiş terzi. ''Bu hiçbirşey değil. Sadece kafanızı biraz çevirin ve çenenizle aşağı doğru bastırın.''
Müşteri razı olmuş ve bunu yaparken pantolonlarının iç dikişlerinin biraz kısa, arkanın da epey sıkı olduğunu hissetmiş.
''A, bu konuda endişelenmeyin'' demiş yine terzi. ''Sadece iç dikişleri sağ elinizle aşağı doğru çekin, her şey mükemmel olacak.'' Müşteri razı olmuş ve takımı satın almış.
Ertesi gün, terzinin yapmasını söylediği tüm el ve çene 'düzeltmeleri'yle birlikte yeni takımını giymiş. çenesi klapayı aşağıya doğru bastırırken,bir eli yeleği çekiştirir ve öteki eli ise kasığının altını kavrar bir şekilde aksayarak parktan geçiyormuş. İki yaşlı adam dama oynamayı bırakıp onun yoldan geçişini seytermeye başlamışlar.
''Vay canına!'' demiş birincisi. ''Şu zavallı sakat adama bak!''İkinci adam bir an düşünmüş, sonra mırıldanmış: Evet, sakatlık çok kötü, ama benim merak ettiğim ne biliyor musun? Böyle güzel bir takımı nereden aldı?''
********************** Evet toplumun beğenisini kazanacak insanlar olmayı başarmak için şekilden şekile girer, üstümüze geniş ya da dar gelen kimliklerle yaşamaya çalışırız.
İster kadın olalım ister erkek bize dayatılmış toplumsal rolleri gerçekleştirmek için giymeye çalıştığımız kimliklerle hayatımızı mı sakatlıyoruz yoksa. Evet onların istediği hayatı elde edebiliyoruz belki, aferinler de alıyoruz ama ya bunları yapmak için paramparça olan ruhlarımız. Eksik kalan yaşamlar... Evet ben de merak ediyorum gerçekten... Sakat falan ama nereden almış acaba o takımı...Yoksa o takımı almak için mi sakat kalmış.. ***************** Beled suresinde geçen" fekkü raqabeh" (bir boynu kurtarmaktır) ayeti hakkında müfessirler genellikle köle azat etmektir yorumunu yapmışlar.muhammed esed ise bu ayetten kendi boynunu toplumun zincirlerinden kurtararak Allahın dinine ram olmak gerektiğini anlamış ve öyle tefsir etmiş.